کد خبر : 57878
تاریخ : 1402/11/18
گروه خبری : خبر همدان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان خبر داد:

برنامه‌های عملیاتی امسال با تأسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تدوین شده است



هگمتانه، گروه خبر همدان: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه برنامه‌های عملیاتی سال 1402 این شورا با تأسی از رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری تدوین شده است، گفت: این برنامه‌ها با تدابیر و تأکیدات ابلاغی ستاد و با حمایت و راهبری استاندار و رویکرد مسأله‌محوری در قالب 12 موضوع کلیدی اولویت‌دار در چارچوب اسناد بالادستی، تدوین شد.
حمزه عبدکوند تصریح کرد: بسترسازی و زمینه‌سازی رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و هموارسازی مسیر توسعه برنامه‌ریزی از اهداف کلی ستاد است که مورد توجه قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: تمامی اقدامات و فعالیت‌ها براساس برنامه عملیاتی و ذیل 12 موضوع کلیدی تبیین و با تلاش شبانه‌روزی و مشارکت فراگیر و همه‌جانبه دستگاه‌های عضو شورا انجام شده است.
عبدکوند با اشاره به ساخت، تجهیز و بهره‌برداری از ساختمان اداری شورا گفت: پارکینگ تملکی مرکزی شورا به مساحت یک هکتار احداث، تجهیز و بهره‌برداری شده است. همچنین خانه یاریگران زندگی و نمایشگاه دائمی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای جامعه هدف از جمله دانش‌آموزان، فرهنگیان و مربیان در راستای توسعه برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی پیشگیرانه افتتاح و راه‌اندازی شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان از راه‌اندازی مجمع خیرین یاریگران زندگی در استان و اختصاص دفتر مجمع خیرین در محل ساختمان شورا خبر داد و افزود: مرحله دوم مرکز ماده 16 نهاوند به‌منظور افزایش ظرفیت پذیرش، ساماندهی، نگهداری و درمان معتادین متجاهر راه‌اندازی شده است.
این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: از تعداد 35 واحد صنعتی، کارخانجات، کارگاه‌ها و واحدهای کارآفرین که افراد بهبود یافته را به‌کارگیری نموده‌اند، بازدید به عمل آمد.
وی از راه‌اندازی 20 مرکز مشاوره در مناطق 19 گانه استان با اعتبار 600 میلیون تومان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد و افزود: تجهیز 40 خانه ورزش روستایی با همکاری اداره ورزش و جوانان استان، کلنگ‌زنی احداث یک باب خانه نشاط و تندرستی با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان با پیشرفت فیزیکی 30 درصد و خرید تجهیزات ورزشی با مبلغ 150 میلیون تومان از فعالیت‌های انجام شده بوده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار کرد: طرح یاریگران زندگی روستا در سطح شهرستان‌های استان و تعیین روستاهای معین و همچنین طرح یاریگران زندگی در سطح بیش از 65 درصد از مدارس استان در سال جاری اجرا شده است.
وی از تجهیز و راه‌اندازی مرکز غربالگری معتادان متجاهر استان نیز خبر داد و افزود: 23 مرکز به‌عنوان مراکز مجری تبصره 2 ماده 16 در سطح استان با ظرفیت پذیرش 800 نفر تعیین و آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای به‌صورت رایگان به 2 هزار نفر از بهبودیافتگان براساس تفاهم‌نامه ارائه می‌شود.
عبدکوند با بیان اینکه در سال جاری تسهیلات اشتغالزایی به 300 نفر از بهبودیافتگان واجد شرایط پرداخت شده است، گفت: کمک هزینه حمایتی و بیمه‌ای به واحدهای کارآفرین و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه فرهنگی و پیشگیری، درمان و اشتغال و حمایت‌های اجتماعی به‌منظور پایدارسازی و توانمندسازی به مبلغ 230 میلیون تومان اختصاص یافته است.
وی از کشف بیش از 6 تن انواع موادمخدر در استان خبر داده و افزود: اعزام مدیران عامل سمن‌های استان به 3 کارگاه منطقه‌ای خوزستان، جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در مراکز ماده 16 و تبصره 2 و تولید و پخش بیش از 5600 دقیقه بر نامه‌های مختلف با محتوای آموزشی و فرهنگی از طریق صدا و سیما براساس تفاهم‌نامه از دیگر اقدامات این شورا بوده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به تبادل تفاهم‌نامه فرهنگی با 12 دستگاه فرهنگی گفت: ارائه آموزش‌های فرهنگی و پیشگیری برای جامعه هدف و اقشار مختلف با همکاری دستگاه‌های عضو شورا به تعداد 130 هزار نفر و آموزش و توانمندسازی زنان سرپرست خانواده در مناطق حاشیه شهر به تعداد 240 نفر نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته طی سال 1402 است.
وی در پایان با اشاره به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های استاندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، معاونین، مدیران کل و اعضا شورای هماهنگی استان و فرمانداران و شهرداران از همکاری مؤثر در پیشبرد برنامه‌ها تقدیر و تشکر کرد.

  لینک
http://www.hegmataneh-news.ir/sl/57878