صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه





هگمتانه، گروه خبر همدان: از مصحف شریف کتابت شده توسط استاد مرتضی شعبانی برای اهدا به رهبر انقلاب رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، صبح دیروز آیین رونمایی از مصحف شریف کتابت شده توسط استاد مرتضی شعبانی که به شیوه عثمان طه کتابت شده است برای اهدا به رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) با حضور نماینده ولی فقیه در استان، شهردار همدان و رئیس شورای اسلامی شهر همدان و دیگر مسؤولان در تالار قرآن همدان برگزار شد.

آیت‌ا... شعبانی: هنر باید جامعه را به سمت انسانیت سوق دهد
نماینده ولی فقیه در استان همدان در این آیین با بیان اینکه هنر باید جامعه را به سمت انسانیت سوق دهد، گفت: قلم وقتی به حرکت در می‌آید، می‌تواند تحولات بزرگی را در جامعه رقم زده و توسعه فرهنگی ایجاد و اندیشه‌ها را منسجم کند.
آیت‌ا... حبیب‌ا... شعبانی اظهار کرد: همانگونه که قلم در قرآن مقدس قلمداد شده و خداوند به قلم قسم یاد می‌کند؛ وقتی به حرکت در می‌آید صدای آن در ملکوت می‌پیچد.
آیت‌ا... شعبانی تصریح کرد: قلم می‌تواند فعل‌های دقیق و عمیق را در جامعه ماندگار کند و تحول و توسعه فرهنگی را در جامعه، ایجاد کند.
وی گفت: انسان وقتی شروع به قلم زدن می‌کند اندیشه درونی خود را ظهور و بروز می‌دهد و خداوند این توفیق را به استاد شعبانی داده که اندیشه شما باعث شده قلمتان ماندگار شود و در خدمت قرآن کریم باشد.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه قرآن کریم متأسفانه در جامعه ما مظلوم واقع شده است، افزود: قرآن کریم یک حقیقت نازل شده از طرف پروردگار عالم است که این چنین هنرها باید به اصل مسأله که ترویج آموزه‌های قرآن کریم است کمک کند که جامعه قرآنی زندگی کند.
وی در ادامه افزود: جامعه‌ای که با قرآن همراه شود بزرگ فکر می‌کند، دنبال جدل نمی‌رود، قطبی سازی نمی‌کند و در نتیجه به وحدت و همدلی می‌رسد.
آیت‌ا... شعبانی گفت: جامعه‌ای که قرآن معرفی می‌کند، بستر مودت، رحمت، عشق، علاقه و محبت به دیگران است.
امام جمعه همدان با بیان اینکه هر چقدر هنر شما در خدمت قرآن باشد ماندگارتر خواهد بود، تصریح کرد: تکامل هنر زمانی محقق می‌شود که بتواند جامعه را به سمت فطرت انسانی و به سمت انسانیت سوق دهد چرا که بزرگ‌ترین هنر انسان این است که بتواند در مسیر حق مقاوم باشد.

وجدی هویدا: امیدواریم هر روز شاهد نشر و گسترش فرهنگ قرآنی با استفاده از هنر باشیم
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز در این مراسم گفت: یکی از موضوعاتی که در حوزه فرهنگی مدیریت شهری دنبال می‌شود آمیختن فرهنگ و هنر در وحی الهی است.
روح ا... وجدی هویدا افزود: امیدواریم هر روز شاهد نشر و گسترش فرهنگ قرآنی با استفاده از هنر باشیم و در دیگر حوزه‌ها نظیر فیلم سازی، نویسندگی کتاب و نشر قرآنی نیز شاهد اینگونه اتفاقات بوده و بتوانیم آن را در حوزه زندگی مردم با روش هنر نشر دهیم که لازمه آن کمک و حضور هنرمندان است.

استاد مرتضی شعبانی: از سال 96 که انس با قرآن پیدا کردم زندگی من متحول شده است
استاد مرتضی شعبانی نیز در این آیین با بیان اینکه برای دل خودم کتابت کردم نه برای خوشایند کسی و هیچ توقع و انتظاری نیز از کسی ندارم، گفت: از سال 96 که انس با قرآن پیدا کردم زندگی من متحول شده است و اگر عمری باقی باشد با خط شکسته روان و خوانا نیز قرآن را کتابت خواهم کرد.
استاد خوشنویسی کتابت قرآن کریم گفت: پنج سال است که با شهرداری همدان همکاری می‌کنم و از مسؤولان و متولیان این مراسم تشکر می‌کنم.
مرتضی شعبانی با تأکید بر اینکه جوانان هنرمند قلم به دست راهی را انتخاب کنند که هنرشان ماندگار شود، افزود: روزی 18 تا 20 ساعت خوشنویسی کردم و به لطف خداوند توانستم در عرض سه سال، چهار قرآن را با 4 خط متفاوت کتابت کنم.
شعبانی تصریح کرد: سومین قرآنی که کتابت کردم به خط ریحان بوده که برای اولین بار در جهان نوشته شده و در دست چاپ است.

نجومی: همت بلند برای کتابت قرآن در کمتر از 4 ماه
رئیس انجمن خوشنویسان استان همدان نیز گفت: استاد شعبانی چهار بار سعادت کتابت قرآن را داشته و چهارمین قرآن توسط وی کتابت شده است.
خسرو نجومی اظهار کرد: در دوره‌های مختلف خوشنویسی، تعداد کمی توانستند قرآن را به صورت کامل کتابت کنند و این سعادتی می‌خواهد که نصیب هر کسی نمی‌شود و استاد شعبانی چهار بار، قرآن را کتابت کرده است.
وی ادامه داد: استاد شعبانی از 12 سالگی تمرین خط را شروع کرده در 18 سالگی به استخدام ارتش در آمده و هم زمان خوشنویسی را ادامه داده. در برهه‌ای همراه گروه شهید صیاد شیرازی بوده و هم زمان با شروع جنگ تحمیلی به دشت آزادگان اعزام و داوطلبانه به گروه شهید چمران می‌پیوندد.
رئیس انجمن خوشنویسان استان همدان در ادامه تصریح کرد: به توصیه شهید چمران خوشنویسی را جدی‌تر دنبال و به آموزش این هنر به افسران نظامی و سربازان وظیفه پرداخته است.
نجومی با اشاره به تلاش‌های 65 سال زندگی استاد شعبانی گفت: استاد 22 نمایشگاه برگزار کرده که عمدتاً صرف امور خیریه شده و در بیش از 200 نمایشگاه جمعی حضور داشته است.
رئیس انجمن خوشنویسان استان همدان اظهار کرد: اولین قرآن کتابت شده توسط استاد شعبانی، به خانواده شهدا و ایثارگران شهرداری اهدا شد، دومین قرآن به خط نستعلیق بود که به خانواده شهید سردار سلیمانی تقدیم شد.
گفتنی است در این مراسم از استاد شعبانی تجلیل شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: