صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : شهروند کوچولو صفحه 8 : فرهنگی

۱۰
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۲

امروز: ۱۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (Apr) 30

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه شهرستان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از حفر چاه ضربه‌ای برای حل مشکل آب روستای کهریز صلاح‌الدین از توابع شهرستان نهاوند خبر داد.
به گزارش هگمتانه، فرهاد بختیاری‌فر روز دوشنبه افزود: چاه ضربه‌ای روستای کهریز صلاح الدین به عمق 102 متر و با اعتبار 15 میلیارد ریالی حفر شده است.
وی با اشاره به اینکه دبی این چاه 10 لیتر بر ثانیه است، تصریح کرد: بعد از اجرای خط برق و تجهیز چاه، مشکل آب شرب این روستا با جمعیت هزار و 200 نفر در آینده نزدیک برطرف می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر برای آب‌رسانی به این روستا از ظرفیت خیّری استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: آب در ایران، امری حیاتی، مقدس و ارزشمند است و بر این اساس خیّرین استان ورود چشمگیری در این زمینه داشتند.
به گفته وی آب روستای کهریز صلاح‌الدین نیز در حال حاضر به کمک یکی از خیّران آبرسان و از چاه کشاورزی سعید سلگی تأمین می‌شود.
به نقل از ایرنا، وی تأکید کرد: محرومیت‌زدایی از چهره مناطق محروم و روستایی یکی از اولویت‌های اصلی در دولت سیزدهم است که بر این مبنا رفع تنگناهای آبی این مناطق به‌عنوان شاخص اصلی مورد توجه این دولت و به‌خصوص وزارت نیرو قرار گرفت و رفع مشکلات آب در روستاهای ایران که تا پیش از این کمتر مورد توجه بود، یکی از محورهای برنامه دولت سیزدهم است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: