صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان با بیان اینکه مسؤولان از بنده تا مدیران آموزش و پرورش باید کم کاری‌های قبلی را قبول کنند، گفت: اگر امروز فریاد نزنیم، قطعا سال آینده شرایط بدتر خواهد بود.

به گزارش هگمتانه، کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان همدان، ظهر دیروز با حضور اعضا اصلی آن در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، با دستور کار بررسی فعالیت مدارس امین نوع یک و دو برگزار شد و هر یک از اعضا به بیان اقدامات و عملکرد خود در این رابطه پرداختند.

آیت‌ا... سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان در این نشست با تأکید بر اینکه همکاری حوزه و آموزش و پرورش، با برگزاری جلسه و تنها امضای صورت جلسه محقق نمی‌شود، گفت: وجود برخی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه به دلیل عدم ارتباط و همکاری درست حوزه و آموزش و پرورش، به خصوص در عرصه مسائل تربیتی است.

وی با گلایه از وضعیت حمایت از طلاب طرح امین توسط آموزش و پرورش، اظهار کرد: ما امروز از آینده نسل جدید نگران هستیم و این مشکل با همراهی و همگامی 100 درصدی بین حوزه و آموزش پرورش می‌تواند کاهش پیدا کند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه همکاری حوزه و آموزش و پرورش در احترام گذاشتن به یکدیگر و یا برگزاری جلسه نیست، گفت: باید این سؤال را بپرسیم که در مقام عمل چه اقداماتی توسط این کمیته نجام شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان با بیان اینکه لازم است تمام تلاش خود را برای تحقق این همکاری آن‌هم به معنای واقعی کلمه به کار بگیریم، مطرح کرد: چند ماه دیگر سال تحصیلی جدید شروع خواهد شد و باید از حالا پیگیر مسائل و حمایت‌های سال آینده باشیم.

وی افزود: اینکه متأسفانه با برخی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم به دلیل عدم ارتباط و همکاری درست حوزه و آموزش و پرورش، به خصوص در عرصه مسائل تربیتی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: نسل جدید، امانتی الهی در دستان ما است و بیان تمام مسائل به دلیل دغدغه ما نسبت به آینده فرزندانمان است.

آیت‌ا... موسوی اصفهانی با بیان اینکه مسؤولان از بنده تا مدیران آموزش و پرورش باید کم کاری‌های قبلی را قبول کنند، گفت: اگر امروز فریاد نزیم، قطعا سال آینده شرایط بدتر خواهد بود.

 

آیت‌ا... شعبانی: تربیت نسل آینده، دغدغه اصلی روحانیت است

آیت‌ا... حبیب الله شعبانی، رئیس شورای حوزه استان همدان نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم جبران مشکلات و برخی کم کاری‌ها، اظهار کرد: متأسفانه استان همدان در بحث حمایت از طلاب فعال در طرح مدارس امین، جایگاه خوبی در کشور ندارد و لازم است تا برای جبران آن اقدامات لازم تدبیر شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: جبران این مسأله در آن است که برای سال آینده تلاش کنیم مشکلات فعالان طرح امین در استان برطرف شود.

وی با بیان اینکه به نسبت جمعیت استان باید تعداد مدارس امین را افزایش دهیم، گفت: نکته حائز اهمیت در رابطه با مشکلات طرح امین آن است که این تلاش، برای رفع مشکلات صنفی و طلاب نبوده و نیست، بلکه به دلیل دغدغه برای تربیت نسل آینده و فرزندان این کشور و استان است، چرا که دریافتی‌های طلاب مدارس طرح امین بسیار ناچیز و اندک است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: