صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 18

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل دامپزشکی استان همدان از پیگیری برای ارتقای کیفیت کشتارگاهی و بهداشتی تخم‌مرغ طی امسال در استان خبر داد.

به گزارش هگمتانه، چندی پیش روزنامه هگمتانه در گزارشی به وضعیت کشتارگاه‌های مرغ در استان همدان پرداخته بود و در آن اشاره شده بود که کیفیت مرغ تنها به نوع کشتار آن و کیفیت کشتارگاه‌ها بستگی دارد و اگر شهروندان اذعان می‌کنند که مرغ کشتار همدان به دلیل کبودی بی‌کیفیت است و به مرغ مهاباد یا شمال اقبال بیشتری دارند به کیفیت کشتارگاه‌های همدان باز می‌گردد که روز گذشته مدیرکل دامپزشکی همدان وعده ارتقای کیفیت کشتارگاه‌های همدان را داده است.

محمودرضا رسولی از نبود بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان طی سه سال اخیر در استان خبر داد و اظهار کرد: مراقبت‌ها، پایش‌ها و نمونه‌برداری‌ها به طور مداوم انجام می‌شود و کنترل خوبی در زمینه این بیماری وجود دارد.

وی به 20 هزار مورد آزمایش‌ در کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان طی هر سال در استان اشاره کرد و گفت: ماهیت کار دامپزشکی مدیریت بحران است؛ باید مراقب باشیم بیماری مخصوصا بیماری‌های دام یا آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان از جایی طغیان نکند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اینکه بیش از 43 مورد اقدام پیشگیرانه به منظور مبارزه با آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان انجام می‌شود افزود: با هماهنگی استانداری و به ویژه استاندار به عنوان رئیس ستاد مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد در استان، اقدامات خوبی در خصوص وارد نشدن بیماری به طیور بومی، حیات وحش و واحدهای صنعتی شده است.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر مواردی از بیماری تب برفکی و شاربن به صورت محدود در بخش‌هایی وجود داشته که طبق شیوه‌نامه‌ها با آنها برخورد شده است عنوان کرد: خوشبختانه اقدامات همکاران باعث کنترل بیماری‌ها شده است.

رسولی با تأکید بر اینکه همچنان مبارزه با بیماری‌ها ادامه دارد و طبق اولویت تعریف شده، از سوی همکاران شهرستانی این کار انجام می‌شود تصریح کرد: وضعیت استان از لحاظ شیوع بیماری‌های واگیردار در حوزه دام، طیور و آبزیان مساعد و پایدار است.

وی بیان‌ کرد: این مهم نتیجه برنامه‌ریزی‌هایی بوده که در گذشته انجام شده، به گونه‌ای که با وجود بیماری کرونا و دورکاری تعداد زیادی از همکاران اما باز هم خوشبختانه مشکل جدی اتفاق نیفتاده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در ادامه از مهمترین برنامه‌های اداره کل دامپزشکی استان طی امسال سخن گفت و افزود: برنامه‌های بهداشتی دامپزشکی متاثر از اتفاقات بیرون از حوزه بهداشت مثلا در حوزه تنظیم بازار یا تهیه واکسن است.

وی با بیان اینکه اگر وضعیت تنظیم بازار اجازه دهد، ارتقای کیفیت بهداشتی تخم‌مرغ و کیفیت کشتارگاهی استان را پیگیری خواهیم کرد، از واکسیناسیون دام‌ها طبق برنامه هر سال خبر داد و گفت: واکسیناسیون مطابق هر سال 9 میلیون نوبت خواهد بود و در صورت تأمین واکسن، کار بر اساس موارد ابلاغ انجام می‌شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: