صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۸
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۰

امروز: ۸ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 27

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه ورزش: ورزش استان همدان در سال 1402 فراز و نشیب‌های زیادی را سپری کرد ولی به رغم همه مشکلات و تنگناهای مالی و اعتباری، کارنامه قابل قبولی را در بخش‌های مختلف برجای گذاشت.
توسعه و پیشرفت کشورها شاخص‌های متعددی دارد که یکی از مهمترین آنها مقوله مهم ورزش است.
امروزه ارتباط ورزش با پدیده‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حاکی از اهمیت این بخش و نقش آن در برنامه‌های توسعه محور کشورها دارد.
در ایران اسلامی نیز از سال‌های گذشته مسؤولان و متولیان امر تلاش کرده اند با برنامه‌ریزی هدفمند و منسجم و سرمایه‌گذاری لازم زمینه رشد و شکوفایی رشته‌های مختلف ورزشی را فراهم کنند.
استان همدان نیز همگام با کشور و با همت مسؤولان توانسته در چند سال گذشته در رشته‌های گوناگون ورزشی به رشد چشمگیری برسد که نتایج آن حضور ورزشکاران برجسته استان در رقابت‌های بین المللی و آسیایی و کسب نشان‌های مختلف است.
گروه ورزشی هگمتانه به این بهانه به فراز و نشیب‌های ورزش استان در سال جاری نگاهی انداخته و به تحلیل کارنامه این حوزه در سه بخش خوب، بد و زشت پرداخته است.

  خوب
از خوبی‌های ورزش همدان باید به احیا و تکمیل پروژه‌هایی اشاره کرد که سال‌ها بلاتکلیف و راکد مانده بود. حقیقی در دومین سال مدیریت خود توانست با جذب حداکثری اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان، پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برساند تا انقلاب بی نظیر در حوزه ساخت و سازهای ورزشی استان نمایان شود.
برگزیده شدن اداره ورزش و جوانان همدان نیز کارنامه قابل قبولی را از علی حقیقی و دستیارانش دراین دستگاه اجرایی برجای گذاشت.
چراغ سبز استاندار همدان و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز نشان از رضایت مسؤولان از عملکرد دستگاه ورزش استان داشت.

  بد
کسب نتیجه ضعیف در المپیاد استعدادهای برتر ورزش و نیز بازی‌های آسیایی هانگژو چین، کارنامه ورزش قهرمانی استان همدان را نامطلوب جلوه داد تا سالی بد را در این حوزه داشته باشیم.
2 رویداد بسیار مهم ورزشی که نشان داد برنامه‌ریزی مطلوبی در بخش قهرمانی صورت نگرفت تا ورزش استان را دچار آسیب کند.
این جریان بد قطعا به سمت و سوی کارنامه ضعیف در المپیک 2024 پاریس خواهد انجامید و بعید می‌دانیم که ورزش استان بتواند سهمیه را در این المپیک داشته باشد.
براین اساس است که خانه تکانی و ایجاد تغییرات در حوزه ورزش قهرمانی بیش از پیش مورد نیاز ورزش استان همدان است.

  ضعف
از زشتی‌های ورزش همدان در سال جاری به برخی دست‌های پشت پرده در مجامع انتخاباتی هیأت‌های ورزشی می‌توان اشاره کرد.
مجامعی که حرف و حدیث‌هایی به دنبال داشت و البته قصوری متوجه مدیرکل ورزش استان نبود و به محض اطلاع از این موضوع، پیشگیری‌های لازم را نیز صورت داد.
سقوط تلخ شهرداری همدان از لیگ یک فوتبال کشور با وجود حمایت‌های همه جانبه و تمام عیار شهردار هم از ضعف‌های ورزش استان در سال جاری بود.
عدم اعزام تیم ایروبیک و استپ بانوان به قهرمانی کشور، نتایج ضعیف آقایان در مسابقات آمادگی جسمانی قهرمانی کشور با وجود سابقه قهرمانی در دوره‌های قبل تر، دعوای برخی پیشکسوتان ورزشی، حواشی ایجاد شده در شطرنج، کشتی و بدنسازی، تاخت و تازهای برخی اهالی ورزش به یکدیگر از زشتی‌های سال جاری بود که دیده شد اما هرگز عبرت نشد.

  قدردانی ویژه اهالی ورزش از روزنامه هگمتانه
اهالی رشته‌های مختلف ورزشی همچون کشتی، والیبال، فوتبال، شنا و شیرجه، کوهنوردی، ورزش زورخانه ای، تنیس روی میز، تنیس، نابینیان و کم بینایان، همگانی، بسکتبال، دوچرخه سواری، بدمینتون، اسکیت، اسکی، تیراندازی، تیراندازی با کمان، سوارکاری، دو ومیدانی، بوکس، وزنه برداری، ورزش‌های رزمی، کاراته، تکواندو، جودو، هندبال، انجمن‌های ورزشی، هاکی، کبدی و تنی چند از پیشکسوتان و صاحب نظران ورزش استان از روزنامه هگمتانه بابت درج و انتشار اخبار، گزارش ها، مصاحبه ها، نقد و تحلیل‌ها و نیز معرفی و برجسته سازی قهرمانان، نام آوران و نشان آوران طی پیام‌های جداگانه قدردانی کردند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: