صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۸
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۰

امروز: ۸ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 27

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: سرهنگ مهرداد صفری روز یکشنبه طی آیینی با حضور فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، به عنوان فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان معرفی و از خدمات امیر سرتیپ دوم «نورخدا شاکرمی» قدردانی شد.

به گزارش هگمتانه، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی روز یکشنبه در آیین معارفه فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان، گفت: امروز با وجود حضور دشمن در کشورهای منطقه، جرات و جسارت نزدیکی به مرزها و تعرض به ایران اسلامی را ندارند چرا که نیروهای مسلح پشتوانه و گنجینه ارزشمند و تمام نشدنی دفاع مقدس را در کارنامه خود دارند.

امیر سرتیپ دوم سلیمان طاهری افزود: امروز ارتش در منطقه غرب کشور حراست از مرزها را بر عهده دارد و نیروهای داعشی، تکفیری و معاند جرات نزدیک شدن به 15 کیلومتری مرزهای غربی کشورمان را ندارند.

وی اظهار کرد: همه تاکتیک ها، اطلاعات به روز دشمن و اخبار دشمن به صورت مستمر رصد می‌شود.

امیر طاهری اضافه کرد: سران استکبار و دشمنان نظام سیلی سختی از ملت ایران و نیروهای مسلح خورده اند و می‌دانند در صورت کوچکترین تعرض، در منجلابی گرفتار می‌شوند که نمی‌توانند از آن خارج شوند.

وی بیان کرد: دشمنان این نظام و انقلاب شاید بتوانند جنگ را شروع کنند ولی به طور حتم پایان دهنده جنگ نیستند چرا که امروز زمان بزن و در رو نیست، امروز به جایی رسیدیم که حتی آمریکا جرات نگاه چپ به ایران را ندارد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: در جنگ جهانی اول و دوم کسی نتوانست جلوی آمریکا صف آرایی کند اما ایران با وجود تهدید آمریکا بر هدف قرار دادن 52 نقطه کشورمان پایگاه عین الاسد را موشک باران کرد و هیمنه آمریکا را در جهان شکست.

امیر طاهری یادآوری کرد: ارتش جمهوری اسلامی در زمان پیروزی انقلاب با زمین گذاشتن سلاح خود شعار ارتش فدای ملت را سر داد و هم اینک نیز با حضور و امداد رسانی در بحران‌هایی همچون سیل و زلزله اولین نیرویی است که به کمک مردم شتافت.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی زودتر از ستاد بحران در مناطق آسیب دیده حضور یافت و در جریان شیوع ویروس کرونا نیز با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها 6 بیمارستان را در کمتر از یک هفته راه‌اندازی کرد.

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در غرب کشور با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یادآور دلاورمردی و رشادت افرادی است که با اهدای جان خود برای دفاع از کیان اسلامی ایثار کردند.

امیر طاهری افزود: خدمت در نظام اسلامی یک نعمت بزرگی است که نصیب انسان‌های شایسته و برگزیده می‌شود بنابراین باید قدردان این بود که به عنوان سرباز ولایت و فدایی رهبر خدمت گزار مردم باشیم.

وی بیان کرد: نیروهای ولایی ارتش به عنوان خدمت گزار و خادم مردم در لباس سربازی با حضور در مرزهای کشور برای مردم امنیت به وجود می‌آورند که این افتخار بسیار بزرگی است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: ارتش ایران امروز با تعهد و پایبندی به ارزش‌های دینی و ملی در تمامی عرصه‌های تاریخ خوش درخشیده است.

امیر طاهری خاطرنشان کرد: از 200 سال پیش تاکنون هر جنگی که رخ داده سبب شده بخشی از میهن اسلامی از کشورمان جدا شود ولی رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی برابر ائتلاف بین المللی ایستاد و اجازه نداد حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیافتد.

وی بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی به دور از جناح و حزب بازی و خط‌کشی سیاسی به مردم خدمت ارائه کرده و این را وظیفه خود می‌داند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز اظهار کرد: ارتش قهرمان به ویژه نیروی زمینی از نیروهای مخلص و تابع ولایت فقیه بوده و این نیرو همواره فدایی ایران و ملت سرافراز هستند.

مصطفی آزادبخت اضافه کرد: ارتش قهرمان در رسته‌های مختلف زمینی، دریایی، هوایی، پدافند و همه نیروهای مسلح تحت ولای ولایت فقیه دست به دست هم نیروی قدرتمند به وجود آورده است که دشمن جرات عرض اندام در برابر آن را ندارد.

وی افزود: نیروهای مسلح به ویژه ارتش شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده اند و وارثان شهدا به بهترین نحو از خون شهیدان پاسداری کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب، ارتش را یک ارتش مکتبی و اسلامی توصیف کرده اند چراکه ارتشی‌های وظیفه شناس همواره نگاهشان به فرمان رهبر انقلاب است.

آزادبخت با بیان اینکه هر جا نیاز بود ارتش مخلصانه وارد شد و نقش آفرینی کرد، افزود: تیپ قهرمان علاوه بر وظیفه رزمی به عنوان عضو شورای تأمین نقش مهمی در امنیت ایفا کرده است.

فرمانده سابق تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان نیز گفت: کسب رتبه برتر بین 45 تیپ و انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و عمرانی بخشی از توفیقات این پادگان است.

امیر سرتیپ دوم نورخدا شاکرمی افزود: آزادسازی 21 هکتار و تبدیل آن از مزروعی به مسکونی، ارایه خدمات درمانی در استان‌های مختلف و حضور و امدادرسانی در بحران‌ها از جمله سیل، زلزله و کرونا از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این مدت است.

وی اظهار کرد: هم اینک یک گردان از تیپ 316 زرهی شهید قهرمان در مرز «پرویز خان» مستقر شده و امنیت این منطقه مرزی را تأمین می‌کنند.

به نقل از ایرنا، تیپ 316 زرهی همدان 800 شهید تقدیم انقلاب کرده است.

 



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: