صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: عصر چهارشنبه در آیین افتتاحیه سمپوزیوم مجسمه سازی از ماکت‌ سردیس مشاهیر همدان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار هگمتانه، شهردار همدان عصر چهارشنبه در مراسم رونمایی از ماکت‌های سردیس مشاهیر استان گفت: همدان به عنوان شهری که دارای تاریخ و تمدنی کهن است مفاخر و علمای زیادی را در خود پرورش داده است که مایه افتخار ایران و جهان اسلام هستند.

عباس صوفی افزود: برنامه‌ریزی احداث بوستان مشاهیر با توجه به کثرت تعداد مفاخر و مشاهیر در طول چهار سال و با دقت زیادی انجام گرفت که در همین زمینه از صاحب نظران و ارگان‌های مرتبط از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اسناد، استانداری و اساتید دانشگاهی، در چندین جلسه تخصصی اعلام نظر صورت گرفت.

وی ادامه داد: از بین اسامی مشاهیر شهر همدان بر اساس دوره زمانی قبل از اسلام و بعد از اسلام تا سال1300، بنا بر بیشترین امتیازی که اساتید و صاحبنظران اعلام کردند 23 نفر انتخاب و در نهایت اسامی به تأیید کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز رسید، ولی با توجه به اینکه از این افراد تصویر و مستنداتی در دست نبوده فرآیند تصویرسازی چهره مشاهیر با نظر اساتید انجام شد.

صوفی اضافه کرد: در حال حاضر با اتمام مرحله اول در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اولین سمپوزیوم مجسمه سازی مشاهیر و مفاخر کهن شهر همدان برگزار شد.

شهردار همدان گفت: این سمپوزیوم با هدف ایجاد زمینه مشارکت فعال هنرمندان مجسمه ساز و به منظور تجلیل از مقام مفاخر فرهنگی و هنری این شهر برگزار می‌شود.

شهردار همدان اضافه کرد: این سمپوزیوم مختص طراحی و ساخت سردیس و نیم تنه بوده و با توجه به شرایط اضطراری و بحرانی کشور به دلیل همه گیری کرونا و حفظ سلامت هنرمندان از مخاطرات پیش رو، اجرای آثار در یک فضای جمعی برای گردهمایی هنرمندان مجسمه ساز محقق نشد و هنرمندان در کارگاه‌های خود به اجرای آثار خود خواهند پرداخت.

رئیس بسیج اقشار سپاه انصارالحسین(ع) نیز ادامه داد: شهرداری همدان کارهای فاخری در شهر همدان انجام داده است.

سرهنگ پاسدار امیری افزود: گرامیداشت یاد بزرگان از وظایف همه ماست که در باغ موزه دفاع مقدس دیوارنگاره زیبایی از شهدای مدافع حرم کشور رونمایی شد که باعث افتخار استان است.

رئیس کمیسیون مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز گفت: با معرفی بزرگان جایگاه شهر خود را به همه جهان معرفی کنیم.

رضوان سلماسی ادامه داد: پارک مشاهیر در کمیسیون فرهنگی شورای پنجم معرفی شد و برای رسیدن به جایگاه امروز شهرداری همدان بسیار تلاش کرده و اجرای سمپوزیوم در کشور فاخر و شاخص است.

وی همچنین ادامه داد: این کار آغاز راهی باشد که بزرگان همدان در گذشته را به جهان معرفی کند و شهرداری با تدابیر ویژه بزرگان معاصر را در این راستا معرفی کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان نیز خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم به دانشجویان مشاهیر را معرفی کرده و هویت آنها را هرچه مستحکم‌تر بسازیم.

اکبر کاووسی امید همچنین افزود: بهترین و بزرگ‌ترین ره آورد که شهرداری همدان پدید آورده معرفی آنچه داشته ایم به کل جهان و توسعه گردشگری است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: