هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شهرداری سال آینده موضوع ترافیک را در اولویت قرار میدهد، گفت: محوریترین و کلیدیترین جهتگیری بودجه سال آینده موضوع ترافیک بوده و این مهم اولویت شورا و شهرداری است. به گزارش هگمتانه، مهدی حیدری در کمیسیون فنی عمرانی با موضوع هوشمندسازی تقاطعها در شهر با اشاره به وجود 19 تقاطع در شهر همدان، اظهار کرد: این مهم در بودجه 1402 شهرداری پیشبینی شده است و باید محقق شود. وی با بیان اینکه به طور قطع هوشمندسازی تقاطعها تأثیرات خوبی خواهد داشت، گفت: این موضوع باید متناسب با نیاز و حجم ترددها پیشبینی شود. رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: روشهای پردازش تصویر به روزتری در بحث هوشمندسازی وجود دارد که باید از این موارد استفاده شود. حیدری موضوع ترافیک را چند پارامتری و چند مؤلفهای دانست و افزود: نمادها در این حوزه محدود نیست و حمل و نقل عمومی، پارک حاشیهای، پارکینگ عمومی، سامانههای مسیریاب و... از جمله این موارد است. وی ترسیم افقی در بحث هوشمندسازی به منظور پاسخگو بودن زیرساخت جامع نیازهای سالهای بعد در این حوزه را لازم دانست و تصریح کرد: در بحث ترافیک در همدان، کارد به استخوان رسیده است. رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: یکسری کارها در حل مشکل ترافیک زیرساختی است و کار باید از ریشه حل شود. حیدری با بیان اینکه در بحث ترافیک همدان باید کل شهر دیده شود، خاطرنشان کرد: در طرح جامع ترافیک، مبنای اصلی آماربرداری بود که سامانه هوشمند تقاطعها، لحظهای ارائه شده و این پایش قدرتمندتر میشود. وی با تأکید بر اینکه شهرداری سال آینده موضوع ترافیک را در اولویت قرار میدهد، یادآور شد: محوریترین و کلیدیترین جهتگیری بودجه سال آینده موضوع ترافیک بوده و این مهم اولویت شورا و شهرداری است. رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: شرکت پیشنهادی به منظور اجرای سامانه هوشمندسازی تقاطعها، بودجه پیشبینی شده را 15 میلیارد تومان عنوان کرده است. حیدری به پیشبینی رقم قابل توجه به منظور تهیه دوربینهای ثبت تخلف و هوشمندسازی در بودجه سال آینده شهرداری اشاره کرد و گفت: تصمیمات دینامیک لحظهای برای مدیریت ترافیک با اجرای سامانه هوشمندسازی تقاطعها محقق میشود. وی با بیان اینکه باید تا حد امکان سامانه هوشمندسازی تقاطعها قوی پیشبینی شده و نقاط ضعف آن دیده شود، تصریح کرد: این موضوع به ویژه با توجه به افزایش هر روزه خودرو در شهر همدان دیده شود. رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: تقسیم بار ترافیکی با معابر در سطح معابر موجود شهر توسط سامانه مذکور امکانپذیر است؛ متأسفانه اکنون از تمام ظرفیتها به منظور کنترل ترافیک استفاده نمیشود. حیدری با بیان اینکه در صورت شروع سامانه هوشمندسازی تقاطعها بدون اقناع ذینفعان در حوزه ترافیک، اجرای آن موفق نخواهد بود، خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری در این مورد یک سوی ماجرا هستند و در سوی دیگر معاونت عمرانی استانداری و پلیس راهور قرار دارند که باید ضرورت این کار را متوجه شده و بر اجرای آن مصمم باشند. وی با تأکید بر اینکه با وضعیت ترافیک همدان یک روز تأخیر در اجرای این سامانه هم جایز نیست، یادآور شد: باید بسترهای لازم به این منظور آماده شود چراکه موضوع ترافیک در صدر جهتگیریهای شورا بوده و از موضوع بهبود شبکه ترافیکی به هیچ عنوان عقبنشینی نخواهیم کرد. به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: با هیپنوتیزم سامانه انبوه بر ریلی، در بحث کنترل ترافیک 10 سال عقب ماندهایم و در این حوزه اقدام مؤثری نشده است.
|