صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : اندیشه صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و هنر صفحه 8 : فرهنگی

۲۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۵

امروز: ۲۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (May) 15

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان گفت: 18 هزار و 300 نوآموز بدو ورود به دبستان در استان زیرپوشش طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.
به گزارش هگمتانه، طبیه محمدی روز یکشنبه اظهار کرد: 26 پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌ هنگام رشدی - تربیتی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 22 هزار و 310 نوآموز استان همدان در وبگاه ثبت نام شدند گفت: تمام فرآیند ثبت‌نام و نوبت‌گیری الکترونیکی است و خانواده‌ها باید با خط تلفن همراهی که به نام خودشان است وارد پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش به نشانی http://my.medu.ir شوند و نسبت به نوبت‌گیری سنجش سلامت نوآموزان اقدام کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان، هدف از اجرای برنامه سنجش را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان و تهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی‌ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی تمامی کودکان ورود به مدرسه در راستای مداخلات به هنگام آموزشی و توان بخشی جهت انجام برنامه‌ریزی آموزشی و درسی مناسب و جای‌دهی درست آنان اعلام کرد.
محمدی ادامه داد: سنجش سلامت 29 هزار و 950 نوآموز در دوره قبل، تابستان سال گذشته انجام شد که شرایط جسمی کودکان در سن ورود به پیش دبستانی از جمله پوست، مو، قد، وزن، بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی، تعداد جامعه هدف برای شرکت در طرح سنجش استان همدان را 28 هزار و 850 نفر اعلام کرد و افزود: متولدان نیمه دوم سال 96 و نیمه اول سال 97 که در سال تحصیلی آینده می‌توانند وارد دبستان شوند، باید در طرح سنجش سلامت شرکت کنند.
به نقل از ایرنا، به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان، سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، از آبان‌ماه سال گذشته آغاز شده و تا تیرماه سال جاری ادامه دارد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: