صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : شهروند کوچولو صفحه 8 : فرهنگی

۱۰
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۲

امروز: ۱۰ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Monday 2024 (Apr) 29

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه شهرستان: مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند از عملیات واکاری در 100 هکتار از جنگل‌های سراب گیان این شهرستان خبر داد.
به گزارش هگمتانه، داریوش عباسی اظهار کرد: به منظور احیا و تقویت منابع جنگلی امسال 100 هکتار از جنگل‌های پارک جنگلی گیان نهاوند با استفاده از بذرکاری از نوع بلوط، بنه و زالزالک واکاری خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای انجام این میزان واکاری، احیا و تقویت جنگل‌های پارک جنگلی گیان 125 هزار بذرکاری در سال‌جاری انجام می‌شود، افزود: پارک جنگلی گیان نهاوند دارای 380 هکتار مساحت بوده که 368 هکتار آن به جنگل‌های طبیعی و دست کاشت اختصاص دارد.
عباسی با بیان اینکه نهاوند بیشترین سرانه جنگل طبیعی استان همدان را دارد، تصریح کرد: در حال حاضر از 368 هکتار جنگل طبیعی و دست کاشت پارک‌جنگلی گیان، 200 هکتار آن جنگل طبیعی و 168 هکتار آن جنگل دست کاشت است، ضمن اینکه جنگل طبیعی پارک جنگلی گیان بزرگ‌ترین جنگل طبیعی استان همدان به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه انواع درختان جنگل‌های طبیعی این پارک جزو ذخایر ژنتیکی محسوب می‌شود، یادآور شد: چنار، زالزالک زرد و قرمز، صنوبر، زبان گنجشک، بید مجنون، گردو، آلبالو، گلابی وحشی و بلوط از جمله درختان موجود در جنگل طبیعی این پارک به شمار می‌رود.
عباسی با بیان اینکه پارک جنگلی سراب گیان تنها جنگل انبوه استان و شهرستان نهاوند است، ادامه داد: کل مساحت شهرستان نهاوند از باب عرصه منابع طبیعی 95 هزار هکتار بوده که 25 هزار هکتار آن به مراتع مشجر اختصاص دارد و به مراتعی که دارای درخت باشند، مرتع مشجر گفته می‌شود.
به نقل از ایرنا، وی از وجود 613 هکتار ذخیره‌گاه جنگلی در شهرستان نهاوند خبر داد و تصریح کرد: تمامی 25 هزار هکتار مرتع مشجر موجود شهرستان نهاوند در عرصه منابع طبیعی قابلیت چرا توسط دام را دارند اما بخش‌هایی از این نوع از مراتع از جمله سیاه‌دره، ملوسان و تاریک‌دره را به عنوان ذخیره‌گاه جنگلی و طرح صیانت قلمداد کرده‌ایم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: