۲۷
اسفند
۱۴۰۲
شماره
۵۵۸۱
عناوین صفحه
هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به استفاده از ظرفیتهای مردمی در گام دوم تبلیغ از برگزاری پویش «محله همدل» و «مردم ما» خبر داد.
به گزارش هگمتانه، حجتالاسلام محمدهادی نظیری اظهار کرد: برنامههای تبلیغات اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب است، تبلیغات اسلامی بر حسب وظیفه خود اجرای گام دوم تبلیغ را با هدف استفاده از ظرفیتهای مردمی در برنامه دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان مردمیسازی یعنی ایفای نقش جدی و مؤثر جریانات و مجموعههای مردمی در فضای فرهنگی کشور با الگوگیری از سیره امام راحل در پیشبرد اهداف انقلاب و حرکتهای اثرگذار و تأکیدات رهبر انقلاب از جمله «آتش به اختیار بودن» در فضای فرهنگی جامعه را از مصادیق این راهبرد برشمرد و گفت: هدف ما بازگشت دادن جریان فرهنگی به دست مردم است.
وی در ادامه دوران کرونا را با همه آسیبهایی که برای جامعه داشت فرصتی برای ظهور و بروز حرکتهای مردمی برشمرد و تصریح کرد: در این ایام شاهد فعالیتهای مردمی و رزمایش کمکهای مؤمنانه با حضور گسترده گروههای مردمی و جهادی بودیم.
نظیری با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی پویشی را به عنوان «مردم ما» طراحی کرده است تصریح کرد: مردم ما در هر شرایطی از همنوعان خود غافل نشدند و در این زمینه باید این مسائل بیشتر تقویت شود.
وی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی همدان تا قبل از شروع موج چهارم کرونا اجرای دو برنامه محوری نهضت عظیم قرآنی و بیان معارف قرآن را در دستور کار داشت افزود: در این برنامه سعی داشتیم محافل بزرگ انس با قرآن را در نقاط مختلف استان داشته باشیم که موج چهارم کرونا اجازه برگزاری برنامه را نداد.
راهاندازی «قرارگاه تبلیغ نوین»
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به راهاندازی «قرارگاه تبلیغ نوین» از دهه محرم سال گذشته افزود: در این زمینه روحانیون و مبلغان در بازار، باشگاههای ورزشی، تفرجگاههای مردمی و... حضور داشته و به تبلیغ برنامههای دینی اقدام میکنند.
وی اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم با تودههای مردم ارتباط ایجاد کنیم و بستر تبیین دین را گسترده کنیم تا عموم جامعه با ما ارتباط داشته باشند، حتی در روستاها هم به سمت تبلیغ نوین و چهره به چهره با مردم رفتهایم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه تبلیغات اسلامی در دوره جدید فعالیتهای خود را در یک شبکه ملی تعریف کرده است گفت: در این زمینه باید در فضای کشور جریانسازی شود که در بخشی از آن پویشی با عنوان «محله همدل» طراحی شده که در ماه رمضان دنبال میکنیم.
وی افزود: در این پویش به دنبال این هستیم فضای ارتباطات مردمی را در بستر محلات ارتقا دهیم و مردم آن همدیگر را بشناسند و مسائل و مشکلات را در محلات خود حل کنند.
راهاندازی پایگاههای فرهنگی
نظیری با بیان اینکه راهاندازی پایگاههای فرهنگی یکی از برنامههای ما در سالهای اخیر بوده است افزود: در حال حاضر در شهرستان ملایر چهار پایگاه فرهنگی اجتماعی فعال در محلههای حاشیه شهر داریم که در واقع اصل مأموریت آنها رفع مشکلات و آسیبها و برگزاری برنامههای دینی و مذهبی در این مناطق است.
وی با اشاره به برنامههای تبلیغات اسلامی در ماه رمضان گفت: برگزاری مسابقه فصل بندگی در کشور، طرح خادمیاران قرآنی در مناطق روستایی با استفاده از ظرفیت نخبگان قرآنی در مناطق محروم و برنامههای قرآنی و دینی در فضای مجازی، طرح کمکهای مؤمنانه هیأتهای مذهبی و... از جمله برنامههای ما در ماه رمضان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در ادامه با اشاره به فعالیت 140 مبلغ ثابت و بیش از 2 هزار مبلغ مقطعی در استان در همکاری با تبلیغات اسلامی گفت: این مبلغان با حضور در مناطق مختلف به تبلیغ برنامههای دینی میپردازند و از 3 هزار هیأت مذهبی در استان 2 هزار و 200 هیأت در سامانه ثبت شده هستند.
بسیاری از روستاهای بالای 500 خانوار نیازمند خانه عالم هستند
وی با بیان اینکه در حال حاضر در 180 روستای استان خانه عالم داریم گفت: با توجه به تعداد بالای روستاهای استان بسیاری از روستاهای بالای 500 خانوار نیازمند خانه عالم هستند که اعتبار کافی برای ساخت آن وجود ندارد.
نظیری با بیان اینکه سال گذشته با همکاری بنیاد برکت و مشارکتهای مردمی 10 خانه عالم در شهرستان ملایر ساخته شد گفت: سال گذشته به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) 830 میلیون تومان برای تعمیر خانههای عالم اختصاص یافت که بخش مهمی از این تعمیرات در حال انجام است.
وی یکی از چالشهای جدی تبلیغات اسلامی و عموم دستگاههای فرهنگی کشور را کمبود اعتبارات فرهنگی و دینی دانست و تصریح کرد: اعتبارات ملی تبلیغات امسال به علت طراحی الگوی تمدن اسلامی با استفاده از ظرفیتهای مردمی، به 1.5 برابر افزایش یافت و امیدواریم اعتبارات استانی نیز افزایش یابد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره «دین و رسانه» با حضور هفت استان گفت: این جشنواره سال گذشته برگزار شده که هنوز نتایج آن اعلام نشده است.
به نقل از فارس، وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار اثر به دبیرخانه رسیده و با توجه به حجم بالای آثار داوری این آثار زمانبر بود یادآور شد: چند بار برای برگزاری مراسم اختتامیه اقدام کردیم اما با توجه به موج کرونا نتوانستیم اختتامیه را برگزار کنیم که بعد از موج چهارم کرونا نتایج این جشنواره را اعلام میکنیم.