صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۸
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۰

امروز: ۸ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 27

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: روز جمعه مراسم قدردانی از زحمات یک ساله تلاشگران منطقه چهار شهرداری همدان و تقدیر از برندگان مسابقه شب چله از سوی این منطقه از شهرداری در مرکز همایش‌های قرآنی همدان برگزار شد.
به گزارش هگمتانه، در این مراسم سید مسعود حسینی؛ شهردار همدان، محمود مسگریان؛ رئیس شورای اسلامی شهر همدان، اکبر کاووسی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان، سید حسین معصوم‌زاده؛ مشاور شهردار همدان، حامد جلیلوند؛ معاون خدمات شهری شهردار همدان و علی طهماسبیان؛ مدیر منطقه چهار شهرداری حضور داشتند.
مدیر منطقه چهار شهرداری همدان در این مراسم ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و خیرمقدم به مدعوین اظهار کرد: امروز مراسم تقدیر از زحمات یک ساله تلاشگران منطقه چهار به ویژه عوامل واحد فنی مهندسی و خدمات شهری را داریم که تلاش‌های زیادی را در ارائه خدمات به شهروندان برعهده داشتند.
طهماسبیان با بیان اینکه امروز تقدیر از برندگان مسابقه پیامکی مراسم شب چله را هم داریم گفت: در این مسابقه 300 نفر از شهروندان شرکت کرده بودند که به 30 نفر از آنها به قید قرعه‌ جوایزی اهدا خواهد شد.
مدیر منطقه چهار شهرداری همدان با اشاره به افتتاح 25 پروژه عمرانی به ارزش 2500 میلیارد ریال طی ایام دهه فجر گفت: در سال‌های اخیر عمده پروژه‌های شهرداری منطقه چهار توسط اکیپ امانی و توسط نیروهای شهرداری منطقه چهار اجرایی شده که می‌توان به احداث معبر باستان، پارک قلعه سبزی، معبر دباغخانه، احداث 35 متری فرهنگیان، کندرو بلوار ارتش و کندرو بلوار سردار همدانی اشاره داشت.

  کاهش 50 درصدی هزینه‌های عمرانی شهرداری منطقه چهار
مدیر منطقه چهار شهرداری همدان به کارگیری اکیپ امانی را در صرفه‌جویی هزینه‌ها مؤثر برشمرد و افزود: بیش از 50 درصد هزینه‌ها در بخش عمرانی کاهش یافت که این مهم ناشی از عملکرد خوب دفتر فنی با مدیریت "ادیب مهر" بوده است.
طهماسبیان گفت: به دنبال این هستیم اکیپ امانی را به 6 گروه افزایش دهیم. وی اضافه کرد: در حوزه معاونت خدمات شهری نیز با مدیریت "عرفی" اقدامات خوبی توسط سه اکیپ، اجرایی شده که قدردان زحمات آنها هستیم.
وی با اشاره به اینکه در بخش امور فرهنگی اقدامات قابل توجهی در منطقه چهار صورت گرفت، گفت: عمده آنها توسط نیروهای خود مجموعه صورت گرفت و سعی شد از بخش خصوصی به منظور کاهش در هزینه‌ها کمترین کمک گرفته شود.
مدیر منطقه چهار شهرداری همدان از اقدامات واحد فضای سبز نیز قدردانی کرد و با بیان اینکه "نادری" نیز در این بخش تلاش‌های زیادی داشته است، ادامه داد: تمام تلاش‌های صورت گرفته در منطقه چهار در این راستاست که نه تنها کسب درآمد داشته باشیم بلکه کاهش هزینه‌ها از اهداف مهم بوده است.
وی همچنین بیان کرد: از زحمات تمام واحدها همچون درآمد، شهرسازی، حقوقی و املاک در شهرداری منطقه چهار قدردانی می‌کنم و امیدوارم با همیاری و همکاری هم بتوانیم در سال جدید اهداف پیش رو را محقق کنیم و خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهیم.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه ماه رمضان، ماه خودسازی و تقرب به درگاه الهی را خدمت روزه‌داران بزرگوار این جمع تبریک عرض می‌کنم اظهار کرد: امیدوارم همه ما توفیق داشته باشیم از برکات این ماه بزرگ که سفره گسترده حضرت حق برای بندگانش است، بهره لازم را ببریم.
مسگریان با تأکید بر اینکه در این ماه مبارک سفره‌ای باز شده تا بندگان الهی از آن بهره‌مند و متنعم شوند گفت: اینکه ما چقدر خود را در کنار این سفره ببینیم مهم است و ماه رمضان بسیار ارزشمند بوده و امیدوارم همه ما بتوانیم بهره‌ لازم را از این ماه داشته باشیم.

   قدردانی از مدیر شهرداری منطقه چهار
وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) که می‌فرمایند کسی که از بندگان نیکوکار تشکر نکند خداوند متعال را تشکر نکرده است افزود: تشکر از کسانی که در جهت خدمت به مردم شریف تلاش می‌کنند، تشکر از خداوند است و از مدیر منطقه چهار برای برپایی این مراسم، قدردانی می‌کنم.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: آقای طهماسبیان موضوع مهمی را در این جلسه عنوان کرد و آن صرفه‌جویی در هزینه‌ها بود که یک نکته کلیدی در شهرداری است؛ اگر به این موضوع به طور ویژه توجه شود در راستای امور بسیار موفق خواهیم بود.
وی تأکید کرد: شهرداری عرصه‌های متنوع خدمتی را دارد که مستلزم هزینه‌هاست که اگر مدیران ما نکته صرفه‌جویی را مدنظر داشته باشند، می‌توانیم منابع درآمدی بسیاری را به صورت هدفمند در توسعه متوازن شهر به کار گیریم کما اینکه در شهرداری منطقه چهار این اتفاق افتاده و پروژه‌های خوبی توسط این منطقه افتتاح شده است.
مسگریان عنوان کرد: امروز به مناسبت روز شهادت شهید باکری روز شهردار هم نام گذاری شده است که به همه شهرداران استان به ویژه آقای دکتر حسینی، شهردار محترم همدان تبریک عرض می‌کنیم و برای ایشان و سایر همکاران شهرداری آرزوی موفقیت داریم‌.
وی با بیان اینکه وظیفه شورای شهر همدان هدفمندی و برنامه‌ریزی در حوزه بودجه است اما این شهرداران هستند که این برنامه‌ها را محقق می‌کنند گفت: امیدواریم برای سال جدید هم پروژه‌های مهم را در شهر همدان محقق کنیم و باعث سربلندی دارالمؤمنین و دارالمجاهدین باشیم.

  حرکت شهرداری همدان به سمت انضباط مالی
شهردار همدان نیز با بیان اینکه امروز گزارش خوبی از اقدامات شهرداری منطقه چهار داده شد و ما قدردان زحمات هستیم اظهار کرد: عبادت در خدمت به مخلوق است و خدمتی که عوامل شهرداری همدان دارند، در واقع همان عبادت است.
سید مسعود حسینی از آماده‌سازی شهر همدان برای ایام ماه رمضان و نوروز خبر داد و در ادامه افزود: نکته کلیدی موضوعات امروز شهرداری همدان، انضباط مالی است.
وی با تأکید بر اینکه یکی از اصلی‌ترین سیاست مدیریت شهری در این دوره، انضباط مالی بوده است خاطرنشان کرد: اگر ما نتوانیم به این مهم بپردازیم در اجرای امور موفق نخواهیم بود؛ اکثر کشورهای موفق توجه به این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دادند.
شهردار همدان با بیان اینکه در این دوره از شهرداری و شورای اسلامی شهر نظم بخشی به حوزه مالی حائز اهمیت بوده است گفت: سیاست‌گذاری این دوره از مدیریت شهری با همکاری شورای اسلامی شهر بر این مبنا قرار گرفت که پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری همدان تنها 15 میلیارد تومان ارزش افزوده دریافت می‌کند در حالی که فقط 60 میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کنیم افزود: در سال جاری ماهانه باید 100 میلیارد تومان در شهر بدون لحاظ پروژه‌های عمرانی هزینه می‌کردیم.
حسینی با بیان اینکه در شهری مثل تبریز 120 میلیارد تومان ارزش افزوده دریافت می‌شود که از آن 50 میلیارد تومان هزینه می‌کنند و بقیه صرف امور عمرانی می‌شود اضافه کرد: شهرداری تبریز تعجب می‌کردند که ما چطور با روال موجود، درآمد کسب کرده و هزینه می‌کنیم.

  شهرداری منطقه چهار به خوبی تأمین منابع مالی داشته است
وی با اشاره به اینکه 90 درصد انرژی مدیران و کارکنان شهرداری همدان صرف کسب درآمد می‌شود و قدردان زحمات آنها هستیم گفت: برای نمونه امروز شهرداری منطقه چهار بسیار خوب توانسته منابع مالی را تأمین کند.
شهردار همدان با بیان اینکه منطقه چهار شهرداری در حوزه افزایش سرانه فضای سبز عملکرد خوبی داشته است افزود: در این دو سال اخیر 16 مورد معبرگشایی در منطقه چهار انجام شده که اقدام قابل توجهی است.
وی با اشاره به اینکه در شهرداری همدان طی دو سال اخیر اقدامات خوبی رقم خورده که اولویت بر اتمام طرح‌های نیمه تمام بوده است خاطرنشان کرد: در این راستا سه پروژه پل سردار همدانی، پل غدیر و بازار سینا به بهره‌برداری رسید و پروژه آقاجانی بیگ هم سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
حسینی با بیان اینکه امسال اقدامات حوزه حمل و نقل عمومی 50 درصد افزایش داشت در حالی که با مشکلات مالی مواجه بودیم گفت: عدالت توزیعی در خدمات شهری و اقدامات عمرانی از موضوعات مورد توجه بوده و به همین خاطر در شهرداری منطقه سه و چهار کار را به طور جدی پیش بردیم.
وی با اشاره به انجام 200 هزار تن آسفالت در شهر همدان افزود: نهضت آسفالت از دوره قبل شکل گرفته بود و این دوره قیمت‌ها بالا رفت و با توجه به اینکه دولت قیر رایگان هم در اختیار شهرداری قرار نداد، اما امسال بالغ بر 50 میلیارد تومان قیر خریداری کردیم و مورد استفاده در شهر قرار دادیم و خدمت‌رسانی در شهر پیش رفته است.

   ارائه 70 درصد خدمات شهرداری به صورت الکترونیک
شهردار همدان به اجرای طرح شهر الکترونیک و الکترونیک کردن شهرداری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 70 درصد خدمات شهرداری به صورت الکترونیک ارائه می‌شود که کارکرد ضدفساد نیز دارد.
وی با اشاره به اجرای طرح مدیریت هوشمند شهر بیان کرد: در این راستا صددرصد دوربین‌های کنترل ترافیک افزایش یافته و مکانیزه کردن چهار راه‌ها و نیز محدوده زوج و فرد انجام شده است.
حسینی در ادامه به سایر خدمات شهرداری هم اشاره داشت و در پایان از زحمات همکاران خود قدردانی کرد و گفت: امیدواریم بهره خدمات همکاران ما برای شهروندان، سلامتی و عاقبت‌بخیری آنها باشد.
به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار همدان، در پایان مراسم از 30 برنده قرعه‌کشی مسابقه شب چله با اهدای جایزه و لوح تقدیر، تجلیل شد و تلاشگران واحد فنی و عمرانی و کارگران خدمات شهری نیز به خاطر یک سال تلاش در اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی مورد تقدیر قرار گرفتند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: