صفحه 1 : همه دانا صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : همه دانا صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : خبر همدان صفحه 8 : فرهنگی

۱
خرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۲۰

امروز: ۲ (خرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (May) 22

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: شهردار همدان سیاست مدیریت شهری در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را مهم برشمرد و گفت: رویکرد عمرانی مطالعه‌محور سیاست اصلی شورا و شهرداری همدان بوده و در این راستا قدم‌هایی برداشته شده است.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، شامگاه دوشنبه مراسم روز شوراها در تالار قرآن برگزار شد.

  حسینی شهردار همدان: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهری کار ارزشمند و ایثارگرانه بود
شهردار همدان در این مراسم اظهار کرد: تمام عزیزانی که رای اعتماد ملت را برای خود جلب کردند و ثمرات این توفیق باعث شد که در خدمت مردم باشند، امیدواریم این فرصت را قدر دانسته و از باقی مانده آن استفاده کنند و ذخیره‌ای برای جایی باشد که شاید دست انسان خالی است.
سید مسعود حسینی بیان کرد: شوراها در امور شهری و روستایی سیاست‌گذار هستند و سیاست‌گذاری‌های اصلی و برنامه‌هایی که در شهرها و روستاها اجرا می‌شود، در شورا تدوین می‌شود.
وی با اشاره به اقدامات شهرداری همدان طبق سیاست‌گذاری‌های شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: اصلی‌ترین موضوع در شورای اسلامی دوره جدید که شاید جسارت‌آمیزترین تصمیم در این دوره از مدیریت شهری و شورای اسلامی بوده، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.
شهردار همدان با اشاره به اینکه عدم اجرای پروژه‌ها به دلایل مختلف باعث دلسری و ناامیدی مردم خواهد شد گفت: اینکه در مدیریت شهری و سیاست‌های شورای شهر فعلی اصلی‌ترین محور اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باشد، موضوع حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری و شورای شهر فعلی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را سرلوحه کار خود قرار دادند که کار ارزشمند و ایثارگرانه بوده است افزود: روزی بزرگان شهر و استان و مسؤولانی که به شهر همدان می‌آمدند، اشاره داشتند که هنوز پل سردار همدانی به اتمام نرسیده و چرا سال‌ها باقی مانده و شاید به عنوان آثار تاریخی نیز از آن یاد می‌بردیم و این شد که پل سردار همدانی و پل غدیر را به عنوان نماد و اصلی‌ترین محور کار عملیاتی اجرایی کردیم و تقدیم مردم شد که خوشبختانه در حل معضل ترافیک به خصوص در ایام اربعین نیز تأثیرگذار بوده است.
حسینی به اجرای پروژه الماس غرب و انتقال مغازه‌های اطراف پل غدیر در راستای کاهش ترافیک شهر همدان اشاره کرد و افزود: تقریبا 40 مغازه در کنار پل غدیر با تعریض زمین‌هایی انتقال داده شد و بخشی از ورودی شهر همدان اصلاح شد.
وی با بیان اینکه پروژه پارکینگ آقاجانی بیگ بالاترین رقم عملیات عمرانی و بودجه‌ای را داشت که مناقصه آن را برگزار کردیم افزود: این پروژه جزو پروژه‌هایی است که از ابتدای ایجاد شهرداری بالاترین رقم مناقصه را داشته که مسائل حقوقی آن برطرف شده و امیدواریم تا پایان سال تمام کارهای مربوطه اجرایی شود.
شهردار همدان با اشاره به اینکه پروژه بازار سینا نیز بعد از 16 سال به پایان رسید عنوان کرد: قسمتی از کارهایی که در این دوره مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر انجام شده طبق مطالعات صورت گرفته است؛ در این راستا مسیر خوبی طی می‌شود که البته نمی‌گوییم صد درصد بوده است.

  با راهنمایی مشاور، در چهارراه بهشت اصلاح هندسی جایگزین ایجاد زیرگذر شد
وی با بیان اینکه طبق تفاهم‌نامه اولیه شاید خیلی راحت بود روزی که آمدیم در پل بهشت زیرگذر احداث می‌کردیم ادامه داد: عنوان شد که طرح مطالعاتی این پروژه کجاست، وقتی برای پروژه مشاور گرفتیم و تحقیقاتی صورت گرفت، 14 سناریو در آنجا تعریف شد و در نهایت آخرین سناریو این بود که نیاز به زیرگذر نیست و با اصلاح هندسی در حدفاصل بین میدان امام حسین(ع) و چهارراه بهشت رفع مشکل ترافیکی صورت می‌گیرد که امیدواریم امسال آن را اجرایی کنیم.
حسینی با اشاره به اینکه در ورودی کوی شهید مدنی مشکلات ترافیکی بود و یکی از دغدغه‌های اصلی مردم آن منطقه نیز رفع این مشکل بود بیان کرد: کار مطالعاتی در آن نیز جواب داد.
وی اضافه کرد: دیده شده بود که تقاطع غیرهم سطح در این ورودی انجام شود که مطالعات انجام گرفت و در حین اجرا هم اعتراض‌هایی بود اما با اعتقاد به مطالعات انجام شده، رفع مشکل با اصلاح هندسی و آن هم با هزینه 33 میلیارد تومانی انجام شد در صورتی که اگر تقاطع غیرهمسطح اجرایی می‌شد هزینه بیشتری نیاز داشت و آن کارکرد اصلاح هندسی را هم نداشت.

   پس از 18 ماه مطالعه طبق نظر معتبرترین شرکت‌ها به احداث زیرگذر شهید مدرس رسیدیم
شهردار همدان با بیان اینکه بر کار مطالعاتی در اجرای پروژه‌ها تأکید داریم ادامه داد: حدودا 18 ماه مطالعات زیرگذر شهید مدرس انجام شده و طبق نظر معتبرترین شرکت‌ها به احداث زیرگذر رسیدیم، حتما طبق موضوعات فنی موجود دغدغه‌ها را هم در اجرای این پروژه رفع خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در حوزه تأمین منابع مالی و رویکردهای فنی این پروژه را با همدلی به عنوان اصلی‌ترین راهکار حل گره ترافیکی اجرایی کنیم.
حسینی با اشاره به اینکه پروژه تقاطع غیرهم سطح و دور برگردان در چهارراه 13 آبان انجام خواهد شد که اقدامات مطالعاتی این پروژه در حال انجام است تا امسال آغاز شود خاطرنشان کرد: رویکرد عمرانی مطالعه محور به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی شهرداری با تأکیدات شورای اسلامی رقم خورده است که اهمیت خاصی دارد.

   70 درصد خدمات شهرداری غیرحضوری است
وی با بیان اینکه شهرداری الکترونیک با رویکرد مردم محور بودن مورد توجه قرار گرفته است افزود: امروز همکاران ما در شهرداری همدان با اقدام جسورانه‌ای که داشتند، 85 درصد زیرساخت‌های مراجعات غیرحضوری مردم را با شهرداری الکترونیک فراهم کرده‌اند و امروز 70 درصد خدمات در شهرداری غیرحضوری انجام می‌شود.

  صدور یک ماهه تا 45 روزه پروانه ساختمانی
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در صدور پروانه ساختمانی در شهرداری افزود: شاید قبل از این دوره از مدیریت شهری چند ماه صدور پروانه طول می‌کشید اما امروز میانگین آن به یک ماه تا 45 روز رسیده و این قابلیت در شهرداری همدان وجود دارد که پروانه شهرسازی را در دو هفته صادر کنیم.
حسینی بیان کرد: درخواست داریم نظام مهندسی به عنوان یک بخش خصوصی همکاری لازم را در صدور پروانه داشته باشد تا شیرینی این خدمت در میان مردم ملموس باشد و امیدوارم مسؤولان استان نیز به این موضوع توجه کنند.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل عمومی افزود: در این دوره مدیریت شهری و شورای شهر بودجه خوبی در این حوزه لحاظ شده است.
شهردار همدان از افزایش50 درصدی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان خبر داد و گفت: تعدادی اتوبوس خریداری شده و تعدادی هم بازسازی و نوسازی شد که افزایش 50 درصدی حمل و نقل ناوگان عمومی را داریم.

  مشکلات مالی نوسازی تاکسی و ون را با استفاده از ابزارهای مالی حل کردیم
وی با بیان اینکه از ابتدای دوره مدیریت شهری 400 تاکسی را نوسازی کردیم افزود: امروز مشکلات مالی نوسازی تاکسی و ون را با استفاده از ابزارهای مالی حل کردیم که امیدواریم سهمیه هم داده شود و چون کارخانه نیز حواله‌هایی صادر می‌کند، به نظر اتفاق خوبی امسال رقم می‌خورد و نوسازی حوزه تاکسی با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

  سرمایه‌گذاری اصلی‌ترین حلقه مفقوده شهرماست که کار در این زمینه نیز آغاز شده است
حسینی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات شهری استفاده بهینه از آبیاری فضای سبز مدنظر است و به سمت مکانیزه کردن آن پیش می‌رویم گفت: سرمایه‌گذاری اصلی‌ترین حلقه مفقوده شهرماست و این دوره مدیریت شهری نیز کار در این زمینه آغاز شده است.
وی با بیان اینکه امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که نسبت پروژه‌های عمرانی با هزینه‌های جاری جابه‌جا شود افزود: امروز 58 درصد بودجه شهرداری همدان عمرانی است و 42 درصد جاری که اگر فکری به حال سرمایه‌گذاری نکنیم حتما این نسبت‌ها تغییر خواهد کرد و شهر را گران‌تر اداره می‌کنیم.

  گردشگری با رویکرد اقتصادی یکی از فعالیت‌های ویژه این دوره از مدیریت شهری
شهردار همدان با بیان اینکه ارزش افزوده خاصی در شهر همدان شاهد نیستیم چون شهر ما صنعتی نیست و گردش نقدینگی در شهر کم است گفت: گردشگری با رویکرد اقتصادی یکی از فعالیت‌های ویژه این دوره از مدیریت شهری بوده که فکر می‌کنم از بهترین دوره‌ها در امر گردشگری است.
وی با اشاره به اینکه امسال بیش از 300 میلیارد تومان بودجه در حوزه گردشگری اختصاص یافته است عنوان کرد: باید به سرمایه‌گذاری بپردازیم، با وجود اینکه مشکل نقدینگی داریم املاکی که در اختیار ما قرار دارد و در صورت نیاز باید آنها را بفروشیم اما در مناطق مختلف به حوزه سرمایه‌گذاری آن را اختصاص داده‌ایم که با مشارکت مردم کار را پیش خواهیم برد تا برای آیندگان ما ذخیره باشد.

  با 15 پروژه‌ای که تعریف می‌کنیم طی سال‌های آتی بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان درآمد خواهیم داشت
شهردار همدان خاطرنشان کرد: تقریبا با 15 پروژه‌ای که تعریف می‌کنیم طی سال‌های آتی بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان درآمد خواهیم داشت که در این زمینه فراخوان‌هایی دادیم و پروژه پارک آبی، ساخت مسکن و... اختصاص یافته است.

  مسگریان: باید با همدلی، وحدت و هماهنگی کارها را پیش ببریم و اختلاف خود را به سطح عمومی جامعه نکشانیم
رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه سال‌های پیش، شورا به عنوان نماد مردم سالاری دینی و یک نهاد مردمی شکل گرفت که امروز به یک جوان تبدیل شده است اظهار کرد: در حال حاضر شورای‌های شهر صرفا در ارتباط با لوایحی که از شهرداری ارسال می‌شود، می‌توانند تصمیم گیری کنند و این وظایف مهمی است اما هدف این بوده که به مدیریت واحد شهری برسیم.
محمود مسگریان با اشاره به اینکه مدیریت واحد شهری زمان اتفاق می‌افتد که شوراهای شهر به حد بلوغ برسند یعنی از لحاظ سازماندهی و نیروها ساختار قوی پیدا کنند افزود: طبق قانون تمام مصوبات شورای شهر باید به تأیید هیأت تطبیق برسد که امیدواریم در سالی که مقام معظم رهبری تأکید بر وحدت داشتند، بتوانیم با همدلی، وحدت و هماهنگی کارها را پیش ببریم و خدمت بیشتری به مردم ارائه دهیم و اختلاف خود را به سطح عمومی جامعه نکشانیم چرا که مردم خسته‌اند از اینکه بشنوند کسانی که تصمیم‌گیرنده و مجری برای آنها هستند، اختلاف نظر در مورد مسائل پیش پا افتاده دارند.
وی افزود: اینجا مطالبه می‌کنم مدیریت اجرایی شهر همدان آنچه را که در بودجه تصویب شده، در شورای اسلامی شهر پیگیری کنند و حتما به اجرا بگذارند و شاهد این نباشیم تا پایان سال برخی از پروژه‌ها به دلایل مختلف اجرایی نشده باشد.
مسگریان بر اولویت‌بندی پروژه‌ها تأکید کرد و گفت: سال گذشته تصویب کردیم پارک 14 هکتاری در بخش شمالی شهر شبیه پارک مردم ایجاد شود که امیدواریم جزو برنامه قرار گیرد و اجرایی شود.
وی عنوان کرد: سال گذشته کارهای خوبی در این حوزه اجرایی شد و امسال هم امیدواریم پیگیری شود.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: در پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر هستیم و اعضای شورای شهر انتظار دارند سیاست‌هایشان به نتیجه برسد و برنامه‌های خوبی در شهرهای همدان اجرایی شود.

   مخفی: تا حد توان سعی کردیم مدیریت شهری را کمک دهیم
فرماندار همدان نیز ضمن قدردانی از اقدامات مدیریت شهری با اشاره به اینکه بدون حضور مردم خیمه سیاست ایستادنی نیست، گفت: از سال 42 که امام خمینی(ره) نهضت انقلاب را آغاز کردند و پس از آن در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و در تمام عرصه‌هایی که توفیقی برای کشور و نظام اسلامی بوده، حضور مردم مهم و اثرگذار بوده است.
مسلم مخفی ادامه داد: اگر مردم بخواهند از حاکمیت جدا شوند، خسارت زیادی برای کشور خواهد داشت.
فرماندار همدان با بیان اینکه در هیچ جا به اندازه شورهای اسلامی به منصه ظهور نرسیده که مردم را در نظام، حکمرانی و مشارکت در اداره جامعه دخیل کنیم، گفت: آنجا توفیق پیدا می‌کنیم و وعده صادق محقق می‌شود، به خاطر حضور مردم است.
مخفی با اشاره به اینکه در امر مشارکت مردم ضعف داریم و باید به آن بپردازیم افزود: اگر امروز اقتصاد پاشنه آشیل ماست و اینکه شاید نظام در آن توفیق نداشته و همه کارشناسان اقتصادی هم عنوان می‌کنند، این بوده که مردم به این حوزه وارد نشده‌اند.
فرماندار همدان با اشاره به اینکه خیلی جاها نتوانستیم شورا را کمک دهیم اما مسائلی هم هست که اگر شورا رعایت کند قطعا توفیقات بیشتر می‌شود عنوان کرد: به هر حال حاشیه سم کار است.
مخفی با بیان اینکه هرآنچه بتوانیم از حاشیه کم کنیم و وحدت و همگرایی را بالا ببریم دست خدا نیز همراه می‌شود و کمک می‌کند توفیقات بیشتر شود گفت: توجه به قوانین، استفاده از ظرفیت‌های قانونی، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مدنظر باشد.
وی با قدردانی از اقدامات شورای اسلامی و شهرداری همدان بیان کرد: کار شهرداری سخت است، یک کار متنوع و پرحجم که ما نیز تا جایی که توانستیم سعی کردیم مجموعه مدیریت شهری را کمک کنیم.

  دنیوی: ضرورت جلب مشارکت مردم در اداره شهر
مدیر مرکز نوآوری ستاد پیشرفت جامع منطقه‌ای نیز با بیان اینکه شورا نزدیک‌ترین و ملموس‌ترین نقطه حاکمیت به زندگی مردم است اظهار کرد: همکاری و همیاری مردم در حل مشکلات شهر مهم است و گاهی ایده‌های کوچک می‌تواند مردم را به مشارکت دعوت کند و باعث حل مشکل شهر شود تا شهرداری مجبور به هزینه‌های بالا برای رفع آن نباشد.
محسن دنیوی خطاب به جمع گفت: حل مسائل شهری جزو دغدغه‌های تمام جمع حاضر است، پس روی ایده‌ها و مشارکت مردم برای اجرای آن حساب باز کنید.
وی افزود: یکی از اشکالات موجود در مقوله مشارکت مردم است؛ در اداره شهر گمان این است که مردم به ما رای می‌دهند و ما نیز از این پس همه مشکلات را رفع می‌کنیم و درواقع به نوعی خود را تنها در اداره شهر و روستا فرض می‌کنیم.
دنیوی گفت: نظامی را نمی‌توان ایجاد کرد که تمام نقاط شهری را پایش و گزارش دهد اما اگر شرایطی ایجاد کنیم که مردم این کار را انجام دهند بدون هزینه و بیشترین سطح اطلاعات و داده‌ها در مورد شهرداری در اختیار ما قرار می‌گیرد و هر آنچه به این داده‌ها واکنش نشان دهیم به صندوق داده‌های خود می‌افزاییم.

  نظری: در راستای کار خود باید از عقول جامعه بهره‌ گیریم
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان نیز اظهارکرد: افرادی که در شوراها حضور پیدا می‌کنند باید در خدمت به مردم کار کنند و بالاترین جایگاه خدمت به مردم است.
علی اکبر نظری با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در اداره شهر خطاب به جمع گفت: در راستای کار خود باید از عقول جامعه بهره‌ گیریم، دلیل اینکه ابتدای انقلاب شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید مفتح را ترور کردند این بود که آنها از عقلای جامعه محسوب می‌شدند و موضوعی را اختیار کردند که دین و حیا را عزت می‌بخشد و جامعه را به سوی منطق و عزت سوق می‌دهد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: