صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه فرهنگی: حجت الاسلام عزیزی به تدارک گسترده کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان همدان برای جشن‌های دهه کرامت اشاره کرد و گفت: دهه کرامت فرصتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ رضوی و معارف دینی است.
به گزارش هگمتانه، حجت الاسلام علی عزیزی، دبیر ستاد دهه کرامت استان همدان به تشریح برنامه‌های دهه کرامت در استان همدان پرداخت و گفت: در راستای گرامیداشت دهه کرامت بیش از 700 عنوان برنامه متنوع فرهنگی، هنری و جشن‌های دهه کرامت در سراسر استان همدان با شعار «خدمت کریمانه؛ همدلی، امید آفرینی» درحال برگزاری است.
دبیر ستاد بزرگداشت دهه کرامت در استان همدان افزود: برنامه‌های دهه کرامت امسال از سی و یکم اردیبهشت تا دهم خرداد با هدف ترویج و گسترش فرهنگ رضوی و با محوریت گروه‌های مردمی در حال اجرا است.
وی با اشاره به برگزاری جشن‌های میلاد امام رضا(ع) در مساجد استان ادامه داد: برگزاری همایش پیاده روی دختران کانون، برگزاری نشست‌های بصیرتی به مناسبت دهه کرامت و برگزاری جشن‌های مختلف در ایام دهه کرامت از شب میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) با محوریت مساجد است.
برپایی غرفه‌های متنوع فرهنگی و چایخانه رضوی در میدان امام همدان
دبیر ستاد بزرگداشت دهه کرامت در استان همدان به برپایی غرفه‌های فرهنگی در میدان امام خمینی (ره) همدان توسط کانون خادمیاران رضوی و با مشارکت ستاد کانون‌های مساجد همدان اشاره کرد و گفت: هشت غرفه شامل غرفه تخصصی کودک و نوجوان همراه با انواع نقاشی، بازی، اوریگامی، سفال و قصه گویی، برپایی غرفه فرهنگی، غرفه کانون بانوان و خانواده، غرفه چایخانه رضوی، کانون وقف و مشاوره از جمله مشاوره مددکاری و تعلیم و تربیت از فعالیت‌های اجرایی در غرفه‌ها است.
حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه جشن‌های دهه کرامت در کانون‌های روستای همدان نیز اجرا می‌شود، اظهار کرد: توزیع نان رایگان به مناسبت سوم خرداد با همت خیران و کانون روستای شهدای تکه شهرستان نهاوند، توزیع بسته‌های معیشتی با همت خیران و کانون بعثت تویسرکان و همچنین کانون روستای شیفتگان ظهور شهرستان نهاوند از برخی برنامه‌های اجرایی است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: سرکشی به منزل خواهران شهید نادری و سهرابی، تجلیل از دختران عضو کانون‌ها همزمان با روز میلاد حضرت معصومه (س)، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، اهدا کمک جهیزیه به نو عروس، برپایی جشن روز دختر در مدرسه امام صادق روستای نظام آباد از برنامه‌های شاخص اجرایی در این دهه است.
حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: گردهمایی بانوان فاطمی با همکاری شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با سخنرانی استاد برجسته حجت الاسلام حبیب ا... فرحزاد، ازدیگر برنامه‌های اجرای طی ایام دهه کرامت بود.
تمدید ثبت نام شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان همزمان با دهه کرامت حجت الاسلام عزیزی با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، در دهه کرامت گفت: مهلت ثبت‌نام و بارگذاری آثار شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان تا 30 تیرماه تمدید شد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: از ابتدای اردیبهشت‌ماه علاقه‌مندان با عضویت در سامانه بچه‌های مسجد و بارگزاری اطلاعات برای شرکت در این مسابقه ثبت‌نام می‌کنند.
وی ادامه داد: علاقه‌مندان و فعالان مسجدی جهت شرکت در این دوره از مسابقات می‌توانند به سامانه بچه‌های مسجد به آدرس bachehayemasjed.ir مراجعه کنند.
حجت‌الاسلام عزیزی با بیان اینکه شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامّتان» در سه بخش کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود، تصریح کرد: این دوره از مسابقات در سه بخش کودکان (زیر 7 سال)، نوجوانان (7 تا 16 سال) و جوانان (17 تا 30 سال) برنامه‌ریزی‌شده است.
وی خاطرنشان کرد: شانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی «مدهامّتان» در دو بخش ویژه اعضا و بخش ویژه کانونی برگزار می‌شود که بخش ویژه اعضا در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء 30، مکبّری، قرائت نماز، استعدادیابی و معارف اهل‌بیت (ع) است.
به نقل از دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان، حجت الاسلام عزیزی در پایان از همه خیران و فعالان دلسوز فرهنگی دعوت کرد تا با نذر فرهنگی در جهت هرچه باشکوه‌تر شدن برنامه‌های فرهنگی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان را یاری کنند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: