صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : شهروند کوچولو صفحه 8 : فرهنگی

۱۰
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۲

امروز: ۱۰ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Monday 2024 (Apr) 29

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه شهرستان: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست همدان گفت: گرفتن عکس یادگاری با لاشه حیوانات و انتشار این تصاویر در شبکه اجتماعی اینستاگرام شکارچی متخلف همدانی را به دام قانون انداخت.
به گزارش هگمتانه، رضا دانش پژوه روز یکشنبه افزود: اداره کل محیط زیست در راستای شناسایی متخلفان و جلوگیری از تخلفات زیست محیطی از جمله شکار و صید غیرمجاز، علاوه بر فضای حقیقی نسبت به رصد فضای مجازی نیز اقدام می‌کند.
وی اظهار کرد: امسال تاکنون سه متخلف و سال گذشته 15 نفر مربوط به شکار و صید غیرمجاز از طریق فضای مجازی شناسایی و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: به تازگی نیز پس از انتشار تصاویر تعدادی گراز و تشی (خارپشت) در فضای مجازی، فرد متخلف شناسایی شد.
دانش پژوه افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست در بازرسی از منزل شکارچی متخلف مقداری از بقایای لاشه 2 راس گراز را کشف کردند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست همدان با بیان اینکه این شکارچی غیربومی حدود 2 سال در شهرستان همدان اقامت دارد یادآوری کرد: این فرد سال گذشته در یک فقره اقدام به دریافت مجوز میرشکاری از محیط زیست کرده که با توجه به تخلف اخیر از فهرست میرشکاران استان همدان و کشور حذف شد و تا پایان دوران محرومیت حق دریافت مجوز شکار و صید از او سلب شد.
دانش پژوه خاطرنشان کرد: پیرو درخواست سازمان حفاظت محیط‌زیست از دادستان کل کشور از سال 1400 انتشار جرائم زیست محیطی در فضای مجازی جرم تلقی شد.
وی افزود: همچنین ترغیب دیگران به شکار و صید در فصل ممنوعه، شکار گونه‌های وحشی و دیگر جانوران با ارزش، عرضه و خرید و فروش گونه‌های حیات وحش در فضای مجازی، از جانب قانون‌گذار جرم محسوب شده است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: با تأیید این قانون، سازمان حفاظت محیط‌زیست از سال 1400 پیوسته نسبت به رصد فضای مجازی اقدام کرده است.
دانش پژوه تأکید کرد: حتی در صورت داشتن مجوز، انتشار تصویر شکار در فضای مجازی جرم است چراکه موجب ترغیب دیگر افراد به شکار و صید می‌شود.
به نقل از ایرنا، وی بیان کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست از منزل متهم 2 قبضه سلاح شکاری و گلوله زنی دارای مجوز کشف کردند که در صورت محکوم شدن متخلف در مرجع قضایی، او مجاز به استفاده از سلاح نبوده و در مواقعی مکلف به واگذاری اسلحه نیز می‌شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: