صفحه 1 : فرهنگ و هنر صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و هنر صفحه 8 : فرهنگی

۱۲
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۴

امروز: ۱۲ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (May) 01

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه شهرستان: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه برای 385 متقاضی تویسرکانی مسکن ملی تخصیص یافته است، گفت: متقاضیان پروژه 60 واحدی سرکان بعد از انجام امور بانکی کلید خانه‌های خود را تحویل می‌گیرند.
به گزارش هگمتانه، سهیل مومیوند با بیان اینکه تاکنون 6699 متقاضی مسکن در این شهرستان ثبت نام کردند، افزود: از تعداد کل ثبت‌نام‌کنندگان 1214 مورد تأیید نهایی قرار گرفته و به 601 مورد فراخوان برای واریز وجه اولیه اعلام شده است.
وی با بیان اینکه 429 متقاضی آورده بالای 40 میلیون تومانی داشته‌اند، اضافه کرد: 385 متقاضی به مرحله تخصیص پروژه و زمین رسیدند.
مومیوند با اشاره به اینکه پروژه‌های مسکن ملی شهرستان تویسرکان در قالب پنج پروژه در حال اجراست، ادامه داد: سه پروژه گروه‌های ساخت و دو پروژه بنیاد ساخت در شهرستان تویسرکان درحال اجراست.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تویسرکان افزود: پروژه مسکن ملی 60 واحدی سرکان در هفته دولت به بهره‌برداری رسیده است و بعد از انجام کارهای بانکی کلید تحویل متقاضیان داده می‌شود.
وی با بیان اینکه به‌زودی عملیات اجرایی پروژه 70 واحدی شهرک قائم(عج) آغاز خواهد شد، تأکید کرد: مجوز این پروژه صادر شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که در قالب بلوک‌های 30 و 40 واحدی احداث خواهد شد.
این مسؤول اظهار کرد: در پروژه 144 واحدی شهرک فرهنگیان تویسرکان شامل 24 قطعه زمین در قالب گروه‌های شش نفره به 144 نفر واگذار شده که در مرحله صدور نقشه پروانه است.
وی با بیان اینکه در پروژه 22 واحدی شهرک قائم(عج) پنج قطعه زمین در قالب چهار نفره و پنج نفره به 22 نفر واگذار شده است، خاطرنشان کرد: چهار گروه ساخت این پروژه در مرحله اتمام سفت‌کاری و نازک‌کاری هستند و یک گروه دچار مشکلات شخصی شده است.
مومیوند با اشاره به پروژه 170 واحدی شهرک ولیعصر(عج) سرکان نیز یادآور شد: در این پروژه 85 قطعه زمین به گروه‌های ساخت دو نفره واگذار شده که آماده‌سازی زمین توسط بنیاد صورت گرفته و متقاضیان در حال انجام مراحل اداری هستند.
وی با بیان اینکه از 18 هزار و 500 واحد مسکن روستایی این شهرستان تاکنون 7300 واحد نوسازی و مقاوم سازی شده است، تصریح کرد: شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی در تویسرکان 55 درصد بوده به طوری‌که در بخش قلقلرود این عدد 68 درصد و در بخش مرکزی 46 درصد است.
مومیوند با اشاره به اینکه 16 هزار خانوار روستایی در تویسرکان وجود دارد، اظهار کرد: 13 هزار و 500 واحد مسکن روستایی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 6200 واحد نیاز به مقاوم‌سازی دارد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تویسرکان افزود: 2500 خانوار فاقد مسکن در این شهرستان وجود دارد که با احتساب واحدهای نیازمند به مقاوم‌سازی، در مجموع 8000 واحد مسکن روستایی در این شهرستان نیاز است.
وی با بیان اینکه 92 درصد از اسناد مساکن روستایی صادر شده است، گفت: 95 روستای بالای 20 خانوار در این شهرستان وجود دارد که برای 92 روستا ردیف اعتباری بهسازی روستایی گشوده شده است.
وی شاخص بهسازی روستایی این شهرستان را 53 درصد دانست و خاطرنشان کرد: در 75 روستا کار اجرایی شروع شده و در 55 روستا فاز اول بهسازی به اتمام رسیده است و در 25 روستا فاز دوم بهسازی شروع شده که برای تکمیل بهسازی روستایی نیاز به 175 میلیارد تومان اعتبار داریم.
به نقل از ایسنا، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تویسرکان درباره طرح هادی روستایی این شهرستان اظهار کرد: تمام روستاهای شهرستان طرح هادی روستایی تهیه شده و 36 روستا طرح هادی بازنگری شده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: