صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : شهرستان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۲۹
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۷

امروز: ۲۹ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (May) 18

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از استفاده حدود 500 هزار خانوار همدانی از کالابرگ الکترونیک خبر داد و گفت: یک میلیون و 800 هزار تراکنش در طرح کالابرگ الکترونیک از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان تاکنون در استان ثبت شده است.
به گزارش هگمتانه، یوسف شعبانی روز شنبه با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی با استقبال خوبی مواجه شده است اظهار کرد: با تمهیدات صورت گرفته، چهار هزار و 276 پایانه فروشگاهی صنفی و 173 فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی خدمت‌رسانی می‌کنند.
وی ادامه داد: تاکنون 491 هزار و 510 خانوار این استان از کالا برگ الکترونیک استفاده و با یارانه دریافتی خود در این طرح اقدام به خرید کالاهای اساسی کرده اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان بیان کرد: امکان خرید 11 قلم کالای اساسی مرغ، تخم مرغ، شیر، پنیر، ماست، روغن، ماکارونی، قند، شکر و برنج و گوشت از طریق کالابرگ الکترونیکی فراهم است و همه خانوارهای مشمول طرح کالابرگ می‌توانند برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و باقیمانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» به نشانی http://shoma.sfara.ir را نصب و یا کد دستوری #1463*500* را شماره‌گیری کنند.
شعبانی با بیان اینکه آخرین مرحله طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی از شنبه 18 فروردین آغاز شد،گفت: طرح کالابرگ الکترونیک تأثیر مثبتی در تأمین سبد معیشتی خانوار داشته و بدون تزریق نقدینگی کمک می‌کند تا مردم بتوانند از طریق کالابرگ الکترونیکی بخشی از مایحتاج ضروری خود را تأمین کنند.
این مسؤول یادآور شد: در قالب کالا برگ الکترونیکی از ابتدای سال جاری یک میلیون و 200 هزار ریال علاوه بر یارانه به خانوارهای دهک یک تا هفت به شرط خرید الکترونیکی اضافه شده که اگر 50 درصد از مبلغ یارانه خود را خرید الکترونیکی داشته باشند مشمول استفاده از این کمک مضاعف هستند.
شعبانی گفت: دولت با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک به دنبال ارتقای سلامت خانواده‌ها و کمک به دهک‌های پایین جامعه است و بر همین اساس طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از 17 بهمن سال گذشته آغاز شده است.
وی اظهار کرد: طرح جدید کالابرگ الکترونیک با عنوان طرح فجرانه یک سبد 11 قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی‌ها و ویتامین‌های لازم برای هر فرد(منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران و وزارت بهداشت) با قیمت‌های مبنای سال 1401 انتخاب شده است و مابه‌التفاوت نرخ فعلی این محصولات با نرخ سال 1402 از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان یادآور شد: دولت در این طرح، دهک‌های اول تا هفتم را تحت پوشش قرار داده و می‌خواهد دهک‌های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها با مشکل مواجه نشوند.
وی تأکید کرد: مردم در طرح کالابرگ می‌توانند از همه نشان‌ها خرید کنند، اگر فروشگاه‌ها مردم را مجبور به خرید نشان خاصی کنند تخلف است و برخی فروشگاه‌های همدان دچار تخلف شدند که با آنها برخورد می‌شود.
شعبانی از مردم خواست از فروشگاه‌هایی که نرم افزار "شما" (مربوط به کالابرگ الکترونیکی) در آن نصب شده باشد خرید کنند و برای سهولت در خرید از حضور و خرید چند فروشگاه خودداری کنند.
شعبانی از مردم خواست هرگونه تخلف در طرح کالابرگ الکترونیک را به اداره صنعت، معدن و تجارت یا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گزارش کنند و یا با سامانه 0216369 تماس بگیرند.
به نقل از ایرنا، وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری استان همدان از یارانه‌ها و کمک‌های معیشتی استفاده می‌کنند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: