صفحه 1 : همه دانا صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : همه دانا صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : خبر همدان صفحه 8 : فرهنگی

۱
خرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۲۰

امروز: ۱ (خرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (May) 21

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه ایران و جهان: رئیس‌جمهور بیان کرد: بسیاری از کارخانه‌ها و تولیدی‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید بازگشته‌اند و به همه مدیران تأکید کرده‌ام که اجازه ندهند هیچ کارخانه‌ای تعطیل شود.
آیت‌ا... سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جشنواره ملی امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحدهای نمونه که در ایران خودرو دیزل برگزار شد، اظهار کرد: روز کارگر یک روز و یک نماد برای توجه به مسأله کار و کارگر است.
وی افزود: البته این توجه باید در تمام ایام سال وجود داشته باشد و تمام هفته‌ها و ماه‌ها باید توجه به کار و کارگر شود. اما، این روز و این ایام بیشتر موضوع کار و کارگر مورد توجه محافل کارگری، رسانه‌ای و در سطح کشور مورد توجه همگان قرار دارد.
رئیس جمهور با اشاره به دیدار اخیر کارگران با مقام معظم رهبری تأکید کرد: جلسه امروز پس از این دیدار تشکیل می‌شود و موجب شد تا ما از رهنمودها و سخنان و نکات بسیار قابل توجهی که ایشان فرمودند بهره ببریم.
وی ادامه داد: در این راستا، مدیران دستگاه‌ها و محافل کارگری باید تلاش کنند تا سازوکارهای لازم برای اجرایی‌شدن فرمایشات مقام معظم رهبری را ایجاد کنند و ما نیز بتوانیم آنچه مد نظر ایشان و قانون و سیاست‌های مصوب در نظام تکلیف کرده و در جهت رشد اقتصادی تولیدی در کشور مؤثر است را به انجام برسانیم.
رئیسی با بیان اینکه تولیدات کارگران عزیز ما علی رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها برای کشور نقش آفرین است، تصریح کرد: همان طور که رهبری بر آن تأکید فرمودند، تلاش‌ها و اقدامات کارگران ما باید امید آفرین باشد و همان طور که در شعار امروز این جشنواره آمده است، «ما پای کار ایران هستیم» و این شعار نشان از روحیه جهادی و ارزشمند کارگران، مدیران و کارفرمایان ماست.
وی افزود: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است و در عرصه اقتصادی هم ناکام خواهد ماند و تلاش و فعالیت‌های کارگران ایرانی به عنوان محور همه تلاش‌ها در عرصه تولید محسوب می‌شود و نقش کارگران در آن بی بدیل است، لذا باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر صورت بگیرد.
رئیس‌جمهور اظهار کرد: باید محصولی تولید شود که در دنیا بهترین باشد و تولید این محصولات از کشور ما برمی‌آید. استاندارد کف مشخصات یک کالاست و کالای تولدی ما باید در دنیا برتر باشد. در سریلانکا صدور خدمات فنی و ومهندسی انجام شده و مهندسان آنجا می‌گفتند، کار بسیار علمی و دانش پایه انجام شده است. این کار چند منطوره بود و سد و نیروگاه ایجاد شده بود. مهندسان ما گفتند شاید اولین کاری است که در آن منطقه انجام شده است.
وی ادامه داد: رهبری حکیمانه فرمودند که در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند که باید به این نخبگان توجه شود. باید از ایده پردازی حمایت کرد. ایده پردازی در دانشگاه مهم است، اما کسی که در عمل صاحب ایده شده است، باید مورد حمایت و توجه قرار گیرد.
به نقل از فارس، رئیس‌جمهور با بیان اینکه رشد فرهنگ کار در کشور بسیار مهم است، گفت: باید به کار و کارگر توجه شود. عمل برتر و مؤثر مهم است. بین نماز اول وقت و نماز قضا تفاوت وجود دارد. تأکید دارم کار زمان شناسانه اهمیت دارد. در زمان دفاع مقدس کارهایی در کارخانه‌ها انجام شد که ما را از کشورهای بیگانه بی نیاز کرد. کارهایی که همراه با خلاقیت و نوآوری بود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: