صفحه 1 : همه دانا صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : همه دانا صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : خبر همدان صفحه 8 : فرهنگی

۱
خرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۲۰

امروز: ۱ (خرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (May) 21

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر*: رئیس کل دادگستری استان همدان بر توسعه فرهنگ حبس‌زدایی در میان قضات تأکید کرد.
به گزارش هگمتانه، در دیدار مدیرکل زندان‌های استان همدان و رئیس کل دادگستری استان که با حضور معاونان و مسؤولان ارشد قضایی استان انجام شد رئیس کل دادگستری همدان بر توسعه زندان‌بانی نوین و کاهش میزان مجازات‌های منجر به حبس تأکید کرد.
محمدی مهر رئیس کل دادگستری استان همدان در جلسه با بروجنی مدیرکل زندان‌های همدان بر توسعه فرهنگ حبس زدایی در محاکم کیفری و بهره‌مندی از سایر روش‌های مجازات مانند پابند الکترونیکی و نظام نیمه آزادی تأکید کرد.
محمدی مهر در این جلسه که با حضور مسؤولان ارشد قضایی استان و با هدف بررسی سند تحول قضایی برگزار شد گفت: توسعه زیرساخت‌های فناورانه و هوشمند در نظام زندان‌بانی و ترویج فرهنگ حبس زدایی در میان قضات زمینه کاهش جمعیت کیفری را فراهم می‌کند.
بروجنی مدیرکل زندان‌های استان همدان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تعاملات مؤثر دستگاه قضایی و جدیت این مجموعه در کاهش نرخ جمعیت کیفری گفت: صدور 5 حکم در قالب نظام نیمه آزادی و اجرای این طرح در شهرستان نهاوند نشان دهنده تسریع تفکرات حبس زدایی در دستگاه قضایی و نویدبخش توسعه این فرآیند در سایر زندان‌های استان است.
به نقل از روابط عمومی دبیرکل زندان‌های استان همدان، وی در ادامه افزود: در برخی از جرائم به خصوص جرائم سبک آثار اصلاحی و تربیتی مجازات‌های جایگزین مؤثرتر از مجازات حبس خواهد بود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: