صفحه 1 : اندیشه صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۸

امروز: ۳۰ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (May) 19

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: شرکت مخابرات منطقه همدان با ارائه نکردن خدمات لازم در قبال هزینه‌هایی که دریافت می‌کند، باعث نارضایتی شهروندان همدانی شده است.
به گزارش هگمتانه، درست ابتدای دی‌ماه سال گذشته بود که مدیر ارتباطات سیار مخابرات منطقه همدان در مورد گلایه برخی شهروندان در خصوص قطعی تلفن در حین مکالمه و کلافگی مردم؛ توسعه شبکه اینترنت را احتمال این قطعی‌ها دانست و قول برطرف شدن هرچه سریع‌تر این مشکل را داد.
گذشت و این مشکل درست نشد و بار دیگر با پیگیری رسانه‌ها در بهمن‌ماه، مدیر ارتباط سیار شرکت مخابرات استان همدان درخصوص حل این مشکل اساسی عنوان کرد: اختلال‌های موجود در مکالمه‌ تلفن همراه به علت اختلال فرکانسی بوده که ‌به زودی رفع می‌شود.
جواد کریمی‌رادپور اظهار کرد: در راستای توسعه شبکه تلفن همراه، تجهیزات 5G در استان نصب شده که یکسری اختلالات ایجاد کرده و ظرف یک یا دو هفته آینده برطرف خواهد شد.
وی با بیان اینکه 10 سایت 5 G در استان نصب شده است گفت: هشت سایت در شهر همدان و دو سایت در شهر نهاوند نصب شده است و در دیگر شهرستان‌های استان همدان طی سال آینده نصب خواهد شد.
مدیر ارتباط سیار شرکت مخابرات استان همدان با اشاره به اینکه فرکانس‌های مزاحم نیز در استان شناسایی شده است، افزود: همچنین در راستای حل اختلال مکالمات تلفن همراه در همدان فرکانس‌های مزاحم شناسایی شده که حذف خواهد شد.
وی با اشاره اینکه در استان همدان حدود یک و نیم میلیون سیم‌کارت فعال وجود دارد، درباره حجم بسته‌های اینترنت همراه نیز یادآور شد: با ایجاد شبکه‌های 4G و 5G در استان سرعت اینترنت بیشتر شده و مشترکین تلفن همراه با کیفیت بالایی فیلم و عکس دانلود می‌کنند و به همین علت احساس می‌کنند حجم بسته اینترنت سریع‌تر تمام می‌شود، با این وجود اگر مشترکی در این زمینه شکایتی داشته باشد می‌تواند با سامانه 9990 تماس گرفته و موضوع را پیگیری کند.
امروز ماه‌ها از این مصاحبه می‌گذرد و هنوز مشکلات موجود حل نشده است که قطع تلفن همراه در حین مکالمه همچنان ادامه دارد و مردم را کلافه کرده است، بلکه عدم آنتن‌دهی تلفن باعث شده مردم همدان از خدمات اینترنت نیز به خوبی بهره‌مند نشوند و حتی نتوانند یک عکس و فیلم کم‌حجم را هم در ساعاتی از روز دانلود کنند.
از آنجا که امروز دنیای ارتباطات است اکثر مردم هم با تلفن و اینترنت سرکار دارند و از طرفی وجود خیلی از مشاغل به این تجهیزات و امکانات بستگی دارد، جای بحث است که چرا شرکت مخابرات منطقه همدان به این مسأله توجه جدی ندارد در حالی که مردم هزینه‌هایی بابت دریافت خدمات پرداخت می‌کنند.
خانم نظری فارغ‌التحصیل رشته جغرافیای برنامه‌ریزی شهری در این خصوص گلایه داشت و اظهار کرد: در حال حاضر مدام تلفن همراه قطع می‌شود، اینترنت هم که وصل نمی‌شود و فیلترشکن هم کار نمی‌کند، مردم واقعا بابت مشکلات مکالمه و اینترنت کلافه‌اند.
وی با اشاره به اینکه گاهی با تلفن همراه که صحبت می‌کنیم به یکباره قطع می‌شود، تا اینکه دوباره بخواهی ارتباط بگیری رشته کلام از دستت رفته است و نمی‌دانی چه گفته‌ای افزود: واقعا گاهی این مشکل کلافه‌مان می‌کند، حال فرض کنید با کسی هم رودربایستی داشته باشی و شهر دیگری باشد و اطلاع نداشته باشد که در همدان جریان همین است و قطعی به یکباره انسان را خجالت‌زده می‌کند، طرف فکر می‌کند شارژ پولی گوشی‌ام تمام شده و سعی می‌کند خود تماس برقرار کند.
این شهروند با تاکیر بر اینکه دو روز پیش همین اتفاق برای پدرم افتاد گفت: واقعا علت را هنوز نمی‌دانیم و امیدواریم زودتر این مشکل حل شود.
سمیرا گمار؛ خبرنگار و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد هم در این خصوص اظهار کرد: آنقدر مسأله عجیب به یکدیگر پیچیده شده که واقعا کلاف سردرگمی است، بالا نیامدن پیام‌رسان، قطعی اینترنت، قطع شدن فیلترشکن و آنتن ندادن تلفن همراه مسأله همه مسأله است.
وی با اشاره به اینکه اتفاقا چند لحظه پیش داشتم از خیابان شکریه رد می‌شدم و مادرم تلفن زد و با او صحبت می‌کردم که به یکباره آنتن تلفن همراهم رفت و قطع شد تا اینکه چند متر قدم برداشتم تا دوباره تماس را برقرار کنم.
این شهروند همدانی با اشاره به اینکه متأسفانه این روزها خدمات خوبی از مخابرات نمی‌بینیم درحالی که باید به ازای هزینه‌هایی که داریم، خدمات بهتری دریافت کنیم گفت: کارم طوری است که مدام باید از طریق تلفن همراه ارتباط برقرار کرده و موضوعاتی را پیگیری کنم و در کل، کار همه افراد حول ارتباطات می‌چرخد و آنتن‌دهی که نباشد زندگی مختل است.
وی با اشاره به اینکه این مشکل را امروز در وسط شهر و با وجود همه امکانات شاهد هستیم حال آنتن‌دهی در جاده‌ها مصیبت است افزود: دیگر داخل شهر توقع نداریم که به یکباره آنتن برود و با قطعی مواجه شویم.
گمار با بیان اینکه شرکت مخابرات چند ماه پیش قول سریع رفع مشکل را داده بود اما همچنان وجود دارد و برطرف نشده است افزود: باید یک بازه زمانی برای انجام کار تعیین شود و مردم را اینطور سردرگم و کلافه نکنند؛ عجیب است یک آنتن‌دهی ساده مدت‌ها با مشکل مواجه شود.
آقای عبدی؛ دیگر شهروند همدانی با بیان اینکه آنتن‌دهی موبایل در شهر همدان خیلی ضعیف است اظهار کرد: قبلا وضعیت خیلی خوب نبود اما از عید نوروز به بعد بدتر هم شده است.
وی با اشاره به اینکه گاهی داخل مغازه‌ام آنتن‌دهی خوب است اما همین که پایم را بیرون می‌گذارم، قطع می‌شود گفت: در مناطق مختلف آنتن‌دهی متفاوت است که در مجموع کلافه‌کننده شده است.
این شهروند همدانی با بیان اینکه این شرایط شایسته مردم همدان نیست افزود: مخابرات نتواند این مشکل را حل کند، قابل قبول نیست و باید هر چه زودتر به فکر مردم بود.
وی با بیان اینکه اینترنت هم اختلال دارد و زندگی خیلی‌ها را مختل کرده است گفت: این موضوع باعث شده مردم در جاهایی مثل بانک ساعت‌ها معطل باشند و کارشان راه نیفتد.
آقای عبدی با اشاره به اینکه امیدواریم این مشکل هر چه سریع‌تر حل شود گفت: این مسأله حل می‌شود اما مسؤول دلسوز می‌خواهد.
خانم نصوری؛ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان همدان نیز اظهار کرد: آنتن‌دهی موبایل در منطقه پاستور خوب نیست و مدام موقع مکالمه قطع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ما برای دانلود فایل‌های درسی باید تا منطقه آرامگاه بوعلی برویم تا آنجا جواب دهد گفت: در این سه سالی که در دانشگاه فرهنگیان هستیم این مشکل وجود دارد و روزی نشده که درست شود‌، امیدوارم مشکل حل شود اما فکر نکنم.
دیگر شهروند همدانی ساکن بین‌النهرین نیز اظهارکرد: منطقه ما آنتن‌دهی ضعیف است، چند روزی می‌شود که حتی اینترنت هم جواب نمی‌دهند و وای فای منزل ما هیچ فیلم و کلیپی را باز نمی‌کند که بچه‌ها واقعا کلافه شده‌اند.
این خانم با بیان اینکه برای خواندن موضوعات درسی باید اینترنت هم باشد و گاهی نبود این امکانات باعث کلافگی می‌شود، خواستار هرچه سریع‌تر این مشکل شد.
آقای جعفری هم از مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه گلایه داشت و اظهارکرد: آنتن‌دهی این روزها در استان همدان ضعیف است، خصوصا اینکه ما شهرستان هستیم و شرایط به نسبت مرکز شهر بدتر است.
وی با تأکید بر اینکه کارم دفتری است و مدام با تلفن و اینترنت کار دارم که قطعی‌های وقت و بی‌وقت کار مردم را مختل می‌کند خاطرنشان کرد: مردم وقتی به دفتر مراجعه می‌کنند و با قطعی‌های شبکه مواجه‌ می‌شوند، گلایه‌هایی از مخابرات دارند که باید این مشکل هرچه سریع‌تر حل شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: