کد خبر : 58437
تاریخ : 1402/12/7
گروه خبری : خبر همدان

در گفتگو با هگمتانه مطرح شد:

قدردانی شهروندان همدانی از عملیات برف‌روبی


هگمتانه، گروه خبر همدان: شهروندان همدانی می‌گویند با بارش برف و نزولات آسمانی نه تنها بازگشایی معابر اصلی شهر همدان انجام شده بلکه در معابر فرعی و کوچه‌ پس کوچه‌ها هم مشکلی نیست و قدردان اقدامات شهرداری هستیم.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، با آغاز بارش نعمت الهی از روز یکشنبه در همدان تمامی نیروهای ستاد بحران شهرداری به حالت آماده‌باش بودند و اقدام به برف‌روبی نه تنها در معابر و خیابان‌های اصلی و پرتردد سطح شهر کردند بلکه در خیابان‌های فرعی و کوچه پس کوچه‌ها هم اقداماتی صورت گرفته و این مهم رضایت شهروندان را به دنبال داشته است.
ظهر روز دوشنبه برفی سری به سطح شهر همدان زدیم و نظر شهروندان همدانی را در خصوص اقدامات برف‌روبی جویا شدیم که خوشبختانه قریب به اتفاق رضایتمندی کامل را داشتند و از زحمات عوامل شهردارنی قدردانی کردند.
آقای معماری ساکن منطقه اعتمادیه همدان با بیان اینکه خداوند را به خاطر این نعمت الهی شکرگذاریم اظهار کرد: ابتدای زمستان امسال چندان برفی را در همدان شاهد نبودیم اما خوشبختانه در این روزها بارش خوبی را شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه با وجود بارش‌ها در سطح شهر برف‌روبی به خوبی انجام گرفته است گفت: از ابتدای صبح به خاطر مشغله کاری به نقاط مختلفی از شهر رفت و آمد داشتم که خوشبختانه سطح معابر و خیابان‌ها و حتی کوچه‌ پس کوچه‌ها هم باز بوده و مشکلاتی برای شهروندان به وجود نیامده است.
این شهروند همدان با اشاره به اینکه شهرداری اقدامات خوبی را در برف‌روبی دارد که ما قدردان زحمات هستیم افزود: نمک‌پاشی‌ها در خیابان‌ها باعث شده که برف‌ها آب شود و باعث یخ‌زدگی معابر نشود.
آقای بهرامی ساکن منطقه محله حاجی نیز از عملکرد شهرداری در برف‌روبی شهر رضایت داشت و اظهار کرد:‌ شهرداری همدان به نسبت شهرهای برخی از استان‌ها اقدامات خوبی را در برف‌روبی دارد، متأسفانه در برخی شهرها به این موضوع اهمیت نمی‌دهند.
وی با اشاره به اینکه کارمند اداره هستم و تردد زیادی در سطح شهر دارم و خوشبختانه سطح معابر همدان در این بارش‌های اخیر دچار گرفتگی و لغزندگی نشده است گفت: منزل ما در معبر اصلی است و به هنگام بارش برف همیشه باز است و دچار گرفتگی نیست اما جلوی منزل پدرم هم با وجود اینکه در معبر فرعی قرار دارد، همیشه باز می‌شود و شهرداری به خوبی عمل می‌کند.
دختر خانم دانشجویی که در منطقه فرهنگیان همدان زندگی می‌کرد گفت: خوشبختانه مرکز اصلی شهر همدان مشکل لغزندگی و گرفتگی معابر را ندارند اما به کوچه ما به نام «حکیم» در شهرک فرهنگیان چون اغلب آفتاب نمی‌خورد، بیشتر اوقات دچار یخ‌زدگی است و ما مدام آنجا سر می‌خوریم که لازم است برف‌روبی شود.
وی با بیان اینکه اهالی منطقه شهرک فرهنگیان درخواست دارند که برف‌روبی در کوچه‌های این شهرک انجام شود چرا که اغلب برف‌ها می‌ماند و انتقال داده نمی‌شود افزود:‌ این امر باعث مشکلاتی در تردد شده است که حتی افراد نمی‌توانند خودروهای خود را از پارک خارج کنند.
خانم گنجی ساکن منطقه آرامگاه بوعلی نیز ابراز رضایت کرد و گفت: سطح خیابان‌های همدان برف‌روبی به خوبی انجام شده و قدردان زحمات شهرداری هستیم.
وی با اشاره به اینکه تنها درخواست ما این است که سطل زباله در کنار برخی کوچه‌ها و خیابان‌ها قرار دهند و این باعث نشود شهروندان زباله‌های خود را همینطوری در گوشه و کناری رها کنند گفت: ما در کوچه سماوات نزدیک آرامگاه بوعلی زندگی می‌کنیم که امیدواریم شهرداری سطل زباله‌ای برای این کوچه تعبیه کند و شهروندان زباله‌های خود را داخل آن بیاندازند و بوی زباله همه جا را نگیرد.
خانمی که در منطقه سیلوی همدان زندگی می‌کرد گفت: خدا را شکر می‌کنیم که نعمت خود را بر ما باریده است و این بارش‌ها باعث می‌شود تابستان سختی را نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات برف‌روبی در منطقه ما به خوبی انجام شده است گفت:‌ امروز که با وجود بارش برف به سطح شهر آمده‌ام اما می‌بینم که عبور و مرور مردم به راحتی انجام می‌شود و خودروها به آسانی رفت و آمد دارند و مشکلی از لحاظ تردد در سطح شهر نیست.
به سراغ مدیر خدمات شهری شهرداری همدان نیز رفتیم و از نحوه عملکرد شهرداری در خصوص عملیات برف‌روبی جویا شدیم.
مرتضی رضایی با بیان اینکه 48 ساعت است که عملیات برف‌روبی و یخ‌زدایی را در سطح شهر همدان انجام می‌دهیم اظهار کرد: از ساعت چهار صبح به خاطر بالا رفتن شدت بارش‌ها در سطح شهر ماشین‌آلات بخش خصوصی و سازمانی ویژه برف‌روبی اقداماتی را در ابتدای مسیرهایی که از پیش تعیین شده بود، آغاز کردند و عملیات برف‌روبی و یخ‌زدایی انجام شده است.
برف‌روبی با 200 دستگاه ماشین‌آلات
وی با اشاره به اینکه 200 دستگاه ماشین‌آلات بخش خصوصی و سازمانی شهرداری در سطح شهر فعال است گفت: 700 نفر از نیروی انسانی اقدام به پاک‌سازی پیاده‌روها و نمک‌پاشی می‌کنند که شامل رانندگان و پاکبانان می‌شوند و ما قدردان زحمات آنها هستیم.
مدیر خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه با ادامه‌دار بودن بارش برف در مسیرهای مشخص شده چندین بار عملیات برف روبی و یخ‌زدایی انجام شده است افزود: خوشبختانه اقدامات باعث شد، برای ساعات ابتدایی روز که مردم به سطح شهر مراجعه می‌کنند، اکثر معابر پاک‌سازی شود و مشکل ترددی وجود نداشته باشد.
وی بیان کرد: همزمان ماشین‌آلات بخش خصوصی معابر فرعی را پاک‌سازی می‌کردند تا همشهریان بتوانند از کوچه‌ها خارج و وارد معبر اصلی شوند و به‌راحتی به مقصد برسند.
رضایی با اشاره به اینکه در منطقه گردشگری گنجنامه حتی در زمانی که تردد نداشتیم با تماس پلیس راهور و مردم با سامانه 137 چندین مرحله عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی انجام گرفته است خاطرنشان کرد: حتی زمانی که داخل شهر برف نبود، همشهریان در این منطقه به دلیل کوهستانی بودن دچار مشکلاتی می‌شدند و ما به سرعت مسیر را برای آنها باز می‌کردیم.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه منطقه کوهستانی گنجنامه جزو محدوده شهری محسوب نمی‌شود اما خدمات ما همواره در این مسیر برای راحتی شهروندان بوده است.
مدیر خدمات شهری شهرداری همدان از شهروندان خواست در این روزهای برفی تا حد امکان از حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنند و گفت: عمده مشکلات ما در ساعات پیک ترافیک است که با بارش نزولات آسمانی مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می‌شود.
وی یادآور شد: از شهروندان درخواست داریم تا حد امکان در روزهای برفی از خودرو شخصی استفاده نکنند تا ما خدمات بهتری به آنها ارائه دهیم.
رضایی با تأکید به اینکه شهروندان در روزهای برفی خصوصا از پارک خودرو در کنار خیابان خودداری کنند تا خدمات‌رسانی برف‌روبی بهینه شود گفت: افراد مقابل در ورودی منزل خود را هم پاک‌سازی کنند که این امر باعث می‌شود همکاران ما در جاهای دیگری خدمات ارائه دهند و پاک‌سازی بهتری در سطح شهر انجام شود.
وی بر ضرورت تسریع در خدمت‌رسانی به شهروندان تأکید داشت و از آن‌ها خواست مشکلات خود در ارتباط با برف روبی معابر اصلی و فرعی از طریق سامانه 137 اطلاع رسانی کنند تا نیروهای مدیریت شهری نسبت به رفع مشکل احتمالی اقدام کنند.

  لینک
http://www.hegmataneh-news.ir/sl/58437