صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۵
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۸

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: استاندار همدان گفت: از ظرفیت خیرین در راستای پیشگیری، اشتغال‌زایی بهبودیافتگان و مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.
علیرضا قاسمی‌فرزاد بعد از ظهر دیروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در 1401، که با حضور فرمانداران تشکیل شد با بیان اینکه سرلوحه کار ما در مبارزه با مواد مخدر، اقدامات فرهنگی و پیشگیری است اظهار کرد: در این راستا، اجرای طرح «یاری‌گران زندگی» با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی استان مورد تأکید است.
وی گفت: باید برگزاری و تداوم اجرای دوره تربیت مربی در بحث پیشگیری در دانشگاه‌های استان در راستای مبارزه با مواد مخدر در دستور کار قرار گیرد.
استاندار همدان با اشاره به اینکه برنامه‌های آموزشی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان برای تمام اقشار و جامعه هدف، انجام و اجرایی شود افزود: صدا و سیما توجه ویژه‌ای به آموزش در خانواده و تولید برنامه در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر داشته باشد.
وی با بیان اینکه صدا و سیما با نمایش تبعات خانمان‌سوز اعتیاد، می‌تواند در راستای پیشگیری و مقابله با مواد مخدر نقش مؤثری داشته باشد‌ اضافه کرد: اقدامات فرهنگی نقش مؤثری در مبارزه با مواد مخدر و کاهش مصرف آن دارد.
قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه از ظرفیت خیرین در راستای پیشگیری، اشتغال‌زایی بهبودیافتگان و مبارزه با مواد مخدر استفاده شود تأکید کرد: مجموعه مدیریتی استان و نهادهای اجرایی مربوطه، اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر انجام داده که قابل تقدیر است.
وی با اشاره به اینکه اقدامات و برنامه‌هایی در زمینه روان‌درمانی برای پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر در دستور کار قرار گیرد گفت: زمینه استفاده از خدمات بیمه‌ای برای درمان معتادان بی‌‌بضاعت فراهم شود.
استاندار همدان با اشاره به اینکه تدابیری اندیشیده شود تمام معتادان به مراکز درمانی دسترسی داشته باشند افزود: از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای مقابله و مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.
به نقل از فارس، در پایان این جلسه، حکم فرمانداران دهگانه به عنوان رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌، صادر و توسط استاندار همدان اهدا شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: