کد خبر : 58432
تاریخ : 1402/12/7
گروه خبری : شهرستان

امدادرسانی به 30 مسافر گرفتار در برف

اسکان 18 نفر



هگمتانه، گروه شهرستان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: تیم‌های امدادی این جمعیت در استان از روز یکشنبه تاکنون به 30 حادثه دیده از برف و کولاک امداد رسانی کردند و 18 مسافر گرفتار در برف و سرما در پایگاه‌ها امدادی اسکان اضطراری یافتند.
به گزارش هگمتانه، علی سنجربگی روز دوشنبه اظهار کرد: پایگاه‌های امدادی هلال احمر این استان پیش از فصل سرد سال برای اسکان مسافران گرفتار در سرما تجهیز شدند و هر یک از آنها ظرفیت اسکان 100 تا 150 مسافر را دارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: به دنبال آغاز طرح زمستانی، تیم‌های هلال احمر این استان در 18 پایگاه ثابت و چهار پایگاه سیار مستقر هستند.
سنجربگی از رانندگان و مسافران خواست پیش از سفر نسبت به سالم بودن دساگاه فنی خودرو، سامانه گرمایشی، لامپ‌ها و برف پاک کن و شیشه شور اطمینان حاصل کرده همچنین وضعیت جوی و راه‌ها را جویا شوند.
وی ادامه داد: همراه داشتن پتو و پوشش گرم ضروری است تا در صورت گیر کردن در برف و کولاک، سرنشینان خودرو تا رسیدن تیم‌های امدادی از سرما در امان باشند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان اضافه کرد: تیم‌های هلال احمر در برخی از مسیرهای فرعی نسبت به اسکورت خودروهای گرفتار در برف تا رسیدن به مقصد اقدام کردند.
به نقل از ایرنا، سنجربگی افزود: با توجه به اینکه برف روبی راه‌های فرعی پس از بازگشایی جاده‌های اصلی صورت می‌گیرد خانواده‌هایی که قصد عزیمت به روستا دارند پیش از شدت گرفتن برف و انسداد راه حرکت کنند.

  لینک
https://www.hegmataneh-news.ir/sl/58432