صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : همه دانا صفحه 8 : فرهنگی

۱۸
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۸

امروز: ۱۸ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (May) 07

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: نماینده عالی سازمان سنجش در استان همدان گفت: رقابت 23 هزار و 880 داوطلب ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در 17 حوزه امتحانی از 10 شهرستان این استان، از روز پنجشنبه هم‌زمان با سراسر کشور در گروه آموزشی ریاضی آغاز شد.
به گزارش هگمتانه، سید مهدی مسبوق افزود: تعداد داوطلبان کنکور سراسری امسال حدود 500 نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
نماینده سازمان سنجش در استان همدان با بیان اینکه 38 درصد از شرکت کنندگان در کنکور سراسری 1403 این استان را مردان و 62 درصد را زنان تشکیل دادند، خاطرنشان کرد: کنکور سراسری 1403در پنج گروه علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، هنر و زبان انگلیسی هم‌زمان با سراسر کشور در روزهای ‏‏پنجشنبه و‏ جمعه ششم و هفتم اردیبهشت در 2 نوبت صبح و بعدازظهر در حال برگزار شد.
به گفته وی، امسال بیشترین تعداد داوطلبان کنکور سراسری در استان همدان در گروه علوم تجربی با آمار 43 درصد شرکت کنندگان است.
مسبوق اظهار کرد: گروه علوم انسانی با 33 درصد، ریاضی با 11 درصد، زبان با هفت درصد و گروه هنر نیز با پنج درصد به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
وی یادآور شد: کنکور سراسری ریاضی و انسانی صبح پنج‌شنبه، هنر و زبان بعدازظهر پنجشنبه و گروه تجربی در نوبت صبح روز جمعه برگزار شد.
مسبوق با اشاره به اینکه 17 حوزه امتحانی آماده برگزاری کنکور سراسری بودند، افزود: دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه ملایر، دانشگاه آزاد اسلامی همدان و تویسرکان، دانشگاه‌های پیام نور مراکز شهرستان‌ها و آموزش و پرورش میزبان برگزاری کنکور سراسری 1403 بودند.
وی با اشاره به اینکه نوبت دوم کنکور سراسری سال 1403 در روزهای هفتم و هشتم تیرماه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: نتایج اولیه این آزمون نیمه دوم خرداد منتشر می‌شود.
نوبت اول آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی 1403 صبح پنج‌شنبه 6 اردیبهشت با حضور داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در سراسر کشور آغاز شد.
در نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 در مجموع یک میلیون و 152 هزار و 518 داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 729 هزار و 656 نفر یعنی 63 درصد زن و 422 هزار و 862 نفر یعنی 37 درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم هم‌زمان با نوبت اول کنکور برگزار شد که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم نیز 660 هزار و 393 نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد 66 درصد زن و 34 درصد مرد هستند.
به نقل از ایرنا، نوبت اول کنکور امسال برای پذیرش دانشجوی دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنج‌شنبه 6 اردیبهشت، هنر و زبان‌های خارجی عصر پنج‌شنبه و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه (7 اردیبهشت) در 412 شهر، 624 حوزه اصلی و 1993 حوزه فرعی برگزار شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: