صفحه 1 : رویداد صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : رویداد صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۹

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: 160 هزار برگ سند مربوط به انتخابات در این مجموعه وجود دارد که این اسناد برای آگاهی مردم از طریق رسانه‌ها منتشر می‌شود.

به گزارش هگمتانه، میثاق گودرزی روز سه شنبه افزود: این اسناد درباره پیشینه انتخابات در استان همدان است و قدیمی‌ترین سند رای گیری همدان مربوط به مجلس شورای دوم است.

وی اضافه کرد: این اسناد اطلاعات منحصر به فردی درباره چگونگی رأی دادن مردم، قوانین مقررات جاری آن دوران، ابطال انتخابات و معرفی داوطلبان انتخابات دارد.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور بیان کرد: با نزدیک شدن به انتخابات نمایشگاهی از گزیده اسناد انتخابات در این استان دایر شده و این اسناد در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

گودرزی ادامه داد: اسناد و کتابخانه ملی مصاحبه با افراد تأثیرگذار در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی به عنوان «پویش انتخابات» در دستور کار قرار داده است.

وی همچنین درباره شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: اسنادی قدیمی درباره کنش و واکنش مردم هنگام همه گیری ویروس در اسناد و کتابخانه ملی این استان وجود دارد و مسائل مربوط به کرونا نیز در این مجموعه گردآوری و آرشیو می‌شود. مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور یادآوری کرد: به تازگی رئیس دستگاه قضایی از کارخانه کیوان شهر همدان بازدید کرد که در این راستا اداره اسناد و کتابخانه ملی استان به فکر بررسی اسناد تاریخی این کارخانه افتاد.

به نقل از ایرنا، گودرزی اظهار کرد: بررسی‌ها گویای این است که این کارخانه در نخستین سال‌های دهه 50 قرار بود در خوزستان راه‌اندازی شود اما با پیگیری‌های مردم همدان این شرکت تحت عنوان مواد غذایی در همدان کلنگ زنی و اجرا شد.

 



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: