صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : اندیشه صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و هنر صفحه 8 : فرهنگی

۲۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۵

امروز: ۲۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (May) 15

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: فرماندار همدان بر ساماندهی اصناف مزاحم و دارای مشکل ترافیکی در بلوار شهید سلیمانی(بعثت) تأکید کرد و گفت: پلیس راهور شهرداری یاریگر شهرداری در اجرای پارک حاشیه‌ای باشد.
به گزارش هگمتانه، مسلم مخفی ظهر دیروز در شورای ترافیک در سالن جلسات فرمانداری با بیان اینکه خوشبختانه وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده و اقدامات کارشناسی خوبی در حال انجام است اظهار کرد: در این راستا مسائل ترافیکی با نظرات کارشناسی و بهتر برای تصمیم به استان ارائه می‌شود.
وی اجرای طرح زوج و فرد در همدان را موفق دانست و گفت: این طرح را ادامه خواهیم داد، البته باید طوری مدیریت کنیم استثناها کمتر شود تا از اثر آن کاسته نشود؛ ما در اجرای این طرح به دنبال این هستیم مردم را به سمت حمل و نقل عمومی سوق دهیم.
فرماندار همدان با اشاره به اهمیت رفع نقاط حادثه‌خیز افزود: این مسأله مهم است و تاکنون 24 نقطه رفع حادثه شده و باید در ادامه کمک کنیم کار مابقی نیز تسهیل شود.
وی با بیان اینکه ایجاد مشاغل در بلوارها نظیر شهید سلیمانی معضلاتی ایجاد کرده و باید در دستور کار قرار دهیم و با جدیت مدیریت شود.
مخفی ضمن بیان اینکه اجرای پارک حاشیه‌ای مهم است و باعث کاهش ترافیک خواهد شد از پلیس راهنمایی و رانندگی خواست در اجرای این طرح پارک شهرداری را کمک دهد.
وی رفع مشکلات ترافیکی سه زیرگذر پیامبر اعظم، صدا و سیما و پژوهش را مهم عنوان کرد و در ادامه در خصوص مدارسی که در محدوده ترافیک احداث شده‌اند گفت: به چند مدرسه سال گذشته اجازه احداث ندادیم و چند مدرسه هم باید ساماندهی شود؛ موضوع بار دیگر به این مدارس ابلاغ شود و نیاز به پیگیری است چرا که اهمیت آن تنها مربوط به مسأله ترافیکی نیست و عدم توجه به آن خطراتی به همراه دارد.
در این جلسه موضوعاتی چون احداث دبیرستان خواجه نصیر در خیابان فرهنگ و نیز جایگاه پمپ بنزین در بلوار شهید چیت‌سازیان به خاطر ایجاد ترافیک و مخالفت‌هایی که به خصوص از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی وجود دارد، مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.
سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان نیز گفت: قرارداد پارک حاشیه‌ای در همدان چند روز آینده نهایی و به مزایده گذاشته می‌شود‌.
امیر بهرامی‌شرافت با بیان اینکه قرارداد پارک حاشیه‌ای چند روز آینده نهایی و به مزایده گذاشته می‌شود اظهار کرد: در اجرای این طرح نیاز به حمایت پلیس داریم تا شکست نخورد.
وی گفت: این طرح دو بار در شهر همدان اجرا شده و با شکست مواجه شده در حالی که در شهرهای دیگر با حمایت پلیس موفق عمل شده است.
وی با تأکید بر اینکه اگر پارک حاشیه‌ای با پارک‌های محوطه‌ای داخل شهر مدیریت شود، تردد به مرکز شهر کم خواهد شد گفت: در راستای قانون هوای پاک اتصال دوربین‌های ثبت تخلف به سامانه سیم‌فا نیز مدنظر است.
سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری همدان با بیان اینکه با این طرح پلاک‌ها مشخص خواهد شد که معاینه فنی دارد یا خیر گفت: این طرح برای دولت و مردم است.
وی ادامه داد: ابتدای این طرح تا مرحله عقد قرارداد رفتیم و به صورت آزمایشی ارتباط سه وجهی را ایجاد کردیم و حتی تبلیغات محیطی را گرفتیم و استقبال خوبی هم شد.
بهرامی‌شرافت با بیان اینکه بنا داشتیم روز اول جریمه نکنیم و رفته رفته به این برسیم اما با صلاح‌دید قرار شد این طرح فعلا اجرایی نشود گفت: اگر قرار است دوباره طرح اجرا شود، در این بین ارتباط تهران و شرکت قطع شده و نیاز به ارتباط دوباره است؛ ابتدا تبلیغات محیطی را خواهیم داشت و بعد پیامک ارسال می‌شود و در مرحله آخر اعمال قانون خواهد شد.
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ابتدا سه برابر مردم مراجعه کردند و جالب بود 25 درصد مراجعان خودروی معیوب داشتند افزود: در اجرای دوباره طرح قصد ما این است اعمال قانون ابتدای تابستان باشد که به محض آماده شدن نرم افزار و اتصال سیم فا برای کسانی که فاقد معاینه فنی هستند، پیامک ارسال و ابتدای تابستان اعمال قانون صورت می‌گیرد.
به نقل از فارس، بهرامی‌شرافت گفت: همدان در صورت اجرای این طرح دهمین استانی خواهد بود که این کار مهم را انجام داده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: