صفحه 1 : اندیشه صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۸

امروز: ۳۰ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (May) 19

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه شهرستان: معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: این شهرستان آمادگی کامل را برای برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارد که همانند دور نخست انتخابات این حوزه انتخابیه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.
به گزارش هگمتانه، "سلمان اسماعیلی" روز سه‌شنبه اظهار کرد: 167 شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تعیین شده که از این تعداد 66 شعبه سیار و 101 شعبه ثابت است.
وی افزود: از این تعداد شعبه اخذ رای 79 شعبه شهری و 88 شعبه روستایی است و مردم دسترسی خوبی به شعبه‌های اخذ رای دارند.
فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه تعیین تعداد شعب متناسب با هر مرحله از انتخابات تعیین می‌شود، بیان کرد: با بازنگری‌های انجام گرفته تغییراتی در تعداد شعب نسبت به دور اول انتخابات داشتیم که این تغییرات در آگهی منتشر شده توسط فرمانداری به سمع و نظر مردم خواهد رسید.
اسماعیلی ادامه داد: با مجموعه تلاش‌های صورت گرفته در ستاد انتخابات کشور، استان و شهرستان ملایر تمامی زیرساخت‌ها و مقدمات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه ملایر فراهم است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده همچون آموزش، آماده‌سازی شعب، بازنگری شعب و مسائل مرتبط با حفاظت از شعب و دیگر مسالی که مستقیما با انتخابات در ارتباط هستند، گفت: هماهنگی خوبی بین دست‌اندرکاران امر انتخابات، عووامل اجرایی، مجریان و ناظران وجود دارد.
معاون استاندار همدان در رابطه با تخلفات انتخاباتی در زمان تبلیغات نیز یادآور شد: تخلفات انتخاباتی توسط هیأت نظارت، ستاد انتخابات و ستاد پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی که متولی آن دادستانی و دادگستری شهرستان است، رصد و مرتب تذکرات لازم و برخوردهای لازم داده می‌شود و بار دیگر انتخابات سالمی را تجربه خواهیم کرد.
اسماعیلی ادامه داد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی متولدین 21 اردیبهشت 1385 و قبل از آن می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که این یک شرط کلی است.
فرماندار ویژه ملایر گفت: شرط دیگر حضور در انتخابات دور دوم، کسانی می‌توانند در حوزه انتخابیه ملایر یا هر کدام از حوزه‌های دیگر رای دهند که در دور اول در هیچ حوزه انتخابیه دیگری رای نداده باشند و یا در همان حوزه انتخابیه اول و دوم یکسان رای داده باشند و اگر کسی مثلاً در نهاوند یا همدان در دور اول رای داده باشد، در ملایر نمی‌تواند رای دهد.
اسماعیلی بیان کرد: رای دهندگان می‌توانند با در دست داشتن پنج سند هویتی همچون شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت و ارائه یکی از این مدارک در شعب اخذ رای، نسبت به رای‌گیری اقدام کنند و لحظاتی زمان می‌برد تا فرد توسط دستگاه احراز هویت شود.
وی خاطرنشان کرد: انتخابات در دور دوم همانند دور نخست، تمام الکترونیک است و طی دو مرحله اصلی انجام می‌شود که یک مرحله احراز هویت و مرحله دیگر ثبت رای است و به واسطه آموزش‌های ارایه شده، مردم نگرانی در رای دادن نداشته باشند.
در دور نخست انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که یازدهم اسفندماه 1402 برگزار شد، حجت الاسلام «احد آزادیخواه» با کسب 22 هزار و 897 رای ماخوذه از مجموع 88 هزار و 255 رای ماخوذه صحیح، به عنوان منتخب اول حوزه انتخابیه ملایر به مجلس راه یافت، وی سابقه 2 دوره نمایندگی در دوره دهم و یازدهم را در مجلس شورای اسلامی دارد.
به نقل از ایرنا؛ «حسین احمدی» 16 هزار و 687 رأی و «احمد آریائی‌نژاد» 16 هزار و 612 رای کسب کردند و به عنوان نفرات دوم و سوم و با اختلاف 75 رای به مرحله دوم راه یافتند؛ دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 21 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: