صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
اسفند
۱۴۰۲

شماره
۵۵۸۱

امروز: ۹ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Mar) 28

عناوین صفحه

  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • اخبار کوتاه - 27 اسفند
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • بهار می‌آید تا دستان مهربانی خالی نمانند
  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز


  • هگمتانه، گروه خبر همدان: طی مراسمی با حضور شهردار همدان از زحمات مصطفی شیرمحمدی سرپرست سابق روزنامه هگمتانه تقدیر و سیدحامد تروهید به عنوان سرپرست جدید مدیرمسؤولی روزنامه هگمتانه معرفی شد.
    به گزارش خبرنگار هگمتانه، ظهر پنجشنبه مراسم تودیع و معارفه مدیرمسؤول روزنامه هگمتانه، در اتاق جلسات حوزه شهردار همدان و با حضور شهردار و مدیر روابط عمومی شهرداری همدان، اعضای تحریریه، خبرنگاران و کارکنان دیگر واحدهای روزنامه هگمتانه برگزار شد که در این مراسم از زحمات سرپرست سابق روزنامه، مصطفی شیرمحمدی تقدیر و سیدحامد تروهید با حکم شهردار همدان به عنوان مدیرمسؤول روزنامه هگمتانه معرفی شد.
    شهردار همدان در این مراسم با ابراز خرسندی از قرار گرفتن در جمع فعالان رسانه و فرهنگ، اظهار کرد: زمانی که در این جمع قرار می‌گیریم و در مورد فرهنگ و رسانه صحبت می‌شود، به نوعی خستگی از تن بیرون می‌آید.
    سید مسعود حسینی با اشاره به تجلیل از سرپرست سابق روزنامه هگمتانه و معرفی مدیر مسؤول جدید روزنامه هگمتانه، عنوان کرد: با آقای شیرمحمدی از قبل به عنوان هنرمند و عکاس آشنایی داشتم و واقعاً نگران سلامتی ایشان شدم که در شغل پر استرس رسانه فعال بودند و ادامه کار را نه برای خودش و نه برای خانواده‌‌اش صلاح ندانستم و به ایشان گفتم که برای کار و مأموریت دیگری آماده شود و این مأموریتی که به آقای شیرمحمدی محول شده است جزء کارهایی است که به آن اعتقاد راسخ دارم و فکر می‌کنم یکی از ماندگارترین کارهایی است که می‌تواند انجام شود و اگر زمانی به بنده پیشنهاد می‌شد بین روزنامه‌نگاری و تجربه‌نگاری به دلیل علاقه‌ام، تجربه‌نگاری را انتخاب می‌کردم و این کار حتماً در توان آقای شیرمحمدی هست که این کار را شروع کرده‌است.
    شهردار همدان در ادامه سخنانش به معرفی سیدحامد تروهید به عنوان مدیرمسؤول روزنامه هگمتانه پرداخت و بیان کرد: در بحث فرهنگ و رسانه اعتقاد ما بر این است که نظام مقدس جمهوری اسلامی هر آنچه که دارد زیربنای فرهنگی است و بر اساس سیاست‌های کلی فرهنگ را زیربنا قرار داده است و حال آن که چطور می‌توان به آن دست یافت نیازمند بحث و بررسی و تحلیل است و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی که اتفاق می‌افتد تدبیر و تدبر ویژه‌ای را طلب می‌کند.
    وی اضافه کرد: به طور مثال اگر آمریکا زمانی بخواهد پنتاگون یا هالیوود را منحل کند، هالیوود را قطعاً نگه می‌دارد و پنتاگون را حذف می‌کند و این نمود فرهنگ و آن نفوذی است که نگرش غربی از طریق کتاب، روزنامه و رسانه دارد، آسیب‌پذیری ما هم دقیقاً از این موضع است.
    شهردار همدان عنوان کرد: نگاه ویژه‌ای که در مکتب لیبرالی با آن مواجه هستیم این است که منتقدانی که ما فکر می‌کنیم ضد جریان غربی و لیبرالی هستند در حقیقت جزئی از آن هستند و آن را برای اینکه دوام داشته باشد و پایدار بماند نقد می‌کنند.
    حسینی در همین خصوص اظهار کرد: برخی کتاب‌ها نیز در این خصوص چاپ شده که از آن جمله می‌توان به سلسله کتاب‌های پشت پرده مخملی اشاره کرد.
    شهردار همدان تصریح کرد: تقلیل روزنامه هگمتانه را به یک بولتن برای شهرداری ظلم به آن می‌دانم و مانع اقبال مردمی هم به آن خواهد بود.
    شهردار همدان گفت: علاوه بر مباحث کیفی‌گرایی که در روزنامه مد نظر است و پرهیز از یک‌جانبه‌گرایی و تقلیل در حد تریبون شهرداری، این واقعاً به عنوان یک سیاست و خواسته است که در روزنامه اعتدال باشد و روزنامه محل تحلیل، تفکر و اندیشه است که با ظرافت‌های خاص انجام می‌شود.
    حسینی در ادامه گفت: این روزنامه متعلق به مردم است و خودتان را جزئی از شهرداری بدانید که قرار است حال مردم را خوب کنید و اگر هم به مشکلات می‌پردازید با رویکرد اصلاحی و ایجابی باشد.
    وی عنوان کرد:‌ فصل‌الخطاب ما مردم هستند و کادرسازی که اینجا انجام می‌شود، کاری کنید که جوانان در روزنامه رفت و آمد کنند و کمیته‌های مختلف شکل دهید و از مسائل علمی که تبدیل به مسائل سیاسی می‌شود پرهیز کنید و موافقین و مخالفین در روزنامه رفت و آمد کنند و البته محل سوءاستفاده نشود.
    شهردار همدان بر توجه به فضای مجازی نیز تأکید کرد و گفت: از زحماتی که طی سال‌ها کشیده‌اید و می‌کشید قدردانی می‌کنم در کار روزنامه‌نگاری در این ایام که به لحاظ اقتصادی کار سختی است، امیدواریم روزی برسد که همه مردم قدردان شما باشند و به آن جایگاهی که باید برسید.
    شهردار همدان با تأکید بر کادرسازی گفت: امروز یک نیروی باتجربه که سال‌ها در روزنامه هگمتانه بوده است به عنوان مدیر مسؤول روزنامه هگمتانه معرفی می‌شود.
    حسینی گفت: می‌توانید گروه‌‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و... شکل بدهید و آنها را فعال کنید و چون خروجی دارید و روزانه چاپ دارید می‌تواند انگیزه بدهد و نتیجه بگیرد و تربیت نسل صورت بگیرد.
    در ادامه مدیر مسؤول جدید روزنامه هگمتانه نیز با اشاره به اینکه بنده قدرشناس اعتماد مدیریت شهری و زحمات کارکنان روزنامه هگمتانه هستم، اظهار کرد: عملکرد روزنامه از چاپ روزانه آن مشخص است و مدیریت شهری همدان در کنار تهران، اصفهان و مشهد جزء معدود شهرهایی هستند که مدیریت شهری آنها صاحب امتیاز روزنامه است و باقی شهرها دارای هفته‌‌نامه و... هستند.
    سیدحامد تروهید در ادامه سخنانش از زحمات سرپرست سابق روزنامه هگمتانه تقدیر کرد و افزود: آقای شیرمحمدی طی این دو سال هر آنچه در توان داشتند برای پیشبرد اهداف روزنامه گذاشته‌اند و از صبح تا پاسی از شب تلاش کرده‌اند و مجموعه هگمتانه قدردان زحمات ایشان هستند و برای ایشان، آرزوی سلامت و عاقبت به خیری داریم.
    مدیر مسؤول روزنامه هگمتانه در ادامه اضافه کرد: انبوهی از مسائل و مشکلات مجموعه هگمتانه روی هم تلنبار شده است که از جنس‌های مختلف است که شامل موانع انتشار اخبار در حوزه مدیریت شهری و یا اخبار استان و یا قراردادهای کاری و... است که عوامل روزنامه هگمتانه به جد یکی از مظلوم‌ترین کارکنان مجموعه شهرداری هستند که بالای 7 یا 8 سال جوانی خود را در این روزنامه گذاشته‌اند که حمایت شهردار محترم می‌تواند به طور قطع هم در کیفیت کار عوامل روزنامه هگمتانه تأثیر بگذارد و هم اینکه در گسترش مخاطب کمک کند.
    تروهید تأکید کرد: بدون تردید در این مجموعه یکی از حرفه‌ای‌‌ترین تیم‌های رسانه‌ای در عرصه رسانه فعالیت می‌کنند و باید بتوانیم از نظر کمی و کیفی و همین‌طور فضای مجازی با همکاری همکاران هگمتانه و حمایت مدیریت شهری این مجموعه را پیش ببریم.
    مدیر روابط عمومی شهرداری همدان نیز با بیان اینکه مجموعه روزنامه هگمتانه،‌ یکی از رسانه‌های موفق در استان بوده است، گفت: شاهدیم که با تلاش‌های شبانه‌روزی خدمات و کارهای مؤثر و ماندگاری را در استان به تصویر می‌کشند و این فعالیت‌ها مستندنگاری می‌شود.
    علیرضا معتمدزاده ادامه داد: روزنامه هگمتانه با افراد باتجربه و قدیمی کار می‌کند که در واقع جزئی از مجموعه مدیریت شهری هستند که در جمع رسانه‌های استان همواره حضور داشتند و از تجربیات این همکاران کسب تجربه شده است.
    وی در نهایت از زحمات مصطفی شیرمحمدی قدردانی کرد و گفت: به آقای سیدحامد تروهید نیز که از باتجربه‌های روزنامه هستند و سابقه طولانی در سردبیری و مدیریت تحریریه روزنامه دارند تبریک می‌گویم.
    در ادامه نیز هریک از کارکنان روزنامه هگمتانه از زحمات مصطفی شیرمحمدی قدردانی و انتصاب سیدحامد تروهید را تبریک گفتند که حسین صادقیان به عنوان پیشکسوت عرصه رسانه و از روزنامه‌نگاران باتجربه روزنامه هگمتانه گفت: در 13 سالی که با روزنامه هگمتانه مرتبط بودم همه در هر جایگاهی تلاش خود را کرده‌اند و البته به این معنی نیست که روزنامه رسالت خود را به طور کامل اجرا کرده است؛ چراکه دارای فراز و نشیب‌هایی بوده و بنا به درخواست شهردارها و شوراها اتفاقاتی افتاده است.
    وی از حس انتخاب مدیریت شهری برای انتصاب سیدحامد تروهید به عنوان مدیرمسؤول روزنامه هگمتانه، قدردانی کرد و گفت: بدون شک آقای تروهید با توجه به اعتماد شما و بندهایی که شما در ابلاغ اعلام کردید تلاش می‌کنند و جوان‌گرایی را مد نظر قرار می‌دهند و اعتقاد بنده بر این است که برای تحقق بیانیه گام دوم از جوانان استفاده کنیم و از مسن‌ترها به عنوان مشاور استفاده کنیم.



    ارسال ديدگاه

    نام:
    پست الکترونیکی:
    کد امنیتی:
    ديدگاه: