صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۶
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۷۰

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: همزمان با دهه فجر، آیین بهره‌برداری از 50 پروژه عمرانی شهرداری منطقه سه همدان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، ظهر دوشنبه همزمان با دهه فجر آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه سه همدان برگزار شد.
فرماندار شهرستان همدان در مراسم بهره‌برداری از مجتمع کارآفرینی سردار شهید همدانی که در کوی خضر افتتاح شد، با بیان این مطلب که ابزار دشمن، ناامید کردن مردم و سیاه‌نمایی است، عنوان کرد: متأسفانه دشمن در این زمینه نیز توفیقاتی داشته است و باید بگویم که ما نیز در گفتن توفیقاتی که کسب شده، لکنت داریم.
مسلم مخفی در ادامه سخنانش گفت: بیمارستان تخصصی کودک که در غرب بی‌نظیر بوده با یک هزار میلیارد تومان افتتاح شده است، اما مردم از آن بی‌خبرند یا اینکه نمی‌دانند در کوی پرواز پروژه 11 هزار واحدی در حال ساخت است.
وی با اعلام اینکه برخی خدمات ملموس نیست، اما پروژه‌ها و خدمات شهرداری جزو خدمات ملموس است و اگر کاری انجام شود و یا کوچک‌ترین خللی در امور وجود داشته باشد، دیده می‌شود، تصریح کرد: در شهر همدان اقدامات خوبی توسط شهرداری انجام می‌شود و همه این اقدامات و خدمات می‌تواند زمینه‌ساز برگزاری انتخابات خوبی باشد؛ چراکه انتخابات امنیت‌ساز است.

  پروژه‌های اثرگذار در شهرداری همدان اجرایی شده است
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری همدان در ادامه این مراسم با تأکید بر اینکه پروژه‌های اثرگذار در سطح شهرداری همدان اجرایی شده است، ابراز کرد: شهرداری همدان سالی پرکار داشت و با توجه به بودجه سال 1402، پروژه‌های مهم و باکیفیت اجرا شد.
وحید علی‌ضمیر با اشاره به اینکه نگاه ویژه‌ای به حوزه هوشمندسازی شده است ادامه داد: در زمینه کنترل ترافیک، ابزار هوشمندی به کار گرفته شده که در زمینه ثبت سرعت 10 سامانه انجام شده است.
وی با تأکید بر اینکه 13 تقاطع به صورت هوشمند مدیریت می‌شود که برای آن 12 میلیارد تومان هزینه شده است افزود: در یکصد نقطه، 120 دوربین پایش تصویری فعال است که فضای ذخیره‌سازی و سرورهای کار انجام و مجموع اقدامات خوبی در حوزه هوشمندسازی اجرایی شده است.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری همدان به بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح غدیر طی سال گذشته و تقاطع سردار همدانی در سال جاری اشاره و بیان کرد: پروژه پل سردار همدانی با وجود مشکلات زیر بار ترافیک رفت.

  آغاز کلنگ‌زنی پروژه تقاطع مدرس با هدف کاهش ترافیک
وی اظهار کرد: خبر خوب اینکه تقاطع مدرس در روزهای آینده کلنگ‌زنی می‌شود و یکی از نقطه‌های با ترافیک سنگین میدان مدرس است که با اجرای آن بار ترافیکی کاهش می‌یابد.
معاون شهردار همدان به هدایت آب‌های سطحی و پوشش رودخانه نیز اشاره داشت و بیان کرد: پوشش رودخانه کوی کوثر در زمان کوتاه کار بزرگی بود.
وی به اضافه شدن 12 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی و راه‌اندازی خط ویژه اتوبوس میدان بیمه تا فرهنگیان نیز اشاره کرد و گفت: به ویژه پارکینگ آقاجانی بیک فعال است.
علی‌ضمیر ابراز کرد: پیاده‌روسازی و اصلاح نهرها و آسفالت‌ریزی از دیگر اقدامات بوده که تا پایان سال نزدیک به یکصد هزار تن آسفالت‌ریزی انجام می‌شود و تاکنون 4 هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح شهر انجام شده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای شهر همدان نیز در این مراسم به مبارکی ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: یکی از نکته‌های ارزشمند که باید به آن توجه کرد انقلاب اسلامی است، اینکه آن را تحلیل کنیم و ببینیم چرا انقلاب شد.
علی‌اکبر نظری با بیان اینکه دکترین امام خمینی(ره) جمهوری اسلامی بر پایه مردمی و سپس اسلامیت بود، عنوان کرد: وجه مردمی این نظام به این نظام دوام و قوام داده است و پس از گذشت 46 سال از انقلاب دهه فجر را جشن می‌گیریم.
وی ادامه داد: دشمن قصد دارد این‌محوری را از ما بگیرد و جوانان ما را به سمت و سویی ببرد که استهاله شوند؛‌ نفی دین، نفی نظام را در بر دارد.
مدیران کار جهادی انجام دهند
نظری با اشاره به اینکه دشمن مردم را دچار یأس می‌کند تا احساس کنند نظام دیگر با آنها نیست، عنوان کرد: دشمن می‌خواهد نظام را طوری جلوه بدهد که کارایی ندارد.
وی تصریح کرد: مدیران باید بدانند که شرافت و کرامت را در کنار خود داشته باشند و جهادی عمل کنند، جهادی عمل کردن یعنی کار مضاعف و خدمت به مردم که اگر درست عمل کنیم، مردم از شما قدردانی می‌کنند و هرچه خودمان را وقف نظام کنیم یعنی وقف مردم کردن است.
محمدرضا فیضی‌منش، مدیر شهرداری منطقه سه همدان هم در ادامه این مراسم به بهره‌برداری از 50 پروژه در سطح منطقه سه همدان اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها در زمینه‌های مختلفی چون اشتغال، کسب و کار، ترافیک، رفاهی، توسعه فضای سبز، ورزشی، شهرسازی و گردشگری اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه این پروژه حاصل 311 روز تلاش در منطقه سه است، عنوان کرد: تلاش مضاعفی انجام شد تا پروژه‌های اثرگذار در تمام محلات اجرا شود.
مدیر شهرداری منطقه سه همدان با اشاره به اینکه اکنون چهار ساختمان ناحیه در مالکیت شهرداری است در حالی که قبلاً اجاره‌ای بود، عنوان کرد: چهار خودرو عملیاتی برای نواحی و خدمات شهری خریداری شده است.

  اجرای پروژه الماس غرب در حوزه گردشگری و ترافیک
وی سپس به برخی پروژه‌ها اشاره داشت و با بیان اینکه پروژه الماس غرب در حوزه گردشگری و ترافیک اجرا شد، به هدایت آب‌های سطحی که مانند یک بحران بود، اشاره کرد و گفت: مجتمع کارآفرینی سردار شهر همدان در کنار فرهنگسرای کسب و کار ولایت برای اشتغال و توانمندسازی راه‌اندازی شده که کارگاه‌های تولیدی در زمینه سفال، ظروف یک‌بار مصرف، بازاریابی، پوشاک و... طی فرآیندی به صاحبان مشاغل تحویل داده می‌شود.
فیضی‌منش به اجرای پروژه چمن مصنوعی فوتبال در کوی اندیشه اشاره و بیان کرد: حجم اجرای آسفالت‌ریزی نیز بالا است که 80 میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.
وی به مرمت امامزاده خضر نیز اشاره کرد و با بیان اینکه اجرای پیاده‌روها و بازسازی جداره‌ها از دیگر پروژه‌ها است، عنوان کرد: این پروژه‌ها شامل مجتمع کارآفرینی سردار همدانی با 159 میلیارد ریال اعتبار، احداث ساختمان ناحیه با 25 میلیارد ریال و زیرسازی و جدول‌گذاری سایت 36 هکتاری با 42 میلیارد ریال اعتبار است.

هزینه 16 میلیارد ریال در راستای ثبت جهانی هگمتانه
مدیر شهرداری منطقه سه همدان به دیگر پروژه‌ها از جمله هدایت آب‌های سطحی شهرک اندیشه با 59 میلیارد ریال اعتبار و پیاده‌روسازی معابر یادگار امام با 15 میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد و گفت: هدایت آب‌های سطحی شهری 24 میلیارد ریال، میدان کوثر شهرک مدنی 4.8 میلیارد ریال، احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال کوی جنت 13 میلیارد ریال، پیاده‌روسازی و ساماندهی کندرو بلوار امام خمینی(ره) 15 میلیارد ریال، خرید یک دستگاه وانت کاپرا دوکابین و 4 دستگاه مزدا کارا دوکابین 14 میلیارد ریال و تأمین برق مغازه‌های تجاری بلوار سردار همدانی با 37 میلیارد ریال از پروژه‌ها است.
وی به تبلیغات محیطی کنگره 8 هزار شهید استان با 40 میلیارد ریال اعتبار هم اشاره کرد و ادامه داد: پیاده‌روسازی و ساماندهی معابر کوی قاسم‌‌آباد 16 میلیارد ریال، کوی حسن‌آباد 10 میلیارد ریال، جدول‌گذاری کوی نیایش 7 میلیارد ریال و پیاده‌روسازی پل هوایی 8 میلیارد ریال، زیرسازی و روکش آسفالت شهرک مدنی 20 میلیارد ریال، ساماندهی رودخانه 22 میلیارد ریال، بازسازی و مردمت پارک آزادگان 3.5 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌ها است.
فیضی‌منش با بیان اینکه اقدامات انجام شده در راستای ثبت جهانی هگمتانه 16 میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: ساماندهی و جدول‌گذاری معابر شهرک بهشتی 6 میلیارد ریال، شهرک الوند 10 میلیارد ریال،‌ تهیه و نصب پوشش درز انبساط 6.5 میلیارد ریال، زمین چمن مصنوعی کوی رضا(ع) 12 میلیارد ریال، کندرو آیت‌الله موسوی 10 میلیارد ریال و احداث سه راه پناهی 2 میلیارد ریال، احداث میدان بهشت 52 میلیارد ریال و احداث آسانسور پل عابر پیاده 8 میلیارد ریال از جمله پروژه‌هاست.
وی با اشاره به اجرای آسفالت با اعتبار 705 میلیارد ریال، مردمت و بازسازی پارک شهدا 30 میلیارد ریال افززود: تخریب و تعریض بلوار قدر شمالی 120 میلیارد ریال، جدول‌گذاری 3 میلیارد ریال، دال‌گذاری و پوشش رودخانه 32 میلیارد ریال، رنگ‌آمیزی جدول یک میلیارد ریال، پیاده‌روسازی و ساماندهی معابر جولان 22 میلیارد ریال و اصلاح هندسی شهرک مدنی با 330 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌ها است.
مدیر شهرداری منطقه سه همدان به بازسازی میادین کوی محلات با 5 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: احداث سرویس بهداشتی پارک پردیسان، هدایت آب‌های سطحی بلوار امام خمینی(ره)، محوطه‌سازی امامزاده خضر، ساماندهی و ساخت المان کوی خضر، زیرسازی روکش آسفالت، تعریض خیابان فردوسی، اصلاح هندسی بلوار سلامت و مجتمع خدماتی رفاهی الماس غرب در بلوار سردار همدانی از دیگر پروژه‌ها‌ی انجام شده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: