صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۸
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۰

امروز: ۸ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 27

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان از آغاز طرح تعمیق و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان از نیمه تیر خبر داد.
احمد آقامحمدی روز گذشته در گفتگو با خبرنگار هگمتانه، گفت: اجرای طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و افت تحصیلی دانش‌آموزان در آموزش و پرورش همدان تنظیم شده است.
احمد آقا محمدی ضمن اشاره به وضعیت ثبت نام‌های آموزش و پرورش اظهار کرد: ثبت نام‌های دوره متوسطه اول در پایه هفتم از اول تیرماه آغاز شده و مدارسی که در همدان دارای متقاضیان بیشتری هستند ثبت نام الکترونیکی آنها از 10 تا 15 خرداد ادامه داشت و مدارک افرادی که در محدوده مدارس پر متقاضی ساکن هستند مورد بررسی قرار گرفته و از اول تیرماه ثبت نام پایانی آنها انجام گرفته است.
آقا محمدی در ادامه افزود: در پایه دهم با ثبت نمرات در سامانه و پس از صادر شدن هدایت تحصیلی این افراد، ثبت نام‌ها در پایه متوسطه دوم در مدارس متوسطه نظری و هنرستان‌ها آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در میان پایه‌ها نیازی به مراجعه اولیا به مدارس وجود ندارد عنوان کرد: در دوره‌های میان پایه پس از اتمام هر پایه تحصیلی ثبت نام پایه‌های بعدی بر عهده مدیران مدارس خواهد بود.
وی با اشاره به جبران افت تحصیلی و تعمیق و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان افزود: باتوجه به تعطیلی مدارس در دو سال گذشته که آموزش‌ها به صورت غیرحضوری صورت گرفته خیلی از دانش‌آموزان دسترسی محدودی به آموزش‌های مجازی داشته و از آموزش‌های جامع و کامل به دور مانده اند که طبق بررسی‌های انجام شده موجب ایجاد افت تحصیلی آشکار و پنهانی در مدارس شده است.
آقامحمدی با بیان اینکه در مدارس باید شعار دولت که عدالت تربیتی است محقق شود تصریح کرد: دستورالعمل‌هایی تحت عنوان طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان تنظیم شده است و به مناطق 19گانه جهت اجرا ارسال شده که این طرح با اولویت مدارس برخوردار، محروم، روستایی و عشایری در دست اجرا است.
وی خاطرنشان کرد: کلاس‌هایی که طبق طرح یاد شده در حال اجرا است برای دوگروه از دانش‌آموزان تشکیل خواهد شد گروهی که بر اساس آیین نامه آموزشی و قوانین ارزشیابی حد نصاب نمره قبولی را در درس کسب نکرده اند و گروه دوم شامل دانش‌آموزانی است که نمرات قبولی را کسب کرده اما به تشخیص شورای مدارس تثبیت و تعمیق یادگیری در این افراد صورت نگرفته است.
آقا محمدی عنوان کرد: 4 درس به تشخیص کارگروه آموزش و پرورش که معمولا شامل درس‌های پایه بوده برای کلاس‌های تثبیت و تعمیق یادگیری دانش‌آموزان مشخص خواهد شد که حداکثر برای هر درس 30 تا 36 ساعت آموزش در نظر گرفته شده که از 15 تیرماه تا اواخر مرداد ماه در پایگاه‌های مشخص شده ادامه خواهد داشت و همینطور جهت بالارفتن کیفیت آموزشی حداکثر ظرفیت کلاس‌ها 20 نفر در هر کلاس در نظر گرفته شده که در کنار مطالب درسی جهت شاداب سازی محیط آموزشی و جذب انگیزه بیشتر دانش‌آموزان برنامه‌های مکمل آموزشی و فرهنگی برای پایگاه‌ها پیش‌بینی شده است.
احمد آقا محمدی در پایان به برنامه اوقات فراغت دانش‌آموزان پرداخت و گفت: پایگاه‌هایی در همه مناطق برای اوقات فراغت دانش‌آموزان تشکیل شده که دارای برنامه‌های مختلف تربیتی، پرورشی، فرهنگی و آموزش‌هایی در بحث مهارت آموزی به دانش‌آموزان است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: