صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : شهروند کوچولو صفحه 8 : فرهنگی

۱۰
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۲

امروز: ۱۰ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Monday 2024 (Apr) 29

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان همدان صبح دیروز آغاز شد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، این دوره از مسابقات 26 تا 30 فروردین‌ماه 1403 در کانون مهدیه همدان برگزار می‌شود.
منتخبان این دوره از مسابقات استانی پس از برگزاری دوره‌های فشرده آموزشی، تابستان 1403 به مسابقات کشوری در استان‌های خراسان‌رضوی و مازندران اعزام خواهند شد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه در این باره اظهار کرد: در مسابقات قرآن، عترت و نماز استانی نزدیک به 60 هزار دانش‌آموز شرکت کردند که نزدیک به 650 تن از آنها به مرحله استانی راه یافتند.
عباس تجری با اشاره به اینکه مرحله استانی در دو مقطع متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود افزود: برگزیدگان این دوره از مسابقات به مرحله کشوری راه خواهند یافت.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه دانش‌آموزان در دوازده رشته رقابت خواهند کرد گفت: با توجه به سهمیه‌ای که وزارتخانه برای استان تعیین کرده است در نهایت 35 دانش‌آموز به مرحله بعد راه خواهند یافت. وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در بخش آوایی شامل قرائت، ترتیل، حفظ قرآن، اذان، مداحی و دعا خوانی و در بخش پژوهشی نیز در رشته‌های تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، گفتمان دینی و احکام برگزار می‌شود.
تجری بیان کرد: بیشترین سطح مشارکت دانش‌آموزان مربوط به نواحی 1 و 2 همدان و همچنین شهرستان ملایر است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: