صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : شهروند کوچولو صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : ایران و جهان صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۰

امروز: ۲۸ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (Apr) 16

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از عضویت رایگان در کتابخانه‌ها در هفته کتاب خبر داد.

به گزارش هگمتانه، عاطفه زارعی روز شنبه در آستانه هفته کتاب و کتاب‌خوانی در جمع خبرنگاران گفت: هزار و 150 برنامه فرهنگی کتاب محور در 118 کتابخانه عمومی استان هم زمان با بیست و نهمین دوره هفته کتاب، کتاب خوانی و کتاب‌دار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان همدان به 2 شیوه حضوری و مجازی است گفت: این رویداد بزرگ فرهنگی با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنید» از دوشنبه 24 آبان تا جمعه 30 آبان‌ماه هم‌زمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار می‌شود.

وی عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان را اقدامی شاخص در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی عنوان کرد و ادامه داد: علاقه مندان در این هفته با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان می‌توانند به صورت رایگان عضو کتابخانه شوند.

زارعی با اشاره به اینکه در دیدار اعضای ستاد هفته کتاب با نماینده ولی فقیه در استان همدان از اعلان هفته کتاب رونمایی می‌شود اظهار کرد: برنامه یار 50 ساله (جشن 50 سالگی هفت کتابخانه در استان) و مسابقات کتاب‌خوانی به مناسبت هفته کتاب اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از افتتاح اولین سالن مطالعه عمومی مستقل با نام "آرمان" با مشارکت بخش خصوصی و انتشار فراخوان دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان "دوست من کتاب" خبر داد و افزود: رونمایی از کتاب "دوست من کتاب" با انتشار آثار برگزیده اولین دوره جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان از برنامه‌های شاخص اجرایی در این هفته است.

وی، نقد و رونمایی کتاب دیوان اشعار "یاور همدانی" تالیف زنده یاد "احمد نیک طلب"، فراخوان اهدای کتاب با شعار "حال خوش خواندن را هدیه دهیم" و توزیع ویژه کتاب از مرکز مبادلات کتاب استان در بین کتابخانه‌های عمومی استان را از سایر برنامه‌های این هفته در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی برشمرد.

 



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: