صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: شهردار همدان و برخی از مدیران شهری به مناسبت دهه فجر و دیدار با شهروندان و نمازگزاران و پاسخ‌گویی به سؤالات در مسجد مهدیه حضور یافتند.
به گزارش هگمتانه به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، در این جلسه سید مسعود حسینی با تبریک ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره فجر‌آفرینان گفت: اگر نگاهی به اهداف و شعارهای انقلاب یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بیاندازیم، می‌بینیم مسیر و اهداف کشور بر‌اساس این شعار بنیان گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه علیرغم بسیاری از مشکلات هنوز در مسیر انقلاب هستیم افزود: تداوم این انقلاب را در دفاع مقدس که نمونه واقعی مدینه فاضله و مبتنی بر تفکر انسان‌سازی بود دیدیم و این موضوع باعث افتخار ماست.
وی در ادامه افزود: شهرداری‌ها یکی از نهادهای پر قدرت ولی مظلوم هستند که در خط مقدم نظام هستند و اگر خوب عمل کنند نقش مستقیمی در رضایتمندی مردم دارند.
این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به 300 فعالیت‌ و هزار خدمت توسط شهرداری‌ها عنوان کرد: 70 درصد عملیات عمرانی در اختیار شهرداری‌هاست که خودشان باید درآمد کسب کنند و هزینه‌ها را انجام دهند و اگر در ادوار گذشته ریل سیاست‌گذاری‌ها در شهرداری‌ها به درستی شکل می‌گرفت امروز این نهاد موفق‌تر عمل می‌کرد‌.
شهردار همدان در ادامه به تشریح گزارش دو‌ساله اقدامات پرداخت و گفت: اصلی‌ترین موضوع در این دوره مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر، اتمام پروژه‌های نیمه‌‌تمامی بود که از سال‌های قبل مانده بودند و خوشبختانه چهار پروژه نیمه‌تمام مهم پل غدیر، سردار همدانی و بازار سینا به سرانجام رسید و پارکینگ آقا‌جانی بیگ توسط پیمانکار بومی کار را شروع کرده است.
حسینی با بیان اینکه صرفا نگهداشت شهر 100 میلیارد تومان هزینه دارد اظهار کرد: متأسفانه سهم شهرداری همدان از ارزش افزوده بسیار ناچیز است و علیرغم مشکلات مالی اقدامات خوبی در حوزه آسفالت، پل‌های عابر پیاده، هوشمندسازی، مباحث ترافیکی و افزایش 100 درصدی دوربین‌ها، سامانه الکترونیکی صدور پروانه، الحاق 118 هکتار جهت ساخت مسکن ملی، 26 معبرگشایی، پوشش رودخانه‌ها و فضای سبز انجام شده است.
وی یکی از مهمترین موضوعاتی که مدیریت شهری آن را پیگیری کرد رعایت عدالت در پروژه‌های شهری دانست و تصریح کرد: ویژگی این دوره مدیریت شهری عدالت توزیع در خدمت‌رسانی در مناطق محروم بود و بسیاری از کارهای فرهنگی، خدماتی و عمرانی در مناطق سه و چهار صورت گرفته شده است.
شهردار همدان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری همدان افزود: برنامه‌های خوبی دیده شده است که از جمله می‌توان به سایت موزه میدان امام خمینی(ره)، محله کباییان، احداث بازار پرندگان، احیای بازار، احیای گذر فرهنگی، احیای خانه‌های واجد ارزش، جداره‌سازی، احداث سرویس‌های بهداشتی و ثبت جهانی هگمتانه همدان اشاره کرد.
این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به اینکه در بودجه سال 1403 حدود 40 درصد به مباحث جاری و 60 درصد به مباحث عمرانی اختصاص یافته است تصریح کرد: کلنگ‌زنی زیر‌گذر مدرس را در آینده نزدیک خواهیم داشت و اجرای دوربرگردان پیشاهنگی و پل بهشت و کارهای عمرانی را با تأکید بر کارهای مطالعاتی و کارشناسی پیش می‌بریم.
سید مسعود حسینی مسأله مهم مدیریت شهری را بحث سرمایه‌گذاری دانست و تصریح کرد: تحقق سرمایه‌گذاری منوط به این است که همه پای کار باشند و ما 12 پروژه نظیر موج‌های آبی، سایت گردشگری قانطور، بازار خودرو، شرکت سیمان، احداث مجتمع‌های مسکونی، شهر فرش و سایر زمینه‌ها را داریم که آورده 20 هزار میلیارد تومانی به همراه خواهد داشت.
در پایان این جلسه نمازگزاران و حاضران در این جلسه به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مباحثی چون ترافیک، حمل‌و‌نقل عمومی و قطار شهری پرداختند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: