صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
اسفند
۱۴۰۲

شماره
۵۵۸۱

امروز: ۱۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Mar) 29

عناوین صفحه

  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • اخبار کوتاه - 27 اسفند
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • بهار می‌آید تا دستان مهربانی خالی نمانند
  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • هگمتانه، گروه خبر همدان - زهره عباسی صالح: مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه 60 درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت گفت: 81 درصد از جمعیت بیمه‌شدگان استان در دو صندوق روستاییان و بیمه سلامت همگانی یعنی جمعیتی بیش از 844 هزار نفر به صورت رایگان زیر پوشش هستند.
    فریبرز نیاستی در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه با اشاره به اینکه در حال حاضر 60 درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند اظهار کرد:‌ بر اساس آخرین سرشماری سال 1395 که بالغ بر یک میلیون و 748 هزار و 234 نفر جمعیت استان عنوان شد، تا پایان دی ماه سال جاری یک میلیون و 37 هزار و 616 نفر از این تعداد یعنی 60 درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.
    وی با بیان اینکه جمعیت بیمه شده استان در پنج صندوق بیمه‌ سلامت عضویت دارند گفت: در صندوق روستائیان 615 هزار و 504 نفر، صندوق سلامت همگانی 228 هزار و 693 نفر، صندوق کارکنان دولت 119 هزار و 460 نفر، صندوق سایر اقشار 70 هزار و 884 نفر و صندوق ایرانیان 3 هزار و 75 نفر زیرپوشش بیمه سلامت هستند.
    844 هزار نفر از جمعیت همدان زیرپوشش رایگان بیمه سلامت
    مدیرکل بیمه سلامت استان همدان تأکید کرد: 81 درصد از جمعیت بیمه‌شدگان استان در دو صندوق روستاییان و بیمه سلامت همگانی یعنی جمعیتی بیش از 844 هزار نفر به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت استان هستند.
    وی از اجرای صد درصدی طرح ملی نسخه‌نویسی الکترونیک در استان خبر داد و افزود: این طرح به عنوان زیر ساخت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت شهروندان، در حال حاضر در تمام مؤسسات درمانی خصوصی و دولتی طرف قرارداد در استان همدان به صورت 100 درصد اجرایی شده است.
    نیاستی به کاهش خطاهای مربوط به نسخه‌خوانی در داروخانه‌ها، مدیریت و ساماندهی هزینه‌های نظام سلامت کشور، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و رفع مشکلات مربوط به حفظ و نگهدای سوابق پزشکی را از فواید طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی برشمرد و ادامه داد: تسریع در انتقال و رصد داده‌ها، پایداری اطلاعات، کاهش خطا، پایش و نظارت فنی و دقیق و نیز صرفه‌جویی در هزینه‌ها از مزیت‌های دیگر طرح نسخه‌نویسی الکترونیک است.
    وی بیان کرد: با اجرای طرح «نظام ارجاع» و «پزشک خانواده شهری» در استان تاکنون 233 هزار نفر به 140 پزشک خانواده منتسب شده‌اند که تمام جمعیت مذکور از خدمات و مزایای بیمه سلامت بهره‌مند هستند و خدماتی که در این صندوق به بیمه شدگان ارائه می‌شود از نظر نوع خدمت و تعرفه هیچ تفاوتی با سایر صندوق‌ها ندارد.
    حمایت رایگان از 2هزار و 167 بیمار خاص همدان
    مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به خدمات بیمه سلامت به بیماران خاص خاطرنشان کرد: پنج گروه از بیماریها به عنوان بیماریهای خاص زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند که شامل ام اس، تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه و دیالیز است.
    وی تعداد بیماران خاص استان که زیرپوشش بیمه سلامت هستند را 2 هزار و 167 نفر عنوان کرد و افزود: سهم پرداختی سازمان بیمه سلامت برای داروها و خدمات تشخیصی درمانی بیماران خاص 100 درصد بوده و بیمار فرانشیزی پرداخت نمی‌کنند.
    نیاستی با بیان اینکه بیماران صعب‌العلاج نیز حمایت می‌شوند گفت: در قانون بودجه سال 1401 طبق بند «ن» تبصره 17، مبلغ 50 هزار میلیارد ریال برای جبران هزینه‌های درمانی بیماران صعب العلاج و خاص کشور تخصیص یافته و در این راستا این بیماران از طریق بیمه سلامت حمایت می‌شوند.
    واریز یک میلیارد و 200 میلیون تومان به حساب بیماران سخت درمان
    وی با اشاره به فهرست بیماری‌های خاص و سخت درمان بیان کرد: بیماران مبتلا به سرطان، شیمی درمانی، رادیوتراپی، تالاسمی، هموفیلی، ام اس، بیماران دیالیزی (دیالیز خونی و دیالیز صفاقی)، بال پروانه‌ای، انواع تیپ‌های اس ام آ، سیستیک فیبروزس، اوتیسم، پرفشاری شریان ریوی، سکته مغزی، پیوند اعضا (شامل سلول‌های بنیادی خونساز، کلیه، کبد، قلب، پانکراس، روده، ریه)، مزمن روانی، رتینوپاتی دیابتی، صرع مقاوم به درمان، جراحی‌های برای بیماران پارکینسون، دیستونی، ترمور، تیک، تورت بیماران با آسیب شنوایی شدید و دیستروفی‌های عضلانی حمایت می‌شوند.
    مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه هزینه‌های درمانی بیمه شدگان سخت درمان سه بیمه پایه (سلامت، تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح) و سایر بیمه‌ها توسط بیمه سلامت رسیدگی و پرداخت می‌شود خاطرنشان کرد: از ابتدای دی ماه سال جاری تاکنون مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان بابت هزینه‌های بیماران صعب‌العلاج استان به حساب شبای 95 بیمار واریز شده است.
    حمایت از 587 زوج نابارور
    وی در ادامه با اشاره به خدمات بیمه درمان نازایی و پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری گفت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زوجین نابارور می‌توانند تا سن 49 سالگی و تا سه دوره درمانی از خدمات درمانی نازایی و ناباروری به صورت بیمه‌ای بهره‌مند شوند.
    نیاستی تصریح کرد: بیمه شدگان با مراجعه به مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد 10 درصد تعرفه دولتی هزینه‌های درمانی نازایی و ناباروری را بر اساس ضوابط مربوطه پرداخت می‌کنند و 90 درصد هزینه‌ها را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.
    وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون بالغ بر یک میلیارد و 218 میلیون تومان بابت هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری 587 زوج نابارور در استان همدان پرداخت شده است افزود: این رقم در مقایسه با پرداخت سال گذشته که 33 میلیون تومان بوده؛ رشد بسیار چشمگیر و قابل توجهی داشته است.
    قرارداد همکاری با 881 مرکز تشخیصی درمانی
    این مسؤول با بیان اینکه اداره کل بیمه سلامت استان همدان با 881 مرکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد است گفت: قراردادی با بیمارستان خصوصی بوعلی همدان و کلینیک تخصصی افق به منظور افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و نیز افزایش حمایت مالی از آنها، منعقد شده است.
    وی با اشاره به اینکه شهریورماه سال جاری قرارداد همکاری با کلینیک تخصصی جراحی افق همدان منعقد شد ادامه داد: از ابتدای آبان ماه سال جاری نیز (هم زمان با آغاز هفته بیمه سلامت) قرارداد همکاری با بیمارستان بوعلی همدان منعقد شد.
    نیاستی پرداخت مطالبات بیمه سلامت را به مؤسسات و مراکز درمانی استان بی‌سابقه و کم نظیر دانست و افزود: با توجه به نقش اثرگذار تأمین مالی منابع مورد نیاز در مؤسسات درمانی طرف قرارداد، به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران، اداره کل بیمه سلامت استان از سال گذشته تمام توان خود را به کار گرفته تا با پرداخت به روز مطالبات مؤسسات طرف قرارداد، پزشکان و داروخانه‌ها نسبت به تسویه مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی استان مبادرت کند.
    وی با تأکید به اینکه مطالبات مراکز دولتی دانشگاهی استان (بیمارستان ها) و پزشکان خصوصی و نظام ارجاع شهری تا پایان شهریور ماه سال جاری پرداخت شده است گفت: مطالبات آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی و غیردانشگاهی تا پایان مرداد ماه سال جاری تسویه شده است.
    پرداخت 535 میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی طی سال جاری
    مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه مبلغ کل پرداخت شده به مؤسسات و مراکز درمانی استان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 535 میلیارد تومان است افزود: در همین راستا مطالبات داروخانه‌های استان (خصوصی و دولتی) تا پایان دی ماه 1401 تسویه و پرداخت شده است.
    وی به اجرای طرح ملی دارویار در استان اشاره کرد و گفت: از 23 تیر ماه سال 1401 طرح دارویار در استان همدان هم زمان با کل کشور اجرایی و عملیاتی شد که تاکنون این طرح ملی و مهم به طور موفقیت آمیز با کمترین چالش در استان پیش رفته است.
    نیاستی با بیان اینکه پرداخت به موقع مطالبات داروخانه‌های استان از عوامل موفقیت این طرح مهم در استان بوده است خاطرنشان کرد: پیشگیری از قاچاق دارو و جلوگیری از مصرف بی رویه و خودسرانه آن، توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، منطقی‌تر شدن مصرف و تجویز دارو، کاهش تقاضاهای القایی، بهره‌مندی همه دهک‌های درآمدی از یارانه دارو از فواید اجرای طرح دارویار است.
    وی به استقرار نیروی فنی در داروخانه دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تأیید داروی بیماران به منظور افزایش رفاه حال بیماران و افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان و نیز کاهش تردد بیماران صعب‌العلاج و بیماران خاص اشاره کرد و گفت: یک نفر کارشناس فنی بیمه سلامت در داروخانه دانشگاه علوم پزشکی همدان برای تأیید نسخ دارویی بیماران خاص و صعب العلاج مستقر شده است.
    تمام خانوارهای بدون بیمه همدان بیمه شدند
    مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه خوشبختانه حمایت‌های بیمه‌ای طوری است که امروز بیمار بیمه نشده‌ای در استان همدان نداریم و در واقع خانوار بیمه شده‌ای نداریم و این یک اتفاق مهمی است گفت: افرادی که در دهک یک تا سه قرار گرفتند رایگان بیمه شدند و دهک 4تا10 نیز باید طبق قانون هزینه‌ای را پرداخت می‌کردند آن را هم بیمه سلامت، نگرفت و بیمه آنها را رایگان تمدید کرد.
    وی با بیان اینکه طبق مصوبه موجود ماهانه 92 هزار تومان حق بیمه هر فرد است که برای یک خانوار مبلغ بالایی می‌شود اما در بیمه سلامت بر اساس قانون سه دهک اول رایگان بیمه می‌شوند افزود: دهک 4 نیز تنها 10 درصد هزینه را پرداخت می‌کنند که ماهانه 9 هزار و 200 تومان می‌شود که آن نیز به نوعی رایگان است.
    نیاستی با اشاره به اینکه اگر کسی بیمه نداشته باشد بیمه سلامت وی را رایگان بیمه می‌کند و آزمون وسع نیز انجام نمی‌شود و فعلا این اقدام از سوی سازمان کنار گذاشته شده است تا همه افراد بیمه شوند گفت: خوشبختانه شهریورماه امسال بود که اعلام کردیم کسی در استان نیست که بیمه نشده باشد و ما به صورت خودکار و از طریق کد ملی افراد را بیمه درمانی کرده‌ایم که شاید خود آنها اطلاع نداشته باشند.



    ارسال ديدگاه

    نام:
    پست الکترونیکی:
    کد امنیتی:
    ديدگاه: