صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۶
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۷۰

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: 96 درصد درآمد استان همدان از محل مالیات است.
به گزارش هگمتانه، وجیه‌الله ذکوری روز گذشته در نشست خبری با بیان اینکه طی 10 ماهه امسال 2 هزار و 909 میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان بوده که 2 هزار و 840 میلیارد تومان معادل 98 درصد آن وصول شده است اظهار کرد: عمده مالیات در استان در سه بخش مالیات بر شرکت‌ها، ارزش افزوده و مشاغل و حقوق کارکنان است.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری 131 هزار اظهارنامه مالیاتی از صاحبان مشاغل دریافت شده که از این میزان 103 هزار مورد شامل تبصره 100 بوده است گفت: درواقع 78 درصد از مالیات مودیان بدون رسیدگی و صرف ابراز مورد قبول واقع شده است و 27 هزار و 700 مورد یعنی معادل 22 درصد هم اظهارنامه دادند که رسیدگی خواهد شد.
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه مبلغ مالیات بیش از 55 درصد تبصره ماده 100 معادل 57 هزار اظهارنامه با عدد صفر بوده و تنها حدود 4 درصد مودیان بیش از 20 میلیون تومان مالیات پرداخت کردند، اضافه کرد: طی 10 ماه سال جاری، 401 میلیارد تومان عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تقسیم شده که 132 میلیارد تومان سهم شهرداری همدان است. وی با اشاره به اینکه 3 هزار و 40 میلیارد تومان درآمد استان است خاطر‌نشان کرد: از این میزان 2 هزار و 909 میلیارد تومان از محل مالیات وصول شده به نحوی که می‌توان گفت 96 درصد درآمد استان از محل مالیات است.
ذکوری با بیان اینکه سیاست‌های سازمان‌ امور مالیات کشور و دولت تمرکز بر اخذ مالیات از دانه‌درشت‌ها، دلالان و واسطه‌گران و همچنین حمایت از فعالیت‌های تولیدی و مولد در کشور است گفت: در بخش مبارزه با فرار مالیاتی سامانه سوت‌زنی و سامانه 1526 راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند اطلاعات مربوط به فرار مالیاتی را در این سامانه گزارش دهند.

شناسایی 1500 مورد گزارش فرار مالیاتی
وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم بیش از یک‌هزار و 500 مورد گزارش فرار مالیاتی شناسایی و مورد رسیدگی قرار گرفته است ادامه داد: حداقل 600 میلیارد تومان مالیات از محل فرار مالیاتی تشخیص و مورد مطالبه قرار گرفته که بخشی وصول و بخشی در حال پیگیری است.
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه تاکنون حدود 25 درصد از مودیان حقوقی عضو سامانه مودیان شدند و صورت‌حساب ارسال کردند ادامه داد: امیدواریم با آموزش‌های داده شده این مهم کامل اجرایی شود.

 اصل طلا و جواهر از پرداخت مالیات معاف است
ذکوری با بیان اینکه یکی از خواسته‌های مردم را شفاف‌سازی در این حوزه خواند و گفت: اصل طلا و جواهر از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است و صرفا اجرت ساخت و سود فروشنده مشمول ارزش افزوده است، همچنین دریافت کد ملی از خریداران نیز الزامی نیست.

 خودروهای لوکس 7 میلیارد و 500 میلیون تومان مالیات دادند
وی از تسهیلات ویژه سازمان امور مالیاتی کشور برای مودیان طی ایام دهه فجر خبر داد و افزود: اشخاص حقوقی و حقیقی اگر بدهکار باشند می‌توانند تا پایان بهمن مراجعه کنند و با پرداخت اصل بدهی تا سقف 500 میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و 2 میلیارد تومان برای اشخاص حقوقی از بخشودگی جرائم بهره‌مند شوند.
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان از مالیات خودروهای لوکس نیز گفت و تأکید کرد: تا پایان سال گذشته یک‌هزار و 93 خودروی لوکس شناسایی شده و در مجموع در دو سال گذشته یک‌هزار و 977 خودروی لوکس شناسایی شده که 11 میلیارد و 600 میلیون تومان برای آنها مالیات اعلام و 7 میلیارد و 500 میلیون تومان وصول شده است.

 صدور  601 فقره برگه مالیاتی برای خانه‌های خالی همدان
وی با بیان اینکه 3 هزار و 991 ملک خالی نیز در استان شناسایی شده که از این میزان برای 601 فقره برگه مالیاتی صادر شده است گفت: 5 میلیارد و 200 میلیون تومان از این محل مالیات وصول شده است.
ذکوری از فرار مالیاتی پزشکان نیز صحبت کرد و افزود: 35 فقره پرونده در این بخش شناسایی شده و در دست پیگیری قرار گرفته، به طوری که این افراد اجازه استفاده از تبصره ماده 100 را نخواهند داشت و معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی را نیز از دست می‌دهند هرچند باید طبق قانون پایانه‌های فروشگاهی جرائم را بپردازند.
وی با اشاره به تخلفات مالیاتی دانه‌درشت‌ها در استان و تمرکز این سازمان بر اخذ مالیات از این افراد، گفت: تخلف یک‌هزار میلیارد تومانی فروش گوشت، توزیع خارج از شبکه فولاد و تخلف طلا‌فروشی و نیز سیگار را در استان داشتیم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: