صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۵
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۸

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه شهرستان: رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر گفت: دو نوع از شیرینی سنتی و محلی شهرستان ملایر با نام‌های حلوا مغزی و شیره ترخینه و همچنین قالی دست بافت شهرستان ازندریان در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسید.

به گزارش هگمتانه، ابراهیم جلیلی پیش از ظهر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور حفظ و احیای سنت‌ها، با پیگیری‌های انجام شده و حضور میدانی کارشناسان اداره‌کل مستندات و پرونده ثبت حلوا مغزی، شیره ترخینه ملایر و قالی دستبافت ازندریان تهیه و جهت بررسی و اعلام نظر کارشناسی به وزارتخانه متبوع ارسال شد و پس از بررسی و تأیید در فهرست آثار ملی ثبت شد.

وی بیان کرد: یکی از وظایف این اداره حفظ سنت‌ها و رسم و رسوم‌ رو به فراموشی است و در همین راستا کارشناسان این اداره ضمن شناسایی ظرفیت‌های موجود، پرونده ثبت آنها را تهیه و به وزارتخانه متبوع ارسال می‌کنند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ملایر عنوان کرد: در کنار ثبت ابنیه‌ تاریخی، سنت‌ها و خرده فرهنگ‌های شهرستان نیز حفظ و پاسداری می‌شود بنابراین باید نسبت به ثبت آنها اقدام کرد.

وی بیان کرد: امروزه تعاریف جدیدی در گردشگری مطرح است و وجود میراث ناملموس ثبت شده می‌تواند در این زمینه بسیار تأثیرگذار باشد و گردشگری غذا یکی از ظرفیت‌های جدید در حوزه گردشگری داخلی و بین‌المللی به عنوان یک جاذبه گردشگری مطرح است که احیاء شیرینی و غذاهای سنتی در این قالب می‌تواند کمک بزرگی به توسعه گردشگری داشته باشد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: