صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۱۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۶

امروز: ۱۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (May) 05

عناوین صفحه

هگمتانه گروه رویداد: رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: این مرکز از زمان تشکیل تا کنون سعی کرده است با نگرشی نوین ضمن شناخت دقیق مسائل و مشکلات شهر و اولویت بندی آنها با بهره‌گیری از دانش پژوهشگران، محققان، کارشناسان خبره و متخصصان نسبت به حل کارشناسانه این چالش‌ها اقدام و به شورای اسلامی شهر در راستای نیل به اهداف همچون برنامه ریزی دانش محور، تدوین علمی سیاست ها، اتخاذ دقیق و به موقع تصمیم ها و نظارت اثربخش بر مجموعه مدیریت شهری کمک کند.

 جواد گیاه شناس با تأکید بر این که امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون علوم مختلف و وجود مسائل و موضوعات جدید و چند وجهی، توجه به تحقیق و مطالعه برای حل این چالش ها به ضرورتی انکار ناپذیر تبدیل شده است؛ اظهار کرد: به دنبال گسترش شهرها و پیچیده شدن موضوعات مربوط به مدیریت شهری، نهادهای سیاستگذار و تصمیم گیر ناگزیر به تأسیس مراکز پژوهشی منسجم و هدفمند در این حوزه شده اند. 

وی با بیان اینکه این مرکز پژوهشی به عنوان پایه و اساس تصمیم گیری ها بر تحقیق و مطالعه استوار است، افزود: یکی از چالش‌های مهم نظام مدیریت شهری فاصله مدیران ارشد اجرایی و خط مشی گذاران با جامعه پژوهشگران و برنامه ریزان شهری است. گیاه شناس همچنین گفت: مرکز مطالعات و پژوهش های شورا درصدد است در راستای اعتماد سازی و کاهش فاصله میان جامعه پژوهش و سیاستگذاری و مدیران شهری و الزام بر مجاورت بحث و تحقیق و اجرا، نقش پژوهش را در سیاستگذاری شهری پررنگ کرده و با مداخله تسهیل گر نظام مدیریت شهری را به خط مشی گذاری مبتنی بر شواهد سوق دهد.

 

در ادامه گزارش عملکرد سه ماهه اول سال ۹۸ مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان را می خوانید.

گزارش عملکرد بخش پژوهشی مرکز مطالعات در سه ماهه اول سال 98:

بخش پژوهشی تحت نظارت شورای پژوهشی قرار دارد که وظایف شورای پژوهشی، بررسی و تأیید طرح های پژوهشی و ارائه به هیئت امنا به منظور تصویب، همکاری و نظارت بر کیفیت و حسن اجرای طرح‌های پژوهشی؛ تدوین برنامه سالانه و برنامه‌های دراز مدت مرکز و همچنین تعیین خط مشی برنامه‌های اجرایی مرکز برای ارتباط علمی با سایر مراکز آموزشی و پژوهشی داخل و خارج در محدوده ضوابط و مقررات کشور است. حوزه پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان با هدف ارائه مشاوره علمی و کارشناسی، ارتقا، تعامل و همکاری با جامعه دانشگاهی، گردآوری و بررسی نظرات محققان و پژوهشگران ایجاد شده است. هم اکنون نیز در کمیته‌ها، کارگروه‌ها و طرح‌های علمی و پژوهشی حدود ۱۰۰ نفر از اساتید دانشگاه های همدان با مرکز همکاری دارند. رئیس مرکز مطالعات ریاست شورای پژوهشی را بر عهده دارد و ۱1 نفر متخصص امور شهری و شوراها با سابقه علمی و یا تجربی در حوزه مدیریت شهری، اعضای شورای پژوهشی را تشکیل می دهند. در ذیل شورای پژوهشی، کمیته‌های تخصصی ۱۱ گانه مرکز مطالعات با حضور اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف به منظور بررسی و تعیین اولویت های پژوهشی در هر حوزه، بررسی طرح های پژوهشی، رساله ها و پایان نامه های واصله به مرکز در چهارچوب اولویت های پژوهشی مصوب؛ بررسی برنامه‌های سالانه شهرداری در حوزه های مختلف و تطابق آن ها با اسناد بالادستی و اهداف کلان و راهبردی شورای اسلامی شهر فعال هستند. در ذیل این کمیته‌ها، کارگروه‌هایی که موضوعات پژوهشی به صورت موردی از شورای اسلامی شهر به مرکز ارجاع می‌شود، تشکیل و در جلسات با حضور اساتید دانشگاه‌ها و کارشناسان بررسی و نتیجه کار در قالب گزارش های کارشناسی به شورای اسلامی شهر همدان ارائه می شود.

 



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: