صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه شهرستان: مستند "قصه آق گل" تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جوایز نقدی سه بخش بهترین مستند نیمه بلند مردمی، بهترین تصویربرداری و جایزه ویژه دبیر جشنواره تلویزیونی مستند سال را کسب کرد.

به گزارش هگمتانه، در مراسم اختتامیه این جشنواره که 8 آذر با حضور رئیس سازمان صدا و سیما در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، بهمن ابراهیمی تهیه کننده و کارگردان و پدرام شوبیری تصویربردار مستند قصه آق گل، تندیس دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره را در سه بخش به خود اختصاص دادند.

در این مراسم تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 15 میلیون تومان جایزه نقدی بهترین مستند نیمه بلند مردمی به بهمن ابراهیمی تهیه کننده مستند قصه آق گُل اهدا شد.

همچنین تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 5 میلیون تومان جایزه نقدی بهترین تصویربرداری بهمن ابراهیمی و پدرام شبیری برای مستند قصه آق گُل تعلق گرفت و در پایان نیز جایزه ویژه دبیر جشنواره و جایزه 10 میلیون تومانی به بهمن ابراهیمی کارگردان مستند «قصه آق گُل» به خاطر تلاش بی‌وقفه در ثبت تصاویر ماندگار از محیط زیست و حیات وحش ایران تعلق گرفت.

بهروز افخمی، الهه نوبخت، ابولقاسم ناصری، وحید چاوش و مهدی آزادی داوران بخش فیلم این جشنواره بودند و بیش از 100 اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند ارسال شده بود.

به نقل از ایسنا، مستند «قصه آق گل» به کارگردانی بهمن ابراهیمی درباره وضعیت تالاب آق گل در استان همدان و مرکزی و حضور پرندگان در این تالاب است. در این فیلم این تالاب را معرفی و چالش‌هایی که ادامه حیات این مکان زیبا را تهدید می‌کند به تصویر کشیده می‌شود.

بهمن ابراهیمی پیش از این، درباره این فیلم مستند گفت: در ابتدا قرار بود مستند کوتاه 30 دقیقه‌ای درباره وضعیت محیط زیستی تالاب آق گل بسازم و خودم اطلاعات زیادی درباره آن نداشتم، اما وقتی وارد این سوژه شدم دیدم که اینجا ظرفیت ساخت مستند بلند در حوزه حیات وحش و جانوری دارد. همین موضوع باعث شد که ظرف مدت یک سال و نیم مستند بلندی را بسازیم و تمام گونه‌های پرندگان که به این تالاب می‌آیند و می‌روند را به تصویر بکشیم.

عوامل این فیلم مستند عبارتند از تهیه‌کننده، کارگردان و تصویربردار اول: بهمن ابراهیمی، تدوین: مصطفی نجاریان، گوینده متن: همت مومیوند، تصویربردار دوم: پدرام شبیری، دستیاران تولید: مزدک حق شناس و ستاره چگنی و صدابردار: علی خطیبی.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: