صفحه 1 : رویداد صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : رویداد صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۹

امروز: ۷ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 26

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان از جایگزین پله‌های برقی پل‌های عابر پیاده با آسانسور با 200 میلیارد ریال اعتبار خبر داد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، پل‌های عابر پیاده در راستای حفظ سلامت شهروندان توسط شهرداری سال هاست که راه‌اندازی شده و همچنان در حال راه‌اندازی است که نمونه آن پل عابرپیاده بلوار فاطمیه است. اما از آنجا که در بدو امر استفاده شهروندان از این پل‌ها نیاز به اقناع سازی داشت شهرداری همدان از سال 97 به شکل جدی به موضوع فرهنگ سازی در زمینه استفاده عابران از پل‌های عابر پیاده همت گماشت و در این حوزه آنقدر موفق عمل کرد که اکنون تجهیزات این پل‌ها برای شهروندانی که روزگاری حاضر نبودند از آنها استفاده کنند به مطالبه جدی از مدیریت شهری تبدیل شده است.
در همین راستا سال 1400 سال جان بخشی به پل‌های عابر پیاده بود به نحوی که تعمیرات گسترده‌ای روی پل‌های عابر پیاده شهر صورت گرفت و روی امنیت این پل‌ها با ایجاد تجهیزات روشنایی کارهای ویژه‌ای انجام گرفت.
قرارداد‌های لازم با پیمانکاران بسته شد و بودجه مناسب جهت راه‌اندازی و نگهداری مجدد تمامی پل‌ها تخصیص یافت. به نحوی که تعمیر و نگهداری پل‌های عابر پیاده از مهمترین سیاست‌های کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان در بررسی لایحه بودجه اصلاحیه متمم سال 1400 بود و از آن روز تاکنون، همچنان پیمانکار سرویس پل‌های عابر پیاده به شکل روزانه به تمامی پل‌های شهر رسیدگی می‌کند و در صورت نیاز به تعمیر پل‌های عابر پیاده در اسرع وقت به خدمت دهی باز می‌گردند.
به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان در این راستا با اعلام اینکه آسانسور جایگزین پله‌ برقی پل‌های عابر پیاده با 200 میلیارد ریال اعتبار می‌شود، عنوان کرد: در سال‌های گذشته قرارداد اجرای پله‌های برقی مکانیزه پل‌های عابر پیاده بسته شده و 19 دستگاه پل عابرپیاده مکانیزه اجرا شده که همدان جزو شهرهای پیشرو در اجرای پل عابر پیاده مکانیزه است.
وحید علی‌ضمیر با اشاره به اینکه متأسفانه آسیب‌ها و خسارات زیادی به پله برقی‌های عابر پیاده از سوی سارقان و افراد وارد شده افزود: آسیب رسانی، ایجاد خسارت و سرقت موتورها و اجزای پله‌های برقی از سوی برخی افراد و سارقان باعث از دسترس خارج شدن پله برقی‌ها شده است.
این مسؤول در حوزه عمرانی مدیریت شهری افزود: با توجه به مشکلات مستمر پیش آمده برای پله برقی‌ها در دوره‌‌های مختلف قراردادهایی بابت حفظ و نگهداری این دستگاه‌ها بسته شده که اسناد آن موجود است.
علی ضمیر افزود: متأسفانه 24 ساعت بعد از تعمیرات، سرقت، آسیب رسانی و خسارت زیادی برای پله برقی‌ها اتفاق افتاده است که برای حل و ریشه کنی این معضل تصمیم گرفته شد از گزینه‌های جایگزین استفاده شود.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان با بیان اینکه با توجه به آسیب پذیریِ پله‌های برقی قرار شد آسانسور نصب شود گفت: نصب آسانسورها علیرغم هزینه سنگین، آسیب پذیری کمتری دارند و در مناطق دو، سه و چهار شهرداری همدان مناقصه‌ها برگزار و قراردادهای جایگزینی آسانسور به جای پله برقی بسته شده است و انشاءالله در دو سه ماه آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.
وی اظهار کرد: کار اجرایی، عمرانی و نصب شاسی و کابین 18 دستگاه آسانسور در مناطق دو، سه و چهار با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال اعتبار اجرایی می‌شود.
وحید علی ضمیر در خصوص وضعیت پله‌های برقی در منطقه یک عنوان کرد: امور اورهال و تعمیرات پله‌های برقی پل‌های عابر پیاده مقابل دادگستری، استانداری، چهارراه سعیدیه و ابتدای بلوار آیت‌ا... کاشانی انجام شده و اگر نیاز به سرویس روزانه داشته باشد توسط پیمانکار سرویس آن انجام می‌شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: