صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 18

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری همدان گفت: شیوه‌نامه امنیتی اس اس ال بر روی سامانه‌های شهرداری همدان راه‌اندازی شد.

به گزارش هگمتانه، سیامک سلیمی بیان کرد: با توجه به گسترده شدن استفاده از خدمات الکترونیک در سازمان‌ها و استفاده از شبکه‌ اینترنت برای مبادله اطلاعات، نیاز است تا تمهیداتی برای امنیت داده‌های مبادله شده در اینترنت صورت پذیرد. برای تأمین محرمانگی و جامعیت داده‌های مبادله شده می‌توان از شیوه‌نامه‌های استانداردی که بدین منظور طراحی شده استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین شیوه‌نامه رمزنگاری که در اینترنت برای رمزنگاری داده‌های لایه کاربرد و تأمین امنیت ارتباطات استفاده می‌شود، گفت: شیوه‌نامه اس اس ال/ تی ال اس (SSL/TLS) است که در وب با نام اچ.تی.تی.پی.اس ( HTTPS) نیز نامیده می‌شود.

سلیمی بیان کرد: به همین منظور یکی از الزامات امنیتی که در دستور کار سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان قرار گرفت، استفاده از شیوه‌نامه اس اس ال بود که بر اساس این شیوه‌نامه که دارای رمزنگاری نامتقارن است، امنیت پایدارتری در زمان ورود کاربران و انتقال داده‌ها شکل می‌گیرد و امن کردن ارتباطات کاربران، شناسایی وبگاه‌های معتبر و مخفی کردن هویت کاربران از جمله استفاده‌های نوین این شیوه‌نامه است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری همدان بیان کرد: به عبارتی دیگر، گواهینامه‌های دیجیتال یک ارتباط امن را بر مبنای شیوه‌نامه اس اس ال تضمین می‌کنند و این کار را اولاً از طریق رمزنگاری بسته‌های اطلاعاتی و ثانیاً از طریق تأیید هویت وبگاه و یا سرویس نرم افزاری دارای گواهینامه انجام می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فاوای شهرداری همدان، سلیمی گفت: در مرحله اول، با توجه به اهمیت موضوع ابتدا پیکر بندی این شیوه‌نامه در سامانه کارتابل اداری شهرداری و صدور فیش کارکنان عملیاتی شد و در مرحله بعدی بر روی سایر سامانه‌های مهم و حساس راه‌اندازی خواهد شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: