صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: عضو شورای بسیج پیشکسوتان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: قطب اقتصادی در استان راه‌اندازی شود که نمونه آن در برخی کشور‌های توسعه یافته وجود دارد و در برخی از استان‌های ما هم وجود دارد.

به گزارش هگمتانه، حسن فرخی در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت که در مرکز انصار همدان برگزار شد، اظهار کرد: بسیج پیشکسوتان در سال 91 هم زمان با سایر نقاط کشور در استان همدان تشکیل شد و یکی از اقشار 21 گانه سازمان بسیج مستضعفین است.

وی با بیان اینکه در 10 سال گذشته فعالیت‌های مختلفی توسط بسیج پیشکسوتان صورت گرفته است، افزود: جامعه هدف ما تا سال 98 بازنشستگان لشکری بودند که 40 درصد از جامعه هدف خود را تحقق بخشیدیم، اما از سال 99 تاکنون جامعه هدف ما تغییر پیدا کرد و این جامعه هشت محور اساسی از قبیل پیشکسوتان مبارز قبل از انقلاب اسلامی، پیشکسوتان بسیجی دفاع مقدس، سربازان وظیفه اعزامی به دفاع مقدس، پیشکسوتان بسیج کشوری شامل کارمندان و کارگران، پیشکسوتان بسیج شامل اصناف و کشاورزان و بسیجیان پیشکسوت تأمین اجتماعی هستند.

عضو شورای بسیج پیشکسوتان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: اکنون بازنشستگانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیجی بودند، جامعه هدف ما هستند و ما وظیفه داریم در چشم انداز پنج سال آینده 29 درصد این جامعه هدف را جذب کنیم که طبق برآورد 25 هزار نفر هستند و باید حدود 8 هزار و 500 نفر جذب کنیم که 50 درصد از این‌ها را باید در عرصه‌های نقش آفرین سازماندهی کنیم.

وی ابراز کرد: دو مسیر مشخص برای بسیج پیشکسوتان ترسیم شده است نقش‌آفرینی فردی و گروهی، یک نقش بسیار اساسی و مهم، ارتباط پیشکسوتان با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی است و باید تجربیات این افراد به کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی انتقال یابد.

فرخی با بیان اینکه این تجربیات پیشکسوتان بسیجی باید به مدیران جدید انتقال یابد، گفت: اولین نقش آفرینی ما سطح نخبگانی است.

وی با اشاره به اینکه در عرصه‌های شش گانه کار‌هایی انجام شده است و پیشنهاد می‌شود از تجربیات نخبگان پیشکسوت برای ایده‌پردازی استفاد شود، بیان کرد: در کشور هفت گلوگاه اقتصادی داریم و برای کنترل سامانه‌ها و نظارت‌ها از پیشکسوتان استفاده شود و این تنها راه حل برون رفت استان و کشور از بن بست اقتصادی است.

عضو شورای بسیج پیشکسوتان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه سطح نقدینگی ما بالاترین در سطح کشور است، ابراز کرد: قطب اقتصادی در استان راه‌اندازی شود که نمونه آن در برخی کشور‌های توسعه یافته وجود دارد و در برخی از استان‌های ما هم وجود دارد.

وی عنوان کرد: 84 پروژه عمرانی دارای رکود و روی زمین مانده و 84 پروژه ملی داریم که می‌توانیم بخش عمده‌ای از آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

عزیزی از پیشکسوتان دفاع مقدس نیز در ادامه به ارائه پیشنهاد پرداخت و گفت: باید آنچه که رهبر انقلاب در اولین جلسه هیأت دولت به رئیس جمهور فرمودند در برش استانی سرلوحه کار خود قرار دهید و در اتاق‌های کار این موارد احصا شود.

وی با تأکید بر تشکیل هیأت اندیشه ورز از پیشکسوتان برای تمام مواردی که در استان و شهرستان وجود دارد، ابراز کرد: اگر در حال جنگ اقتصادی و اجتماعی هستیم نیاز به اتاق وضعیت است که لحظه به لحظه باید وضعیت جامعه ما از ابعاد مختلف بررسی شود و نقاط ضعف احصا شود.

این پیشکسوت دفاع مقدس عنوان کرد: ما مشکلات فراوانی در استان داریم؛ مطالبه رهبر معظم انقلاب، تحرک انقلابی است که نیازمند توجه استاندار است.

وی گفت: از استاندار انتظار داریم پردیس پیشکسوتان را پشتیبانی کند که راه‌اندازی شود چراکه در این پردیس بسیاری از مشکلات استان بررسی می‌شود و برای کمک به رفع معضلات در استان است.

به نقل از خبرگزاری بسیج، در پایان از سه نفر از جهادگران تجلیل به عمل آمد و لوح یادبودی به استاندار همدان اهدا شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: