صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : شهروند کوچولو صفحه 8 : فرهنگی

۳۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۹

امروز: ۳۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Monday 2024 (May) 20

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر*: به همت شهرداری منطقه یک همدان پرچم حضرت علی‌ابن‌موسی الرضا(ع) بر فراز شهر به اهتزاز درآمد.
به گزارش هگمتانه، روز میلاد حضرت معصومه(س) تا روز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به عنوان دهه کرامت نام دارد که این مناسبت فرصتی مناسب برای تقویت پیوند نسل‌ها با بصیرت دینی و بهره گیری از سیره رفتاری، علمی و عملی معصومین و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) به شمار می‌رود.
هدف اصلی بزرگداشت این دهه، تقویت فرهنگ رضوی و شناخت هرچه بیشتر مردم از آن و همچنین حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی و تبیین جایگاه والا و ارزشمند زنان در جامعه اسلامی است.
یکی از برنامه‌های فرهنگی که هرساله به مناسبت آغاز دهه کرامت، در شهر همدان برگزار می‌شود اهتزار پرچم خوش رنگ رضوی بر فراز شهر است.
عصر روز پنجشنبه پرچم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بر فراز شهر همدان به اهتزاز درآمد.
این مراسم با حضور سفیران امام مهربانی‌ها و مردم و مسؤولان برگزار شد.
این مراسم که هر سال به همت شهرداری منطقه یک همدان و با حضور پرشور شهروندان و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در بوستان مردم برگزار می‌شود، امسال نیز با شکوه و معنویت خاصی برگزار شد.
مدیر منطقه یک شهرداری همدان در این مراسم ضمن خیرمقدم به خدام آستان قدس رضوی و با اشاره به حضور پرشور شهروندان همدان طی هر سال در این مراسم اظهار کرد: اتفاق مبارکی است که در ششمین سال متوالی این پرچم متبرک در شهر همدان به اهتزاز درمی‌آید.
مرتضی حضرت زاده با بیان اینکه امیدواریم ورود پرچم امام رضا(ع) به شهر همدان مایه خیر و برکت باشد گفت: امروز هم از ائمه اطهار(ع) مدد می‌گیریم تا خدمت‌گزاری صادقانه‌ای را به مردم داشته باشیم و امیدواریم این بزرگان ما را یاریگر باشند.
وی افزود: دهه کرامت فرصت ناب و ایده آلی برای تبیین سبک زندگی کریمانه، بسط فرهنگ رضوی و همچنین آشنایی جامعه با جایگاه ارزشمند و والای زن است.
حضرت زاده تأکید کرد: بانوان به عنوان‌ رکنی از ارکان خانواده و اجتماع از جایگاه و شأن مادری، شأن همسری، منزلت اجتماعی، شأن اقتصادی، شأن علمی و فرهنگی و شأن سیاسی برخوردارند که باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی در ادامه گفت: مشارکت آگاهانه و مشتاقانه اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در برگزاری هر چه باشکوه‌‏تر جشن‌‏های دهه کرامت، تأثیر بسزایی در نهادینه کردن فرهنگ رضوی در بین عموم مردم دارد.
حضرت زاده در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: با هدف تقویت و گسترش فضای پرنشاط و معنوی شهر و با بهره گیری از توان و امکانات بخش‌های مختلف شهرداری، برنامه‌های متنوعی را در جهت بهره مندی هر چه بیشتر شهروندان از فضای معنوی و ظرفیت‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف در دست اجرا دارد.
به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک همدان، مدیر منطقه یک شهرداری همدان تصریح کرد: فضاسازی معنوی شهر، سطح معابر و میادین با استفاده از نورپردازی و تبلیغات فرهنگی که از طریق بنرها و تابلوهای تبلیغاتی ازجمله فعالیت‌های شهرداری در ایام مختلف به شمار می‌رود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: