صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
اسفند
۱۴۰۲

شماره
۵۵۸۱

امروز: ۱۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Mar) 29

عناوین صفحه

  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • اخبار کوتاه - 27 اسفند
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • بهار می‌آید تا دستان مهربانی خالی نمانند
  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • هگمتانه، گروه ورزش: این روزها بانوان ورزشکار همدانی در راستای کسب افتخارآفرینی گوی سبقت را از آقایان ربوده اند و شاهد حضور پرتعداد آنها در اردوی تیم‌های ملی ورزش کشور هستیم.

    بانوان ورزشکار همدانی علاوه بر حضور پرشمار در ورزش‌های همگانی، در بخش قهرمانی نیز سیر صعودی در نشان آوری داشته‌اند.

    پیشرفت و موفقیت بانوان ورزشکار همدانی در عرصه نشان آوری به اوج رسیده به طوری که در بازی‌های آسیایی و المپیاد استعدادهای برتر سال گذشته توانستند در کسب نشان‌های رنگارنگ از مردان پیشی و سبقت بگیرند.

    در حالی که بانوان یک سوم جمعیت مردان ورزشکار سازمان یافته استان همدان را به خود اختصاص دادند اما به لحاظ نشان آوری پیشرفت بسیار خوبی را آغاز کرده‌اند.

    جمعیتی حدود 30 هزار بانوی همدانی به صورت سازمان یافته در سطح استان فعالیت ورزشی دارند و امروزه در اغلب رشته‌ها شاهد رشد چشمگیر آنها در میادین قهرمانی کشور و حتی بین المللی هستیم.

    پیشرفت بانوان در عرصه نشان آوری به ویژه در المپیاد ورزشی استعدادهای برتر قطع به یقین آینده روشن را برای ورزش استان رقم خواهد زد.

    این موفقیت، ورزش بانوان استان همدان را برای رسیدن به سهمیه‌های المپیک 2022 جوانان سنگال و المپیک 2024 پاریس بسیار امیدوار کرده و اکنون نیازمند حمایت و برنامه‌ریزی مدون توسط متولیان بخش ورزش است.

     

    لشکرکشی به اردوهای ملی

    بانوان افتخارآفرین ورزش همدان در روزهای جاری حضوری پرشور در اردوی تیم‌های ملی دارند و برای شرکت در رقابت‌های بین المللی آماده می‌شوند.

    سازمان تیم‌های ملی هندبال اعلام کرد که دهمین اردوی آمادگی تیم هندبال نوجوانان دختر ایران 15 تا 19 آذرماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

    کادرفنی این تیم متشکل از فاطمه محمدخانی مربی و غلامعلی اکبرآبادی مدیر فنی 23 بازیکن را به این اردو دعوت کرده‌اند.

    «الناز یارمحمدی توسکی و سبا زنگنه» هر 2 از همدان که در اردوهای قبلی درخشش بسیار خوبی داشته‌اند نیز به این اردو دعوت شدند.

    همچنین دیگر بانوی هندبالیست همدانی نیز در حالی از سوی فدراسیون به نخستین مرحله از اردوی تیم ملی هندبال کشور(19 تا 26 آبان) دعوت شده که رویای حضور در مسابقات جهانی را در سر دارد.

    «مهشاد طاهری» تنها بازیکن همدانی دعوت شده به این اردوی تیم ملی است که البته برای قرار گرفتن در ترکیب نهایی تیم ملی مسیر دشواری در پیش دارد.

    طاهری در صورت قرار گرفتن در ترکیب نهایی، نخستین بانوی تاریخ ورزش همدان خواهد بود که به مسابقات جهانی هندبال اعزام می‌شود.

    «مرضیه نیکخواه» هم به عنوان نخستین فوتبالیست تاریخ ورزش بانوان استان همدان توانست در ترکیب تیم ملی کشورمان به جام ملت‌های زنان آسیا صعود کند.

    «پانته‌آ  قلی‌پور» رکابزن همدانی نیز به اردوی تیم ملی دوچرخه سواری جاده کشور دعوت شد.

    این اردوی آماده‌سازی به منظور حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی از چهاردهم آذر تا سوم دی ماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام تست کرونا در منطقه آزاد قشم برگزار می‌شود.

    دومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی والیبال نشسته بانوان نیز از دهم تا هفدهم آذرماه در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون برگزار می‌شود.

    «زهرا نجاتی عارف» از بانوان پرافتخار ورزش همدان در این اردوی ملی که زیر نظر مریم ایرانمنش سرمربی و پروانه باغبانیان برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت.

    2 بانوی همدانی نیز برای حضور در مسابقات کاراته آسیایی قزاقستان برگزیده شدند، «مائده زارعی و یلدا بیرالوند» با هدایت «فائزه ترکمان» هر سه از همدان سهمیه حضور در مسابقات آسیایی قزاقستان را کسب کردند.

    مسابقات کاراته قهرمانی آسیا از 28 آذر تا اول دی‌ماه در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود و بانوان همدانی برای نخستین بار به این پیکارها اعزام می‌شوند.

    همچنین اردوی تیم ملی روئینگ که پس از مسابقات قهرمانی کشور با هدف حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو و مسابقات قهرمانی آسیا در کشور تایلند آغاز شده بود، تا 14 آذر ماه جاری تمدید شد.

    «مریم امیدی پارسا، کیمیا زارعی و مریم کرمی» از همدان در این اردوی آماده‌سازی حضور دارند، این اردو با حضور نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور در رده بزرگسالان و جوانان برگزار می‌شود و نفرات منتخب در رده سنی بزرگسالان به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد.

    «عسل کدخدایی» وزنه بردار پرافتخار ورزش استان همدان(شهرستان نهاوند) هم برای حضور قدرتمند در مسابقات قهرمانی آسیا، به اردوی تیم ملی بانوان کشور دعوت شد.

    فدراسیون وزنه برداری کشور برای آخرین مرحله آماده‌سازی تیم ملی بانوان در آستانه رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان جهان به میزبانی ازبکستان، 10 وزنه بردار را به اردو دعوت کرد.

    اردوی تیم ملی بزرگسالان بانوان تا 18 آذرماه در کمپ تمرینی آزادی ادامه دارد و کدخدایی به عنوان نماینده وزنه برداری بانوان استان همدان نیز در این اردو حضور دارد.

    این بانوی اهل شهرستان نهاوند از قهرمانان وزنه برداری کشور در رده‌های سنی مختلف است که توانسته در ترکیب اصلی تیم ملی حاضر شود.

    «صبا کرمعلی، لیلا سیاوشی و زینب جلالوند» سه ورزشکار شهرستان نهاوند نیز با موفقیت در رقابت‌های درون اردویی تیم ملی، موفق به کسب سهمیه حضور در تیم ملی کوراش (از جمله ورزش‌های باستانی و نزدیک به ورزش کشتی) شدند.

    «طبیه بهارلویی» نیز دیگر بانوی ورزشکار استان همدان است که چندی پیش به اردوی تیم ملی زنان فیتنس چلنج(از رشته‌های بدنسازی و پرورش اندام) کشور دعوت شد.

     

    فعالیت 30 هزار بانوی مستعد همدانی

    مسؤول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان همدان در این باره می‌گوید: هم اینک 30 هزار بانوی همدانی به صورت سازمان یافته زیر پوشش بیمه ورزشی هستند و در 46 هیأت ورزشی فعالیت دارند.

    معصومه پیردهقان افزود: 156 سالن و باشگاه ورزشی به صورت اختصاصی به بانوان ورزشکار خدمات ارائه می‌دهند که البته این تعداد مجزا از سالن‌هایی است که به صورت چند منظوره در ساعاتی از روز به بانوان اختصاص می‌یابد.

    وی اضافه کرد: ورزش بانوان همدان در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است و گواه این ادعا کسب نشان‌های رنگارنگ در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا و المپیاد استعدادهای برتر بود.

    وی یادآور شد: بانوان ورزشکار همدانی طی 2 سال بیش از 50 نشان رنگارنگ کسب کرده اند و حضوری فعال و ثابت در تیم‌های ملی داشته اند.

    پیردهقان بیان کرد: در کنار توسعه ورزش همگانی، در عرصه قهرمانی نیز گام‌های مهم و مؤثری را برداشته‌ایم و افزایش نشان آوری‌ها به دلیل حمایت جدی دستگاه ورزش به بانوان مستعد است.

    مسؤول ورزش بانوان همدان خاطرنشان کرد: این موفقیت‌ها مرهون برنامه‌ریزی خوب دستگاه ورزش، هیأت‌ها و تلاش مربیان و ورزشکاران است.

     

    سهم بسزای بانوان در موفقیت‌های ورزشی

    مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز گفت: بانوان سهم بسزایی در موفقیت ورزش این استان در عرصه‌های مختلف به ویژه قهرمانی و نشان آوری دارند.

    حمید سیفی اظهار کرد: بانوان همواره در میادین مختلف ورزشی صاحب عنوان بوده‌اند و در بسیاری از رشته‌ها شاهد نشان آوری آن‌ها هستیم.

    وی با تمجید از حضور پرشور بانوان همدانی در تیم‌های ملی بیان کرد: ورزش بانوان همدان همواره در نشان آوری و قهرمان پروری حایز جایگاه برتر است.

    سیفی اضافه کرد: با حمایت‌های صورت گرفته و برنامه‌ریزی مناسب، همه ساله شاهد درخشش زنان ورزشکار این استان در عرصه‌های ملی و بین المللی هستیم.

    وی خاطرنشان کرد: حضور در تیم‌های ملی، کسب مقام‌های قهرمانی از یکسو و فعالیت بسیار خوب در لیگ‌های معتبر و مطرح کشور از سوی دیگر نشان از ارتقای بسیار خوب ورزش بانوان این استان در میادین ملی دارد.

    مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اضافه کرد: این موفقیت باعث شده تا حمایت همه جانبه از ورزش بانوان داشته باشیم و به طور قطع اجازه نمی‌دهیم این مسیر رشد و پیشرفت با مشکل مواجه شود.

    سیفی بیان کرد: بانوان سهم بسزایی در موفقیت‌های ورزش استان دارند و باید امکانات و تجهیزات مورد نیاز این قشر از ورزشکاران در سطح شهرستان‌ها به خوبی تأمین شود.

    وی با تأکید بر اینکه هیأت‌های ورزشی توجه جدی به توسعه و رونق ورزش بانوان داشته باشند، گفت: استعدادیابی و نخبه پروری یکی از مهمترین خواسته‌های دستگاه ورزش از هیأت‌ها است.



    ارسال ديدگاه

    نام:
    پست الکترونیکی:
    کد امنیتی:
    ديدگاه: