صفحه 1 : اندیشه صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۸

امروز: ۳۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Monday 2024 (May) 20

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از پیگیری جذب 2 هزار و 50 نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزگاری در کشور خبر داد و گفت: امروز جلسه‌ای با سازمان اداره استخدامی داریم تا موضوع بار دیگر مطرح شود.
به گزارش هگمتانه، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی با اشاره به مشکل جذب 2 هزار و 50 نفر از کسانی که در آزمون استخدامی آموزگاری کشور پذیرفته شدند اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از طریق وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی پیگیر حل مشکلات این افراد است.
وی با بیان اینکه این افراد در آزمون کتبی استخدامی آموزگاری قبول شده‌اند اما در مصاحبه رد، گفت: وقتی جذب نیروهایی از طریق تکمیل ظرفیت اعلام شد، اولویت بر این بود این نیروها جذب شوند اما دیوان عدالت اداری ایراد گرفت و عنوان کرد چون فراخوان جدید است، باید همه بتوانند شرکت کنند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برخی از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی با تغییر مناطق شانس قبولی بالاتری یافتند و جذب شدند افزود: البته ممکن است از طریق فراخوان 2 هزار و 50 نفر وارد مجموعه آموزش و پرورش شوند اما هنوز گزینش قطعی نشده که بگوییم پذیرفته شدند.
وی تأکید کرد: ما پیگیر جذب این 2 هزار و 50 نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری هستیم چراکه صلاحیت لازم را داشته‌اند که قبول شده‌اند و صرفا در مصاحبه و آن هم در موضوعات مهارتی رد شده‌اند.
فلاحی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش هم هنوز به نتیجه‌ای در این زمینه نرسیده است تأکید کرد: امیدواریم در جلسه‌ای که با سازمان اداره استخدامی داریم، موضوع را مطرح کرده و راه حلی پیدا کنیم، هرچند درخواستی که از سازمان امور استخدامی هم داشتیم این بود که برای فراخوان جدید زمان زودتری اعلام کنند تا مجدد دیر نشود و به سال تحصیلی برنخورد.
وی با بیان اینکه طبق پیگیری‌های ما قرار است بهمن یا اسفند فراخوان جذب انجام گیرد و پذیرفته‌شدگان آزمون می‌توانند مجدد شرکت کنند گفت: البته تاکنون پیگیر حل مشکلات پذیرفته‌شدگان بوده‌ایم و امیدواریم آموزش و پرورش از ظرفیت موجود آنها استفاده کند.
نماینده همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه از بین این 2 هزار و 50 نفر حدود صد نفر در استان همدان هستند تصریح کرد: متأسفانه قبلا در جذب معلمان در استان همدان اتفاقات خوبی رخ نداده که همین موضوع مشکل‌ساز شده است.
وی در تشریح این مطلب گفت: طی دو دوره اخیر استان‌های همجوار 2 هزار نفر جذب کردند اما همدان 500 نفر جذب کرده و این بار نیز از سهمیه 600 نفر تقریبا 400 نفر جذب شدند و 200 نفر هم جذب نشدند.
فلاحی بیان کرد: ما به وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی گفتیم اگر ایراد به این افراد در حوزه آزمون مهارتی است، کسی که تازه وارد آزمون شده و از طریق ماده 28 می‌خواهد وارد این حوزه شود و شاید هم به تازگی فارغ‌التحصیل شده، چندان تجربه کاری ندارد و می‌‌شد دوره مهارتی برای آنها برگزار کرده و بعد وارد فرایند آزمون جذب شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: