صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : شهروند کوچولو صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : ایران و جهان صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۰

امروز: ۲۸ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (Apr) 16

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: شهردار همدان از انعقاد قرارداد انتقال موزه آمادای به مجموعه فرهنگی و گردشگری عین القضات خبر داد.

به گزارش هگمتانه، سید مسعود حسینی گفت: این قرارداد بین شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با هدف معرفی تاریخ و فرهنگ همدان امضا شد.

حسینی با بیان اینکه انتقال موزه آمادای از دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان به مجموعه فرهنگی و گردشگری عین القضات شهرداری همدان جزو اتفاقات بی نظیری است که ظرفیت خوبی برای معرفی فرهنگ، مشاهیر و تاریخ همدان ایجاد خواهد کرد افزود: مقرر شد تیم کارشناسی مشترکی از شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برای نظارت بر نحوه انتقال، طراحی و مدیریت این موزه جهت بهره مندی مردم و گردشگران تشکیل شود.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از طبقات این مجموعه به معرفی تاریخ شهرداری همدان با عنوان منظرگاه از بلدیه تا شهرداری و سایر طبقات به حوزه مردم شناسی و همدان شناسی و معرفی فرهنگ و آداب و رسوم اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مغفول مانده در خصوص تبدیل بناهای تاریخی به عنوان میراث ارزشمند عنوان کرد: شناسایی و تبدیل بناها و ساختمان‌های قدیمی نقاط مختلف شهر به موزه موضوعی است که در جذب گردشگر و شناخت فرهنگ شهر همدان مورد توجه شهرداری است.

وی با ابراز آمادگی همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی افزود: از حوزه تفکر و اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اجرایی مدیریت شهری، سرمایه‌گذاری و توسعه شهر و رفاه مردم استقبال می‌کنیم.

مرتضی قائمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز ضمن تقدیر از تعاملات شهرداری؛ از همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف با مجموعه مدیریت شهری خبر داد و افزود: آمادگی برگزاری دوره آموزشی تخصصی و ضمن خدمت برای کارکنان و همکاری در طرح‌های پژوهشی را برای داشتن شهر زیبا و توسعه یافته داریم.

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان؛ در پایان این جلسه قرارداد بین طرفین امضا شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: