صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : شهروند کوچولو صفحه 8 : فرهنگی

۳۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۹

امروز: ۳۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Monday 2024 (May) 20

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه شهرستان: فرماندار شهرستان بهار با اشاره به ترکیدگی و شکستگی هفته گذشته یکی از لوله‌های چاه آب شرب شهر بهار و نشت آب به اراضی کشاورزان منطقه گفت: تا دو هفته تعمیرات آب شرب شهر بهار زمان می‌برد و طول می‌کشد و تلاش داریم زودتر به اتمام برسد.
به گزارش هگمتانه، مجتبی فیض اللهی اظهار کرد: هفته گذشته به دلیل نشت آب از لوله‌های انتقال آب چاه‌های آب شرب در زمین کشاورزان این امر منجر به آب‌گرفتگی بخش عظیمی از اراضی کشاورزی منطقه شد.
وی با اشاره به تأمین آب شهر بهار از چاه‌های سمت قرق افزود: برای جلوگیری از نشت آب لازم بود تغییرات اساسی در این خصوص صورت بگیرد و مدتی آب شرب بهار قطع شود. برای جلوگیری از قطع آب لازم دیدیم بخشی از آب شرب شهرستان را از محل آب تالوار تأمین کنیم‌.
فیض اللهی با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از آب شهر بهار را از تالوار تأمین کرده‌ایم و در حال استفاده هستیم، تصریح کرد: البته تا زمانی که چاه‌های بهار آب داشته باشد نیازی به آب تالوار نداریم، اما باید سهم ما از آب تالوار محفوظ باشد و تا وقتی که آب ما در چاه‌های بخش قرق کفاف نکند، به طور یقین از آب تالوار حتما استفاده می‌کنیم و سهمی است که حق ما بوده و باید محفوظ بماند.
وی تصریح کرد: مدت دو هفته تعمیرات اساسی آب شرب شهر بهار زمان می‌برد، تلاش داریم تا زودتر این مشکل مرتفع شده و به اتمام برسد، ضمن اینکه خوشبختانه اجازه ندادیم با این مشکل شهر بهار دچار قطعی آب شود.
فیض اللهی با بیان اینکه بخشی از آب شرب شهر بهار از سد تالوار تأمین شده و برای تعمیرات اساسی قطعی آب نداشتیم و نخواهیم داشت‌، افزود: سال گذشته نیز با مدیریت خوب انجام شده در شهرستان بهار دارای قطعی آب نبودیم و در حال حاضر ترکیدگی یکی از لوله‌های انتقال آب چاه شرب شهر بهار یک حادثه غیر منتظره کاملا طبیعی بوده و دستگاه‌های ذی ربط جهادی وار در حال تعمیرات و رفع این مشکل هستند.
به نقل از ایسنا، وی گفت: تعمیرات اساسی در این رابطه به 3.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این میزان اعتبار مورد نیاز پیگیری و انجام شده و عملیات تعمیرات در حال اجراست.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: