صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 18

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر*: رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان بیان کرد: ادعا داریم که برای مباحث فرهنگی و نشاط اجتماعی به اندازه خود ورود کردیم.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، هادی بلاغی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری نهادی است که شبانه روز در تمام ایام سال مشغول خدمات‌رسانی است و هیچ روز و ساعتی نیست که همکاران ما در حال خدمت نباشند و می‌طلبد اطلاع‌رسانی در راستای این اقدامات صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه هنگام ورودم به مجموعه فرهنگی شهرداری در جریان مشکلات و کمبودها قرار گرفتم و درصدد برآمدیم که موانع را برداریم گفت: یکی از سخت‌ترین دورانی که یک مدیر می‌تواند در شهرداری داشته باشد قبول مسؤولیت در اواخر سال است چرا که پایان سال به پرداختی‌ها و تسویه حساب‌ها می‌خوریم اما ما این خدمت را قبول کردیم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با تأکید بر اینکه عمده نگرانی ما موضوعات مالی در پایان سال بود که به یاری خداوند و با تلاش‌ها و حمایت‌های شهردار و پیگیری‌های سازمان فرهنگی شهرداری توانستیم کمی از بدهی‌های سنگین سازمان را پرداخت کنیم و تسویه شود افزود:‌ این اقدام طوری پیش رفت که به اذعان برخی‌ روال برعکس شده بود و سازمان فرهنگی خود با واحدهایی تماس می‌گرفت تا برای تسویه حساب مطالبات اقدام کنند.
وی با بیان اینکه سال جدید نیز مشکلات و برنامه‌هایی پیش رو بود عنوان کرد: در این راستا برخی از برنامه‌ها به مرحله نهایی رسید و اجرایی شد اما برخی به دلیل شرایط خاص امکان اجرا نداشت.
پیگیری خودگردانی زمین‌های چمن شهرداری
بلاغی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی شهرداری یکی از پرتلاش‌ترین ادارات شهرداری است اما گاهی اقدمات دیده نمی‌‌شود و یا انعکاس داده نمی‌شود در ادامه در پاسخ به اظهارات یکی از خبرنگاران مبنی بر بهره‌برداری مناسب از زمین چمن محلات گفت: درخصوص زمین چمن محلات بهره‌بردار رسمی ما نیستیم و در اختیار مناطق است اما طرحی داریم که این زمین‌ها تحویل سازمان‌ فرهنگی و نگهداری آن خودگردان شود.
وی با اشاره به اینکه برخی زمین چمن‌ها به خوبی نگهداری نشده است و باید به صورت خودگردان باشد تا به این مقوله توجه شود عنوان کرد: ضعف در این بود که زمین‌ها تحویل متولیان نشد اما ما پیگیر تحویل گرفتن هستیم تا با ترمیم، در اختیار مجموعه‌های مردمی قرار گیرد و بتواند درآمدزایی هم داشته باشد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان درباره اینکه بدهی سازمان خارج از بودجه بوده است یا خیر گفت: تخصیص مهم‌تر از تعریف بودجه است و سازمان‌هایی مثل سازمان فرهنگی هم در بودجه و هم در تخصیص مظلوم واقع می‌شوند، مبلغ بودجه بعد از اصلاح آن که بعد از موضوع تیم فوتبال بود، 32 میلیارد تومان شد.
وی بیان کرد: وقتی کار را تحویل گرفتیم عمده پرداختی که انجام شده بود از خالص بودجه بود و مشکلاتی با تأمین اجتماعی داشتیم و بیمه تکمیلی کارکنان سازمان هم انجام نشده بود و به دنبال این بودیم که حداقل‌های پرداختی حقوق را برای کارکنان داشته باشیم و امروز مشخص است که چه حقوق و مزایایی گرفته شده و چقدر باقی مانده است.
بلاغی با اشاره به اینکه شاید برخی اعضای شورا گلایه‌مند باشند که نسبت به بقیه مدیران کمتر در شورا بوده‌ام اما ما کار را بر اساس سلسله مراتب شهرداری پیش بردیم در خصوص علت عدم برگزاری  جشنواره شهروند برگزیده افزود: آخرین سال برگزاری جشنواره شهروند برگزیده سال 99 بود و تقریبا دو سال پیش این جشنواره برگزار شده و ما امروز شاهد هستیم برخی از مطالبات آن پرداخت نشده است.
مدیریت مالی باعث شد جشنواره شهروند برگزیده برگزار نشود
وی اضافه کرد: در حالی که از دغدغه‌های دوستان این بوده که این جشنواره را برگزار کنند اما بدهی سال‌های قبل باقی مانده بود و هنوز مطالبات پرداخت نشده بود و ما در این شرایط و حجم بدهی سازمان درست نبود جشنواره جدیدی تعریف کنیم و بار مالی جدید به سازمان وارد شود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با تأکید بر اینکه اولویت را بر پرداخت بدهی‌ها گذاشتیم و از سال 96 این بدهی‌ها باقی مانده بود خاطرنشان کرد: برای ما سوال بود که چرا بدهی‌های خرد در سال‌ها پیش پرداخت نشده است.
وی با اشاره به اینکه روند تخصیص بودجه با توجه به اولویت‌ها و مشکلات شهرداری است و ما سعی کردیم سازمان فرهنگی را از اولویت آخر خارج کنیم، در ادامه در خصوص ورزش شهروندی بیان کرد: 3.5 میلیارد تومان بودجه ورزش بود و ردیف بودجه‌ای جدا در ورزش شهروندی نداریم. آموزش شهروندی این مسائل را با هم دنبال می‌کند.
بلاغی در خصوص انتقاد به حذف نام گردشگری از نام سازمان فرهنگی بیان کرد: به دلیل ظلم سال‌های قبل، عنوان معاونت فرهنگی به سازمان فرهنگی تغییر یافت و گردشگری هم از ساختار سازمانی حذف شد.
وی در خصوص اظهارات یکی از خبرنگاران مبنی بر نبود اقدامات لازم در حوزه گردشگری گفت: برنامه‌های خاصی برای گردشگری ایام نوروز در نظر گرفته بودیم که به خاطر قسمتی از کار، کل کار زیر سوال رفت و تعطیل شد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان تصریح کرد: البته ما گردشگری را تعطیل نکردیم و افتتاح مرکز خدمات سفر و تورهای همدان‌گردی مخصوص مجموعه‌های مختلف را ایام نوروز داشتیم که برای مردم همدان هم مفید بود.
اجلاسیه طب سینوی در اردیبهشت
وی با اشاره به اینکه زائر کارت را برای زائران اربعین حسینی به سازمان گردشگری پیشنهاد دادیم تا جذب گردشگر را هم داشته باشیم اما استقبال نشد گفت: اجلاسیه طب سینوی را تعریف کردیم که به تعویق افتاد و به آبان ماه موکول شد، قرار بود ارکست ملی سمفونیک تهران در این برنامه باشد اما گفتند اجازه خروج از تهران ندارند و سلسله حوادث باعث شد که آبان ماه شاهد این اجلاسیه نباشیم اما به دنبال این هستیم اردیبهشت ماه و در آب و هوای مناسب برگزار شود.
طرح کمپ گردشگری گنجنامه همدان منتظر تصویب شورا
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با بیان اینکه طرح کمپ گردشگری گنجنامه همدان منتظر تصویب شورا است افزود: به دنبال تهیه تورهای مجازی همدان‌گردی با تهیه فیلم‌های سه بعدی هستیم که در چندماه آینده به نتیجه می‌رسد و در وبگاه شهرداری قابل بهره‌برداری خواهد بود.
وی با بیان اینکه خانه پوستی زاده نیز به زودی به ظرفیت اقامتگاه بوم‌گردی همدان اضافه می‌شود گفت: اینکه گفته شود شهردار در سایه هستیم و دخالت در عزل و نصب، اینطور نبوده و معتقدیم بتوانیم سازمان فرهنگی را اداره کنیم کار مهمی را انجام داده‌ایم.
بلاغی در پاسخ به اینکه کافه دختران چه شد و مجموعه عین‌القصات چرا تعطیل است افزود: کافه دختران گویا فعالیت خود را اخیرا آغاز کرده و مجموعه عین‌القضات تعطیل نیست و آموزش شهروندی، دبیرخانه طب سینوی، واحد گردشگری این مجموعه مستقر و در حال فعالیت هستند.
وی بیان کرد: در مجموعه عین القضات و در واحد آموزش شهروندی تولیدات آموزش شهروندی را برای نخستین بار در شهر همدان داشتیم، کتابی به این منظور نیز چاپ شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.
پویانمایی شهروندی 25 قسمتی رونمایی می‌شود
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان یادآور شد: اینکه پویانمایی شهروندی 25 قسمتی با زحمات بخش خصوصی و معاونت اجتماعی و بخش آموزش شهروندی تهیه شده و در چند روز آینده رونمایی می‌شود.
وی با بیان اینکه در خصوص همیاران محلات آخرین اتفاقی که افتاد این است امسال برای نخستین بار بودجه مشارکتی مطرح و در این زمینه جلسات مختلف برگزار شده است عنوان کرد: با همیاران و سرگروه‌ها نیز در دی ماه جلساتی برگزار خواهد شد تا بودجه مشارکتی را با نظر همیاران محلات داشته باشیم که این اتفاق برای نخستین بار است.
بلاغی در خصوص عملکرد کتابخانه‌های سازمان شهرداری گفت: در سطح ملی ضعف کتاب و کتاب خوانی وجود داریم و میانگین مطالعه در کشور پایین است، در زمان معاونت فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا سوابق اعزام 62 اتوبوس دانشجویان به نمایشگاه کتاب را داریم و اقداماتی در این زمینه در شهرداری نیز صورت می‌گیرد.
وی در پاسخ به اینکه چرا بنرهای هفته کتاب دیرتر در شهر نصب شد افزود: این با توجه به اتفاقات اخیر کشور بود که شرایط اجازه نصب مجدد بنر را نمی‌داد.
نصب بنر نام نویسندگان همدانی در شهر
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان خاطرنشان کرد: اما برای نخستین بار بود که نام نویسندگان شهر همدان در هفته کتاب در شهر نصب شد و این شهروندان هنرمند به همشهریان معرفی شدند.
وی با بیان اینکه امسال اقدام دیگری صورت گرفت و آن تقدیر از برخی فعالان فرهنگی همدان بود گفت: از دی ماه سال گذشته وارد سازمان فرهنگی شهرداری شدم و معتقدیم اقدامات زیادی در این مجموعه انجام می‌شود و ادعا داریم که برای مباحث فرهنگی و نشاط اجتماعی به اندازه خود ورود کردیم که گاهی هم دادگاهی شدیم.
 پای نگهداری باشگاه فوتبال شهرداری ایستادیم
بلاغی بیان کرد: پای نگهداری باشگاه فوتبال شهرداری ایستادیم و برخی ورزش دوستان نگران سقوط این تیم بودند و برخی از رسانه‌ها از مدعیان سقوط نام می‌بردند، در حالی که امروز مدعی صعود به لیگ برتر هستیم البته اگر حمایت‌های باشد.
وی با بیان اینکه یکی از امیدهای مردم و جوانان همدان، تیم فوتبال شهرداری است که سعی کردیم آن را حفظ کنیم و خوشبختانه با وجود مشکلات مالی اما فاصله خیلی کم با سایر تیم‌هایی که بودجه کلانی صرف کردند داریم افزود: صعود این تیم به لیگ برتر باعث نشاط اجتماعی می‌شود و ظرفیتی است که باید حفظ شود و می‌طلبد حمایت باشد تا جایگاه بهتری را بیابد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به اینکه آقای شریفی با قدرت در معاونت ورزش است و مسؤولیت این تیم را پذیرفت درحالی که مشکلاتی مثل تأمین زمین چمن ساده برای ما معضل است ادامه داد: گاهی برای تمرین تیم، زمین چمن عادی نداریم و این ضعف به مدیریت‌های قبلی برمی گردد و امیدواریم فضاهای ورزشی در حد همدان باشد.
آماده برگزاری 5 جشنواره ورزشی
وی با اشاره به اینکه ورزش شهروندی تغییراتی داشت از معاونت ورزشی به حوزه سازمان جابه جا شد گفت: تابستان 5 جشنواره ورزشی را تعریف کردیم که عمده کارهای برگزاری آنها انجام شده و بلافاصله با اعطای مجوز، کمتر از 24 ساعت آمادگی برگزاری این جشنواره‌ها را داریم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: