صفحه 1 : رویداد صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : رویداد صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۹

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه فرهنگی: شب میلاد آقا امام رضا علیه السلام و پخش نوای مولودی‌ها و صلوات خاصه آقا و همچنین عطر اسپند در هوای میدان امام خمینی رحمه الله همدان هر عاشق و دلداده‌ای را به سوی موکب‌هایی که آماده شده بودند می‌کشاند و حال وهوای غریبی به مشام می‌رسید؛ حال خوش زیارت.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، میدان امام خمینی رحمه الله همدان در ایام دهه کرامت با ریسه‌های رنگی و پرچم و گل‌ در کنار موکب‌ها و چایخانه رضوی که به همت شهرداری همدان برپا شده بود و جمعیتی که به صف ایستاده بودند تا چای رضوی نوش جان کنند حسی و حال عجیب و قشنگی داشت گویی در صحن رضوی یا در صحن انقلاب قرار گرفته‌ای و قطعه‌ای از بهشت را در آغوش کشیده‌ای.
هر گوشه میدان و به خصوص چایخانه رضوی را که نگاه می‌کردی حال و هوایی خاص داشت. نوشیدن یک استکان چای مانند این بود که در صحن وسرای حرم امام رضا(ع) هستی.
چایخانه‌ رضوی در شب میلاد ولی نعمتمان آقا امام رضا علیه السلام حال و هوای دیگری پیدا کرده بود و خادمان با لیوان‌های چای گرم پذیرای دلدادگان حضرت‌ بودند.
از خانمی سوال کردم که مدت زیادی داخل صف بود و اینکه این همه مدت انتظار فقط برای یک استکان چای!؟
با لبخند پر از احساسی گفت: حال و هوایی که در اینحا هست برایم بسیار زیباست و گویا در حرم رضوی هستم و از چایخانه آنجا چای می‌گیرم.
دختر کوچک شیرین زبانی که کنار مادرش ایستاده بود از او از چرایی انتظارش پرسیدم و با همان خنده و شور و حال بچگی‌اش گفت: آمدم چای امام رضا بخورم و به امام رضا علیه‌السلام بگویم که ما را دعوت کند تا به مشهد برویم.
آری از هر کس که می‌پرسیدی شور زیارت داشت و گویا این چای و چایخانه داخل خودِ حرم رضوی ست. لذا با حضور در این چایخانه، نفسی تازه می‌کرد و بعد سلامی به لب‌های تشنه‎ شهدای کربلا می‌فرستاد و با چه لذتی چای را تبرکاً نوش جان می‌کرد؛ آن هم به یاد یک چای خوش عطر و بو، در گوشه‌ای از صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی در شب میلاد علی بن موسی‌الرضا علیه السلام.
خادمان این چایخانه رضوی که به همت شهرداری همدان برپا شده بود، با لبخند و سلام و صلوات از مهمانان امام‌رضا علیه‌السلام پذیرایی می‌کردند. چای که با هل و گلاب و عطر و طعمش هم خستگی را از تن بیرون می‌برد و هم حس قشنگ زیارت مهربان‌ترین امام را ایجاد می‌کرد.
دیدن صف زائران برای نوشیدن چای متبرک بسیار زیبا و پر لطف بود این‌جا است که درک می‌ شود امام رئوف چگونه مهمان نوازی می‌کند.
نوشیدن این چای متبرک در شب میلاد آقا جانمان امام‌رضا علیه السلام آرامشی وصف نشدنی داشت چرا که گویا این چای را مهمان بهترین بنده خدا بودی.
از هر کسی که به نحوی می‌خواست در میان این حس و حال قشنگ باشد سوال می‌کردی، بسیار ابراز خوشحالی می‌کرد و خواهان برگزاری چنین موکب‌ها و چایخانه‌هایی در ایام ولادت امامان معصوم علیهم‌السلام بود.
خانمی که مرا در حین گزارش‌نویسی دید می‌خواست این را حتماً قید کنم که دشمن بداند که ملت ما حسینی است و دست از دامان اهل بیت علیهم‌السلام بر نمی‌دارد و همه این بچه‌ها از دختر و پسر در همین موکب‌ها و با عشق و محبت پیامبر و اهل‌بیت علیهم‌السلام بزرگ می‌شوند و این عشق هر روز در دل جوانان و نوجوانان ما بیشتر و عمیق‌تر می‌شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: