صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : شهروند کوچولو صفحه 8 : فرهنگی

۳۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۹

امروز: ۳۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Monday 2024 (May) 20

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: جشن دختران خورشید هشتم در همدان با استقبال پرشوری همراه بود که سالن ابن سینای همدان جمعیت چهار هزار نفری را پذیرا شد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، جشن دختران خورشید هشتم با حضور خادمان امام رضا(ع) به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر و آغاز دهه مبارک کرامت در سالن ابن سینا برگزار شد.
این مراسم با همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان و شبکه جوانان رضوی به عنوان همیاران مردمی مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد که هدف این بود با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع یک روز با نشاط برای دختران همدان رقم بخورد.
جمعیت 4هزار نفری از دختران همدانی و مادرانشان در این مراسم حضور داشتند و جمعی از مسؤولان همچون حمیدرضا حاجی بابایی؛ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، سید جواد حسینی؛ فرمانده سپاه ناحیه همدان و فاطمه ستاری نوید؛ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز برای عرض تبریک روز دختر به این مراسم آمده بودند.
مدرس سطح عالی و درس خارج فقه، خارج اصول و تفسیر در حوزه علمیه قم نیز سخنران ویژه این مراسم بود که داشتن فرزند دختر را برای خانواده‌ها رحمت دانست و اظهار کرد: پیامبر(ص) رحمه للعالمین و دختران رحمت هستند و وجه مشترکی میان آنها به واسطه رحمت بودن وجود دارد.
سید محمد واعظ موسوی با اشاره به اینکه خداوند وقتی به پیامبر(ص) دختر دادند، فرمودند که به شکرانه آن دختر، نماز بخوان و قربانی و شکر بسیار کن گفت:‌ اگر قرآن بخوانیم به همه مقامات می‌رسیم.
واعظ موسوی با بیان اینکه باید در تربیت فرزندان خود دقت زیادی داشته باشیم گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند که لقمه حرام تا 40 نسل اثر تربیتی می‌گذارد، پس مادران حواسشان باشد که شیر دادن هم مسأله شرعی و هم مسأله تربیتی دارد.
وی با اشاره به اینکه خیلی از مادران اعلام می‌کنند اثر خوب تربیتی فرزندانشان این بوده که در دوران شیردهی به آنها، قرآن خواندند افزود: اولین مسأله تربیتی فرزند این است که مادران به هنگام بارداری شروع به خواندن قرآن کنند.
این استاد حوزه علمیه از مقام والای مادران و لزوم احترام به آنها گفت و تصریح کرد: آیات قرآن کریم درس‌های مختلفی را به ما می‌دهند، برخی نمی‌دانند نماز چه اثراتی در زندگی افراد دارد. نماز بین ما و خداست و مسأله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیست بلکه هدیه‌ای از طرف خداست و درواقع فرزندان ما در نماز تربیت می‌شوند.
این مراسم مهمان دیگری هم داشت و سید مصطفی قدمگاهی از مولودی‌خوانان و مادحان برنامه تلویزیونی معلی به مولودی خوانی پرداخت و در آن دقایق با ورود پرچم مطهر حرم امام رضا(ع) توسط خادمان امام مهربانی‌ها فضای سالن عطرآگین شد.
رونمایی از سرود حور و نور یا سرود خواهر، برادری توسط گروه تسنیم و اجرای مسابقه پایان بخش این برنامه شاد فرهنگی، مذهبی و دینی بود.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان در خصوص برگزاری این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه اظهار کرد: چهاردهمین دوره جشن‌های مردمی و معنوی زیرسایه خورشید با حضور پرچم متبرک و خادمان حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) از 20 تا 31 اردیبهشت ماه هم زمان با ایام دهه کرامت در شهر همدان در حال برگزاری است.
محمود رجبی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها در 9 شهرستان استان در بخش‌ها و شهرهای مختلف به همت شبکه جوانان رضوی و با همکاری کانون‌های خدمت رضوی استان و دستگاه‌های مختلف اجرایی خواهد شد گفت: حضور پرچم متبرک و خادمین آستان قدس رضوی در بیش از 100 نقطه استان در بین اقشار مختلف مردم پیش‌بینی شده است.
وی به برگزاری جشن‌ها و اجتماعات شهری و روستایی در ده‌ها نقطه استان اشاره کرد و افزود: جشن‌های بزرگ دختران خورشید هشتم ویژه دختران و بانوان در نقاط مختلف برگزار می‌شود و اجتماعات خواهر ـ برادری در برخی نقاط استان پیش‌بینی شده است. سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به برگزاری اجتماعات خانواده‌های معظم شهدا در نقاط مختلف همدان و حضور در جمع دانش‌آموزان، دانشجویان و دانشگاهیان ادامه داد: آیین‌های اهتزاز پرچم‌های رضوی، ورود پرچم به مراکز درمانی و عیادت خادمان از بیماران، حضور در اندرزگاه‌های استان و در جمع مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی از جمله مهمترین عناوین برنامه و جشن‌های پیش‌بینی شده در ایام دهه کرامت با حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا و در مرکز استان ویژه برنامه‌های آیین اهتزاز بزرگ‌ترین پرچم به نام مبارک امام هشتم(ع) در تقاطع غیرهمسطح پژوهش و جشن بزرگ دختران خورشید هشتم در سالن ورزشی ابن سینا برگزار شد.
رجبی از برگزاری جشن بزرگ خواهر ـ برادری در روز پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه در سالن ورزشی ابن سینا خبر داد و افزود: اجتماع خانواده‌های معظم شهدا در همان روز در گلزار شهدای همدان و اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها در روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه هم زمان با سالروز ولادت حضرت ثامن الحجج(ع) در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: بخشی از برنامه‌های مذکور با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان اجرایی می‌شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: